Reklama

Reklama

Komorná

  • Jižní Korea Agasshi (více)
Trailer 2

Šlechtična Hideko žije v ústraní na venkovském panství se svým strýcem a poručníkem. Chlípný strýc vychovává Hideko přísnou rukou a čeká, až dospěje, aby si ji mohl vzít a zmocnit se jejího bohatství. V domě se však objevuje podvodník, který zosnuje příchod mladé komorné Sukhui ve skutečnosti chudé kapsářky, která mu má pomoci nebohou Hideko svést. Dobře promyšlený plán ale začíná hatit vášeň, která mezi dvěma dívkami zahoří. Brzy navíc přestává být jasné, kdo koho ve skutečnosti podvádí. Příběh bestselleru Zlodějka spisovatelky Sarah Waters do japonsko-korejských reálií 30. let 20. století převedl jeden z nejvýraznějších jihokorejských režisérů současnosti Park Chan-wook a vytvořil dynamický thriller plný zvratů prodchnutý podmanivou erotickou atmosférou. (Aerofilms)

(více)

Videa (8)

Trailer 2

Recenze (268)

Sidonka 

všechny recenze uživatele

Narazit v poslední době v kině na výtvarně krásně vybarvený film, který není víceméně brak, kýč, nuda, infantilní nebo akční flákota, to je umění samo o sobě. Po dlouhé době jsem se u něčeho:1. nenudila, 2.film nabízel víc než vizuální pokoukání či 3.psedofilozofování, které stejně nic objevného nepřináší. Film má mít erotickou atmošku,pro mě ne zcela silně úplně strhující, přesto má svoje působivé kouzlo. Úhel pohledu, realita a perspektiva podaná třikrát jinak dávkovaná do třech různých kapitol. Nejdřív se díváme očima komorné v zoufalé situaci, osamocené šlechtičny, která nemůže nikomu věřit a nakonec sňat.podvodníka a mizery, který ví, že v jeho pochybném prostředí se naivita, soucit a láska trestá dokonce i smrtí. Jen více podobných filmů, na které se dá koukat, aniž by člověk čekal na závěrečné titulky a litoval ztráty času a peněz. Když můžete něco ze zápletky předvídat a stejně nejde o nezáživný příběh, je to na dnešní cinema poměry výhra. Film navíc odlehčuje nadhled, humor a s ní související nápověda, že ničemu v životě se pro jistotu nemá hned věřit, ani brát smrtelně vážně. - A když už jsem u té důvěry... Největší výtku mám k tomu, že pohádková pointa filmu mě nepřesvědčila. Na šťastné konce u ztracených existencí nespoléhám, pokud se líbivé konce neodehrávají jen v něčí zoufalé fantazii. Ale kdo ví. Možná to byl záměr tvůrců ??? ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Pro požitek z tohoto filmu je důležité mít pochopení pro asijskou kulturu. Síla filmu je vystavěna na východním pojetí niternosti citů i nemilosrdnosti pomsty, na nepřekonatelných rozdílech mezi bohatými a služkami a na síle patriarchátu. Navíc dvě hodiny dvacet a takřka hodinový úvod, který jen připravuje půdu pro následující zvraty, toho diváku taky moc neusnadní. Ono nakonec všechno ve filmu do sebe pěkně zapadne a rozhodně to nenechá člověka chladným, ale přišlo mi, že pointy, nebo chcete-li hlavní body filmu, jsme u Chan-wook Parka už viděli... 6/10 ()

Reklama

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Některé filmy provází hype, Komornou naproti tomu anti-hype a zvěsti o špatném filmu nebo nejhorším Parkovi. Ani jedno není pravda, ale zároven je dobře, že mi to trochu snížilo očekávání. ( I toho sexu jsem tam čekal víc, explicitnosti Adéle to nedosahuje.) Asi se dal čekat film propracovanější (=na maximum) po režisérské či vizuální stránce, takhle mě zaujmul především způsob vyprávění a odkrývání děje. Ocenil jsem, že i divák jako já se ve filmu dokáže orientovat, vše si pospojovat, a přesně si vybavit, jaké náznaky nám Park poodhalil několik desítek minut nazpět. Kvalit trilogie odplaty to nedosahuje, ale nebál bych se Komornou postavit na stejnou úroveň nebo dokonce výš než Stokera nebo Žízeň. ()

Zíza 

všechny recenze uživatele

Film je rozdělený na dvě části, z nichž ta první se soustředí na naivní zlodějku a podvodnici Sookee a rozhodně není tím nejzajímavějším úvodem do filmu. Druhá část se naopak soustředí na šlechtičnu Hideko, odkrývá příběh z její strany a je to právě tato část, která dokázala mě zaujmout mnohem více. Přestože příběh filmu režiséra Chan-wook Parka, není pro zkušenějšího diváka ničím překvapivým, ani nijak zvlášť zajímavým a obohacujícím, dokáže Komorná uchvátit kostýmní výpravou, kulisami a zajímavou kamerou. Občas je až jedno, o co ve filmu jde a kdo koho chce podvést či se ho zmocnit, rozložení a snímání scén dokáže zaujmout a uchvátit mnohem více. Park se také vůbec nebojí ukázat sexuální scény mezi Sookee a Hideko, až je těžké odhadnout, zda jsou krásně eroticky osvobozující či se jedná jen o mužský vlhký sen. Herečky se v nich ale nebály žádných hranic a ve své neposkvrněné nahotě se divákovi nastaví jako na talíři. Ženská sexualita a erotismus jsou zde vyjádřeny jako teplý bezpečný přístav v porovnání s tím mužským, který je zobrazován až groteskně a jako něco negativního a násilnického. Ve svých 145 minutách má film jak silnější momenty, tak slabší chvíle, které nedokáží zcela udržet divákovu pozornost. V první polovině se Komorná tváří jako erotický thriller, ale sklouzává k letargii, ze které se režisér Park snaží diváka probrat buď zvratem na konci první části filmu, erotickými scénami či násilím, na které slabší povahy nebudou hledět s povděkem, nebo retrospektivním vyprávěním. Konec je příliš snadný na to, z jaké klece Hideko utíká a do čeho všeho se dívky zapletly. Průměrný film, nic objevného pod sluncem, moc dlouhé. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Stavba vrstevnatého príbehu je zábavne komplikovaná, v tomto prípade odviedli scenáristi dobrú prácu. Príjemnú atmosféru erotického thrilleru narúšajú len explicitné drastické scény, ktoré v mnohom mohli posobiť kontraproduktívne. Pomalé tempo rozprávania si vyžaduje sústredenie, ale výsledok je nadpriemerný. ()

Galerie (219)

Zajímavosti (7)

  • Film byl v Jižní Koreji natolik populární, že tisíce fanoušků zaplnily veřejný prostor odznáčky, samolepkami, nášivkami a všemožnými podomácku vyrobenými předměty. [Zdroj: Refresher.cz] (Duoscop)
  • O hlavní roli se ucházelo přes 1500 zájemkyň. (Hal_Moore)
  • Během natáčení postelových scén měli všichni muži, účastnící se natáčení, den volna. (Hal_Moore)

Reklama

Reklama