Režie:
Hans Petter MolandScénář:
Nikolaj ArcelKamera:
John Andreas AndersenHudba:
Nicklas SchmidtHrají:
Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares, Pål Sverre Hagen, Jacob Lohmann, Amanda Collin, Johanne Louise Schmidt, Jakob Oftebro, Signe Mannov, Søren Pilmark (více)Obsahy(2)
Po osmi letech strávených v Severním moři doputuje tajemný vzkaz v láhvi až na stůl kriminálního Oddělení Q, které se specializuje na staré nevyřešené případy. Detektiv Carl Mørck (Nikolaj Lie Kaas) a jeho asistent Assad (Fares Fares) jsou vtaženi do temného případu vraždícího psychopata, sektářské víry a unesených dvojic sourozenců, jejichž zmizení nikdo nehlásil. Jen co detektivové začnou záhadu rozplétat, věci se dají do pohybu v ďábelském tempu. Třetí díl krimisérie podle bestsellerů Jussiho Adler-Olsena navazuje na to nejlepší z tradice severských detektivek a díky režii Hanse Pettera Molanda tentokrát dojde i na černý humor. (Aerofilms)
(více)Videa (4)
Recenze (440)
Třetí díl Olsenovy série se zatím podařilo zfilmovat nejlépe. Rozhodl jsem se, že budu předstírat, že jsem knihu nečetl a díky tomu jsem si užil kvalitní krimithriller z prostředí komunity náboženských fanatiků s temnou atmosférou a přesvědčivým záporákem. Naprosto skvělý je Nikolaj Lie Kaas v roli detektiva Morcka, který dokáže vynikajícím způsobem zahrát člověka, s nímž si život několikrát denně vytře zadek. I když jsem díky knize věděl, jak film dopadne, dostalo se mi patřičné dávky napětí a těším se, jak bude vypadat Složka 64. ()
"Proč si nás ta láhev našla, Carle?" Abyste mě společně pobavili. Assade. A chvílemi vám to i šlo - tedy v rámci možností severského dramatu o unášených a zabíjených dětech. To téma samo osobně mi nepřipadá příliš zábavné, ale křivohubý Carl s kodaňanem Assadem mě bavili svými debatami o víře, spoléháním se na Boha při křížení cesty vlaku a samozřejmě poznámkami o tom, že kouření a homosexualita jsou zlozvyky. Bylo to zkrátka dramatické, ale občas se u toho dalo zasmát a to mám rád. Heli, Bravo, Whiskey, končím. ()
První čtvrthodinka je trošičku kostrbatější, ale pak se začnou dít věci. Nejdřív si tě filmaři pěkně zpracujou, takže seš okamžitě v jedný partě s Odělením Q a díky perfektně natočeným scénám- akční vlakovka je vymazlená do posledního detailu, nevím kolik bylo použito kamer, ale takhle velkolepě a přitom velmi jenoduše, ale neskutečně dynamicky natočenou akční scénu jsem ve filmu už dlouho, dlouho neviděl. Rovněž perfektně napsaná a ještě lépe zahraná postava hlavního zaporáka měla lví podíl na mých emocích. O severských kriminálkách se říká, že jsou ponuré a depresivní, ale tady to byla především výborná hra s divákem, který si na 112 minut vymaže s paměti slovo "nuda", a v tryskovým tempu se řítí do dialogově poutavého finále. Ze tří dílů Oddělení Q je tahle trojka jasná jednička. ()
Vzkaz v láhvi je film dvou naprosto rozdílných částí. Nevím, jestli stejně dlouhých, protože subjektivně mi expozice příběhu přišla příliš pozvolná, vzrušující a strhující asi jako Křesťanský magazín na ČT. Plátno v kinosále by mělo filmu pomáhat, ale tak nějak jsem se ošíval a říkal si, že na tohle by bohatě stačila televizní obrazovka. Jenže potom přijde scéna, kdy má dojít ve vlaku k předání výkupného za unesené sourozence, a náhle to vypadá, jako by si cyklistický závodník potácející se někde na chvostu pelotonu uvědomil, že nechce zůstat poslední, a ze všech sil se do toho opře. Dynamika se neuvěřitelně změní a najednou chápete, v čem spočívá kouzlo a světový úspěch severské krimi. Máte tu našlapanou podívanou, která nešetří krví ani šokujícími zvraty, a celé vás to pohltí. Jenže se závěrečnými titulky o tom začnete přemýšlet a dostaví se určité pochyby z logických zkratů, kterých jste si předtím nevšimli. Je to někde mezi 3 a 4 hvězdičkami, ale v případě takhle vysoko hodnoceného filmu volívám obvykle nižší hodnocení. Herecky je to obstojná záležitost a námět je taky neokoukaný, ale ty chyby jsou zkrátka znát. Celkový dojem: 65 %. ()
Tak takhle nějak má vypadat pořádná "detektývka"! Temná, syrová se zajímavou zápletkou, zamyšlením se nad náboženskými sektami a religionistikou jako takovou, výborné herecké výkony, zejména N. L. Kaas je už dávno první liga a nejen Madsi Mikkelsenovi šlape na paty. Viděno ve Světozoru na pracovní projekci od Aerofilms. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (7)
- Film se natáčel v oblasti Romo, v Dánsku. (herr_carter)
- Ve scéně, kdy otec unesených dětí stojí v otevřených dveřích vlaku, je ve dveřích na konci vagónu, při prostřihu (záběrů) z helikoptéry ale stojí na druhé straně vagónu (vepředu). (SsgtJira)
- Matka a stará matka Nikolaja Lie Kaasa (Carl) patrili medzi Jehovových svedkov. (Astonko)
Reklama