Režie:
Paul GreengrassKamera:
Barry AckroydHrají:
Matt Damon, Tommy Lee Jones, Alicia Vikander, Vincent Cassel, Julia Stiles, Riz Ahmed, Ato Essandoh, Scott Shepherd, Bill Camp, Vinzenz Kiefer, Gregg Henry (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Jason Bourne (Matt Damon) už poskládal skoro všechny střípky své rozbité životní mozaiky. Potrestal většinu tvůrců zvláštního programu, který z něj udělal stroj na zabíjení. Chce hodit minulost za hlavu a dál pokračovat prostou přítomností, kterou představují ilegální boxerské zápasy. Z tohohle komfortu ho vytrhne bývalá kolegyně, zběhlá agentka Nicky (Julia Stiles), která mu připomene, že na ty nejpalčivější otázky ještě odpovědi nedostal. Když ho pak málem dostane nájemný zabiják, pustí se znovu do boje s Agenturou, teď reprezentovanou tvrdým ředitelem Robertem Deweym (Tommy Lee Jones) a jednou nebezpečně chytrou analytičkou (Alicia Vikander). Jason Bourne se ocitá na staré známé horké půdě, kde nemůže věřit nikomu a ničemu a kde přežití vyžaduje, aby si vzpomněl na to, co se naučil v programu, který díky němu skončil. (Cinemart)
(více)Diskuze
Celkom nadupaný trailer. Vyzerá, že Jason predvedie solídny comeback. Dúfam, že Cassel bude záporák. To on vie.
To je snad jasne Bluntman. Len mi to cele nesedi na Greengrassa. Su to len dojmy z teaseru.
Všiml si někdo z těch kritizujících toho, že to nejsou zvukové efekty úderů, ale povětšinou přidané zvukové efekty, které buď korespondují s rytmem hudby, potažmo nejsou evidentně součástí daného fikčního světa? Je to spot, ne ukázka scén/y z filmu.
Jsem spokojen - bitky vypadaj naprosto přehledně, jak to krásně jde i bez třesací kamery hm :-)) asi nebude ani mnoho střihů. - Hlavně závěrečná honička vypadá lahodně.. jen ty zvuky těch úderů, wtf?
na příspěvěk reagoval Martin741
Fajn, vypadá to že v akci něco uvidíme.
Tie zvukove efekty pri Bournovych uderoch mi pripominaju Baya. Vlastne cely ten teaser ako keby niesol jeho rukopis. Dufam, ze vo vysledku to bude stary dobry Greengrass a nie nejaka opulentna zabava s ohnostrojmi pre nastrocnych.
Jo mělo to určité nominace...
jako celek je technická stránka dobrá, ale pokud bych měl rozebírat jednotlivé akce, tak to drhne. Já si stojim za tim, že to nemusí bejt úplně mega real - choreografie bitek byla dostatečně realistická a uvěřitelná.
Tak já Mattovi rváče věřil. Nepoužíval žádný extra triky, jen mrštný chvaty a rychlý údery. Jediný co akci kazilo, byla ta kamera a střih v nevhodnou dobu.
Ouwen: To bylo nominovaný?!
na příspěvěk reagoval Ouwen
nejen Mýtus a Ultimátum, celá trilogie je pro mě srdcovka. I když je fakt, že až Greengrass to vypiloval na 110% ze 100. A co se týče nového dílu, první trailer by měl vyjít během Super Bowlu, tedy ze 7. na 8. února a měl by mít kolem minuty. Už aby to bylo!
na příspěvěk reagoval DaViD´82
souhlasím, Mýtus a Ultimátum má výborné akční scény, i přes tu roztřesenost - vlastně ta je v některých ohledech ještě vylepšuje - větší intenzivnost, adrenalin.
