Režie:
Thomas VincentScénář:
Thomas VincentKamera:
Ronald PlanteHrají:
Thierry Lhermitte, Géraldine Pailhas, Nathaly Thibault, Guillaume Cyr, Pierre Curzi, Hugo Dubé, Kimberly Laferriere, Alexa-Jeanne Dubé, Julie Ringuette (více)Obsahy(1)
Paul Sneijder vede slušný, poklidný život generálního ředitele v Montrealu. Dokud jeho nejstarší dcera nezemře při tragické a absurdní nehodě ve výtahu. Zničený Paul pohlédne realitě do tváře – práce už ho nezajímá, žena mu leze na nervy a podvádí ho, oba synové jím pohrdají... Jak může v těchto podmínkách dál žít? Pro začátek by mohl změnit práci a stát se třeba venčitelem psů! Smíří se ale jeho rodina a přátelé s tak zásadní změnou, která z něj udělá svobodného člověka? (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (17)
Nenechal bych se odradit a doporučuji se na snímek podívat. Ano, nestřílí se zde, nejsou zde zběsilé automobilové honičky a netečou tady potoky krve a ani zde nejsou obrovské megalomanské vizuální orgie. Je to příběh o tom, jak člověka nehoda, kde jako jediný přežil, dokáže změnit a přehodnotit pohled na život. Na práci, rodinu a svět kolem sebe. A o tom, že odškodné za každou cenu nedokáže naplnit a odčinit to co se již stalo. A že i tak se dá jít dál a začít žít úplně nový život - Nový život Paula Sneijdera. ()
Takový pomalý úvod , divák čeká co bude dál . Stále pomalý rozjezd , až si říkám , no to bude zřejmě slabší kousek . Na scénu nastupuje zvířena a nový pohled na život . Mezitím Paul přemýšlí , zda-li se soudit či nikoliv o velké peníze za smrt své dcery , na které čekají supi , v podobě nesympatické manželky a dvou -- vychcaných , sorry , synů . A jelikož prašule nebudou , tak se vše mění , nebotˇ bylo použito , ze strany Paula , zdravého rozumu . Po úniku z psychiny se smečkou , si říkám , vlastně je to nevšední , zajímavý film . A konec na vyhlídce z velmi vysokého patra , mne v tom utvrdil . FAKT DOOOOST DOBRÉ . ()
Pro mě téměř ponurý film, zdůrazněný zimním prostředí periférie kanadského Montrealu. Samotný Paul Sneijder se svými depresemi, který navíc nenachází podporu své rodiny. Ta se snaží všemi způsoby vymáčknout peníze z jeho tragédie a neštítí se ho prohlásit za nesvéprávného a zavřít do ústavu. Pěkně deprimující téma, většina postav pohybujících se kolem Paula jsou nesympatické osoby, které sledují jen svůj prospěch. Ve filmu exceluje Thierry Lhermitte a zlatej retrívr. Celkově hodnotím kladně, ale největší zásluhu má můj oblíbený herec. ()
Mám rád dramata a psychologická dramata ještě víc. Tím spíše mám rád, když je důraz na detail s kvalitními hereckými výkony. Tohle je film o strašném zážitku, který by asi každého změnil do konce života. A je také o pocitech s ním spojených. Kdo to nezažil, nepochopí to a všichni doufáme, že to nikdy nezažijeme. Každopádně děj se odvíjí jako klubko, které pohání vánek na vodorovné cestě. Tohle se může stát každému z nás. A každého zlomí jednou něco jiného. A každý si pak najde jinou zábavu a smysl života. Někdo venčení psů, další chlast a jiný třeba sebevraždu. Každý se s tím musí vyrovnat po svém. A právě takové vyrovnávání sledujeme. Rovnou říkám, že mě příliš nezaujal tolik zde opěvovaný soundtrack a i scénář mi přišel docela fádní, ale na druhé straně je to příběh z moderního velkoměsta z 21. století, pro které je řada věcí ve filmu prostě charakteristických. Rychle vás zbaví svéprávnosti i v podstatě cizí lidé, když netoužíte po penězích nikdo to nepochopí a když zahodíte kariéru mají vás za blázna. Je to film, který není oskarový, ale má svůj význam a mě zaujal. I tří hvězdové filmy mají svůj smysl. Tenhle ho má. ()
Ze začátku film působí hodně zajímavě a věrohodně. Do toho psychicky zlomený Thierry Lhermitte rozhodně nezklame. Jenže od původního nadšení film přešel do hrozně zvláštní atmosféry, které z většiny případů vládne poctivá depka. Mohl za to hodně slušný soundtrack, ale i zasněžené počasí Montrealu, které byste, díky filmu, nechtěli zažít ani dobrovolně. Jenže jinak normální drama režisér podpořil dost zvláštními, až psychedelickými scénami, a ty mě zlomili do průměru. Nicméně je to průměr solidní a jsem rád, že jsem Thierryho opět mohl někde vidět. ()
Reklama