Režie:
David LeitchScénář:
Kurt JohnstadKamera:
Jonathan SelaHudba:
Tyler BatesHrají:
Charlize Theron, James McAvoy, John Goodman, Sofia Boutella, Toby Jones, Eddie Marsan, Roland Møller, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Attila Árpa (více)Obsahy(2)
Agentka MI6 Lorraine Broughton (Charlize Theron) je vyslána během studené války do Berlína, aby vyšetřila vraždu kolegy. (Vertical Entertainment)
Videa (13)
Recenze (694)
Skutočne neskutočne divoká, ale hlavne štýlová jazda chladnými berlínskymi ulicami pod železnou oponou o špiónoch britských, amerických, nemeckých, francúzskych a sovietskych a ich vzájomnej interakcii kulminujúcej k explozívnemu finále, no ešte predtým jednou naozaj perfekcionisticky zvládnutou akčnou scénou "bez strihu," zmáknutou precízne a bravúrne pod režijným patronátom bývalého kaskadéra, ktorý kedysi natočil onen, dnes už každému známy, počin menom John Wick (ten prvý, podotýkam, na zvyšné ti zvysoka seriem). Záverečné náhle prekombinovanie deja vôbec neprekvapí a možno ani jeho rozuzlenie. Prekvapí zrejme len to, ako si Theronka do východného Berlína priviezla v dvoch taškách najväčšiu kolekciu Dior lodičiek a pre zvyšné časti outfitov rovno celý módny dom. Nesťažujem sa, veď to bol dôvod, prečo som atómovú blondínu kedysi pozeral viackrát v rámci jedného dňa ako dement, len konštatujem, chápeš. Teraz (preferujem ten obrovský apartmán v centre metropoly) už takým prízemným dôvodom neholdujem. Dúfam... (x) (x) (2x4.11.2017) (5.11.2017) (11.11.2017) (3x22.1.2018) (8.10.2018) (25.9.2023) "Look at all these hedonists. It's like a beautiful woman gone wrong. I fucking love it." ()
Dle mého si tento film zaslouží 5 hvězd, už za tu bojovou scénu na schodech samu o sobě. Zbytek bych nazval dobře udělaným a řekněme i vcelku realistickým bonusem. Byli tu i nudnější pasáže, ale moc se mi líbila propracovanost příběhu s tajnou službou a především způsob jakým hlavní představitelka čelila svým mužským protivníkům. Přičemž jako drobnější žena využíva veškeré možné výhody a snažila se vyhýbat soubojům zblízka. To zaručilo zcela mimořádný a dokonce i uvěřitelný akční zážitek. Já tedy tleskám. 82% ()
Dvouhvězdičkový brak s jednou pětihvězdičkovou akční scénou. Na akčně-špionážní film, který by měl být nabitý akcí a informacemi a neustále podněcovat naši zvědavost, je Atomic Blonde nezvykle utahaná. Na vině je nevyrovnaný rytmus, daný množstvím zpomalovacích scén, které děj nijak neposunují a neobohacují, v nichž postavy vedou plytké dialogy o pravdě, lži a politice, a záběrů, ve kterých Charlize Theron pózuje v hotelovém pokoji nasvíceném modrými a červenými neony (fanoušci Refnových filmů nepřijdou zkrátka). Hrdinka připomíná pěkně oblečenou figurínu či robota, který plní zadané instrukce (a ve výsledku vážně nesejde na tom, kdo je zadává) a občas zregeneruje své síly ve vaně s ledovou vodou nebo s pomocí panáka vodky (její varianta „Martini, protřepat, nemíchat“ proto zní „Stoličnaja na ledu“). OK, jde o ledově chladný stroj na zabíjení, decentněji by to sdělit nešlo? Pár náznaků její lidskosti a toho, že má vůbec nějakou individualitu, vyznívá do ztracena (vztah s Delphine, zabitý milenec, jehož fotku v úvodu spálí zřejmě jen proto, aby režisér mohl film odpálit skladbou Putting out the Fire od Bowieho). Vyprávění zpomaluje také nadbytečný rámec s výslechem