Obsahy(2)
Karel je hajný tělem i duší. O les se stará pevnou rukou a může se pyšnit trofejemi, o kterých si myslivci často nechávají jen zdát. V opuštěné části lesa ale pytláci probudí tvora, který by Karlovi mohl být rovnocenným soupeřem. V pohádkách se mu říká Hejkal, ale setkání s ním rozhodně nemusí skončit pohádkově. Zatímco se mu Karel snaží přijít na stopu, Hejkal je blíž, než si myslí. Mezi tajemným tvorem a Karlovou dcerou Aničkou vznikne zvláštní spojenectví. Kdo se nakonec stane jediným pánem lesa? (Savel)
(více)Videa (1)
Recenze (96)
Viděno na horrorcon. Na české poměry absolutní špička ze všech českých děl a jde vidět, že když se člověk snaží, jde to! Budovaná atmosféra, kamera a střihy a maska monstra byly perfektní, až si člověk říká, jestli to je fakt česká tvorba. Za mě velký palec nahoru a povinnost pro každého hororového nadšence, tenhle režisér by mohl udělat celovečerák, protože s jeho talentem by mu to vyšlo. ()
Pro mě byl novější Domovoj stoprocentně intenzivnějším zážitkem. Myslím, že Lesapánu škodí asi stopáž a vycpávkové scény. Bohatě by stačila klidně o pět minut kratší a nedopřát divákovi tolik pohledu na ochránce lesa, jehož častá přítomnost trochu ubírala na dojmu. Vizuálně naprosto super a už od začátku jsem v tom cítila nádech Kytice, ale méně je někdy více. ()
Lesapán neboli Hejkal, jehož vizáž nejvíce připomíná Fauna z Del Torova snímku Faunův Labyrint. Já mám od dětství svoji představu Hejkala úplně jinou, ale to nevadí. Tvůrci vsadili na moderní design a musím uznat, že Lesapán působí majestátně. Krásný obraz je vyloženě devízou celé podívané, zběsilý střih je možná zbytečně rychlý. I přes svůj nízký rozpočet se Lesapán v pohodě vyrovná profesionálním projektům. A v našich krajích je to vyloženě příjemné zjevení. ()
Lesapán aneb proč jste film nevěnovali Karlu Hynkovi? No dobrá, tak teda Erbenovi. Předně oceňuji krásnou chmurnou poezii velmi dobře a mrazivě přednesenou malou Vlaďkou. Marka Pospíchala žeru už delší dobu, takže se divím, že ještě není snědený. Atmosféra lesa je vylíčena bravurní kamerou - les sám o sobě je tajuplné místo a my, co v podstatě žijeme v lesích, to víme stejně dobře jako zdejší hajný. Škoda, že takové potvůrky v lese skutečně nežijí, protože lidské svině, co v lese odhazují bordel (o pytlácích nemluvě), by zasloužily pořádně přes hubu hejkalí packou. Mínusem pro mě je neoriginalita masky, až příliš inspirovaná. Komu se ihned nevybavil labyrint jistého Fauna? A bylo úplně nutné strážce lesa ukázat? Nejsou mnohdy náznaky víc než slizký chrup přes celou šířku obrazu? Předání řemesla ale bylo labužnické. Tleskám a připojuji nesmělý šťouchanec režisérovi, aby zpracoval podobným stylem nějaký celovečerák. ()
Velice dobré! Líbí se mi, že režisér snoubil typicky české prvky (krásná příroda, jistá poetika) a formální stránku na téměř světové úrovni. A houby téměř! Masky mi připomněly genialitu del Tora (možná trochu přeháním, ale i tak mi "Lesapán" mexického mistra evokoval), kamera, zvuk, to všechno prokazuje vysokou kvalitu, za kterou by se nestyděl kdejaký světový tvůrce, zvlášť vzhledem k formě a rozsahu. Je vidět, že má Soukup současné i klasické hororové postupy celkem v malíku, atmosféru totiž nastolil působivě a nezbývá mi než fandit tomuto talentovanému tvůrci, který si už teď buduje velice slušné renomé. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (13)
- Film byl natočen za 10 dní a nocí v rozmezí dubna až července. Natáčelo se v severních a východních Čechách. Většina filmařů včetně herců pracovala na filmu zadarmo. (Savel)
- Tvůrci konzultovali scénář s profesionálními myslivci, aby se ve filmu nedopustili žádné chyby v myslivecké profesi, například že myslivci nosí pušku vždy na levém rameni s hlavní namířenou k nebi. Navíc scenárista a kameraman filmu jsou z mysliveckých rodin. (Savel)
- Design masky vznikal podle kresebných návrhů režiséra filmu Pavla Soukupa. Jeho finální podoba byla ovlivněna lidovými popisy, ale také známými filmovými maskami (Vetřelec, Pumpkinhead, Faun z Faunova labyrintu (2006)). (Savel)
Reklama