Odkaz si naštěstí už vůbec nepamatuji
na příspěvěk reagoval indiDan
Jak všichni víme, právě díky Bourneově mýtu a Ultimátu se hodně rozmohla roztřesená kamera. Faktem ale zůstává, že právě Paul Greengrass je asi jedinej režisér, kterej jí opravdu umí používat. I když je tam zběsilej střih a kamera se epilepticky třese, vždycky člověk pozná, co se děje a při akčních scénách si dokonce často můžete všimnout, že spousty scén dělá Matt Damon bez kaskadéra (například bitku s Dashem). Já osobně v kině při Bourneově ultimátu málem umřel na infarkt. Byl to úžasně silnej zážitek.
tak ja som Mattovi rozhodne veril a nemyslim si nasledovne : "Jasne, vo filme je to borec, ale v reali by tie suboje nezvladol". Bolo to uveritelne - ci uz vo filme ale pre mna aj v reali.
no vidis, tebe vadili tieto veci a ja som si uspesne vypol mozog a uzival som si a skvele slaboducho som sa bavil. Filmom nerozumiem, rozumiem len politike, geografii a historii trochu.
Máš pravdu, že Matt Damon není bitkař, naučil se to pro film. Ale třeba fight se třema agentama na chodbě byl oukej a tam to zvládl i proti přesile. Nebo závěr s Dashem, kde využil ručník proti noži, na to se koukalo dobře. I spoustu chvatů Damon zvládl parádně. Myslim si, že to je točený takto schválně, né že by nestíhal.
na příspěvěk reagoval Martin741
Tak v diskuzi se tady předtím mluvilo i o nějaké blíž nespecifikované honičce z Ultimáta. Předpokládám, že na tu by se vztahovalo právě to, co jsem tady teď psal. Pokud jde přímo o fyzické bitky, tam je to z hlediska té přehlednosti a choreografie komplikovanější. Je to podle mě hlavně dané tím, že by to Damon prostě nedokázal ubojovat, aby to vypadalo přesvědčivě a pokud by ho zastoupil kaskadér, tak by to v těch přehledněji komponovaných potyčkách každý poznal. Není to prostě Lundgren, van Damme nebo Gina Carano, se kterými ta akce vypadá jinak. Já v tom ale nevidím problém, je to prostě jiný typ snímání, který dle mě prostě funguje na jiné bázi a ke zvýraznění údernosti používá hlavně stylistických prostředků - zesíleného zvuku, pohyblivé, kvazidokumentární kamery, rychlého střihu...
na příspěvěk reagoval Ouwen
Mno vidíš, ale já mám na mysli, že mám problém s konkrétními akcemi. chápeš?
mne nejde o celkové pojetí filmu, sice mne to taky nějak moc nechytlo, ale zde cejtim potenciál.
Ok, tak to se bavíme o jiném typu přehlednosti. Já měl na mysli hlavně vedení divákovy pozornosti napříč několika paralelními liniemi akce - třeba v akční scéně na Waterloo, v Tangeru nebo na začátku Mýtu v Berlíně. Konkrétně chvaty u soubojů tváří v tvář opravdu asi nejsou moc rozeznatelné, ale tam to hodně nahrazuje zesílený zvuk. Záměrně to není materiál k podrobnému studiu bojových umění, ale spíše sensorická - smyslová akce, která dává divákovi "pocítit" ty údery. Jen kvůli tomu se ale tyhle Greengrassovy filmy těžko dají odsoudit jako nepřehledné. To znamená přehlížet to, jak fungují komplexně a jak jsou vystavěné celé akční scény, nezávisle na tom, jestli se tam zrovna někdo mlátí nebo jen někdo někoho pronásleduje. V tom jsou ty filmy výborné, neuvěřitelně propracované a zároveň přehledné.
na příspěvěk reagoval Ouwen
Tak jak to, že já neměl problém s přehledností u Odkazu a v Ultimátumu jsem si musel pouštět souboje několikrát, abych pochytil aspoň pár chvatů?
Dokázal bych i vyjmenovat bitky z Odkazu, každej jednotlivej chvat... u Ultimátumu bych si to musel pouštět, abych v tom měl přehled.
na příspěvěk reagoval Traffic
Mýtus a Ultimátum jsou naopak jedny z mála filmů s extrémně rychlým střihem a ruční kamerou, kde je ta akce zároveň přehledná. Dá se to i přímo dokázat analýzou jednotlivých scén.
Naopak právě Odkaz, který už místo Greengrasse točil Gilroy, je nepovedenou imitací těch dynamicky akčních postupů z předchozích dílů.
na příspěvěk reagoval Ouwen