v Londýně, vizuálně připomínajícím výslechovou scénu ze Základního instinktu (přehazování nohy přes nohu se ovšem nekoná), který nevytváří žádné napětí, nevzbuzuje zvědavost, nevyvolává nové otázky. Toby Jones a John Goodman jen zastupují pomaleji chápající diváky, kteří občas potřebují pauzu a shrnutí toho, co jsme doposud slyšeli. Film se nadto navzdory retrospektivnímu vyprávění v berlínských scénách nedrží hlediska Lorraine. Zcela nesmyslně jsme zpravováni také o aktivitách Percivala, takže s předstihem před ostatními postavami víme o jeho pravých záměrech a film nás již v tomto ohledu nedokáže zaskočit. Nejlepší akční scéna filmu je paradoxně ta stylisticky nejodměřenější, která se nesnaží být cool za výpomoci zpomaleného pohybu nebo osmdesátkových songů, které zabírají vždy a všude. Teprve (a pouze) během několikaminutové a několikaúrovňové rvačky (nejen) na schodišti se z filmu konečně alespoň na chvíli stává nekompromisní brutální akční nářez s přehlednou akcí, který sliboval trailer. Úrovní kaskadérských kousků, choreografie, práce kameramana nebo zapojením mizanscény (když je nejhůř, přijde vhod i elektrický vařič) jde o nadstandardní kus filmařiny. Natolik nadstandardní, že zřejmě nebudete řešit syrovější, méně stylizované pojetí akce (oproti zbytku filmu) nebo mizivý přínos dané sekvence pro vyprávění. David Leitch má tudíž skvělý materiál, pokud by někoho někdy potřeboval přesvědčit, že umí zrežírovat parádní akční scénu, ale celá ta příběhová nadstavba kolem je tak utahaná, pitomá, ledabyle poslepovaná a nevyrovnaná, že doporučuji přijít do kina až zhruba půl hodiny před koncem. 50% ()
90%. Neskutočná Charlize, špina západného a šeď východného Berlínu, padajúca železná opona, new wave, modroružový neónový fetiš a nadupaný over-the-top špionážny príbeh. Len ten prekombinovaný záver je trochu zbytočný. A chcelo to viac neue deutsche welle! Každopádne mám vybratý svoj obľúbený spôsob smrti: byť zabitý Charlize Theron! ()
Akční špionážní drama plné studených barev, které svými neotřele agresivními režijními postupy nejednou zahřeje u srdce. Nálož jako prase! Smrtelně sexy Charlize, spousta držkovek a kopanců co skutečně fyzicky bolí, mrtě krvavých šrámů a prostřelených tepen, bombastická choreografie, víc než štědrá nálož kozenek, a k tomu navíc nejlepší akční scéna roku na jeden záběr. John Wick čučí. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (28)
- Použity zajímavé skladby z 80. let jako podkres: „Blue Monday“ od New Order, pokračujíc Nenou - „99 Luftballons“, pak Peter Schilling - „Major Tom“ nebo George Michael - „Father figure“. (Frontie)
- Scéna, kde Lorraine (Charlize Theron) sníva o Jamesovi (Sam Hargrave) bola natáčaná v predajni s videokamerami a fotoaparátmi, zhruba okolo jednej hodine v noci. Pre výsledný efekt bol Sam pokrytý mnohými vrstvami bielych plachiet. Úvodná scénka sa natáčala v Budapešti. (Real Tom Hardy)
- Při první honičce, po příletu Lorraine (Charlize Theron) do Berlína, jsou při průjezdu jednou z ulic vidět současné automobily. Později, ve chvíli kdy Lorraine ujíždí spolu se Spyglassem (Eddie Marsan) ulicemi východního Berlína, je v jednom ze záběrů najednou vidět Opel Omega B, který se vyráběl až od roku 1994. Ve scéně můžeme zahlédnout také další auta, která v té době neexistovala, např. Ford Focus a Fiat Punto. (FIAT 500)
Reklama