Režie:
David LeitchScénář:
Kurt JohnstadKamera:
Jonathan SelaHudba:
Tyler BatesHrají:
Charlize Theron, James McAvoy, John Goodman, Sofia Boutella, Toby Jones, Eddie Marsan, Roland Møller, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Attila Árpa (více)Obsahy(2)
Agentka MI6 Lorraine Broughton (Charlize Theron) je vyslána během studené války do Berlína, aby vyšetřila vraždu kolegy. (Vertical Entertainment)
Videa (13)
Recenze (695)
Nekoukatelná nudná sračka, která se nedokázala skrýt ani za nádherné oči Charlize Theron. Akce ušla a hudba byla vybrána velmi zajímavě a povětšinou se mi líbila. Absolutně mě ovšem iritovala naprostá nezajímavost děje. Je mi líto celé herecké sestavy, která se na snímku podílela. Mrhali zde časem i talentem. Strašná sračka. Vůbec nejsem zastáncem akčních filmů se ženami v hlavních rolích. Zoufale takovým filmům chybí koule. Neztrácím naději a doufám, že to pánům tvůrcům jednou dojde a budou něžné pohlaví obsazovat do vhodnějších rolí, kde jsou naopak mužské koule přítěží. A nebo pro mě uvaří alespoň takový děj, abych neměl tendenci každých 10 minut usínat. Brutální nuda. ()
Atomic Blonde sice disponuje zajímavým vizuálem a neotřelým prostředím, ale zdaleka diváka nezaujme tak, jak by chtěla. Nechybí tu násilí, odhalené sexuální hrátky, či hra na více stran, to je pravda. Každopádně se Leitchovi nepovedlo tyto prvky uspokojivě zkombinovat a ve finále dostanete jen lehce nadprůměrnou podívanou. ()
Kdo čeká Johna Wicka v dámském provedení, nedočká se ho. Postava Charlize Theron není kladný macho agent toužící po pomstě kvůli mrtvému psovi a vypálenému domu. Je to vychytralá a nepředvídatelná mrcha, kterou definují spíše než emoce jen pohledy a arogantní hlášky. Tomu odpovídá i odlišný koncept snímku, který Leitch vytvořil. Podstata příběhu je totiž moderně pojatá špionážní hra na kočku s myší, kdy do poslední chvíle nikdo neví kdo, kde, jak a s kým. Zbytečně překombinovaný scénář však bohužel trochu ruší jinak naprosto senzační dojem z hmatatelné akce, která troufám si říci svým nábojem a zpracováním těžko hledá konkurenci ve své třídě. Na rozdíl od Wicka a jeho uber fuckin cool combo chvatů a stylové střelby je méně rytmická a víc syrově špinavá. Do paměti a filmových memoárů se určitě zapíše už v traileru načrtnutá bojovka na schodech jako jedna z nejlepších ever. Dohromady trvá cca 10 minut a střihů je tam zatraceně málo, vše navíc podpořené fenomenální ruční kamerou, která hlavním hrdinům nedá vydechnout (neskutečné, co fyzicky předvádí Charlize Theron, která pokračuje po Mad Maxovi v krasojízdě ultradrsňačky). Vše ostatní kolem filmu od sexy neonů, osmdesátkové hudby, stylových dekorací, prďácké výpravy, až po atmosferický Berlín, který je pro filmaře rájem studených kulis, jde stranou a s trochou nadsázky hraje druhé housle. Protože tahle desetiminutovka je sama o sobě film ve filmu, povyšující akční řemeslo v dané třídě na úplně jinou úroveň, což se naposledy povedlo dekádu zpět a o stupínek níže Greengrasovi se svým nervním a zběsilým Agentem bez minulosti. ()
Karlík Theron se urputně snažil vyprodukovat si na stará kolena nějaký ten fetiškultík a dokonce při tom neváhal snad poprvé exponovat skoro všechno kromě bobra. Samozřejmě z milosrdných úhlů, taková nahá čtyřicetiletá lesba s chlapeckou prdelí a hrudníčkem, z něhož by pindíci na Člověče určitě příliš nesklouzávali, je schopna vyděsit i nejednoho heteráka. Stylizoval se tedy do notně přechlazené androgynní barakundy, jejímž autfitům chyběly k dokonalosti snad už jen jezdecký bitchík a obří latexové dildo s kovovými ostny. Na to, že předlohou byl nějaký zkurvený homix, nebo jak někteří rádi říkáte „grafická novela“, abyste nevypadali jako úplně vypatlaní dyslektici, je to překvapivě obyčejný špionážní napínač s kulisově vymazlenou NDR, klišovitě plnou trojitých, čtveřitých a pětitých agentů, v němž kamera celou dobu lačně narcisticky okusuje superzabijáckého Reztrokarlíka jak při lízání škaredých cigošek, tak při mlácení stokilových soudruhů z KGB. To mlácení je ovšem naprosto perfektní až famózní, a nebál bych se zde opět použít ani vysoce odborný filmově teoretický termit – totálně popiči! Laikové prominou a někde si to vygůglí. Je nesporným fucktem, že nikdo nikdy neuměl a neumí natočit akční scény tak dynamicky, brutálně a vizuálně dokonale jako Džonvíkovci Stahelský s Lečem, kteří se navíc rozhodně neštítí ani pořádného stříkání kečupem. Být jich tam víc třeba na úkor toho trapně sterilního měkojadrného lesbení, bandy zbytečně nudných retrokudrlinek a jako vždy odporně slizkého Skřeta Mekevoje, jemuž by místo ukrutných borečků daleko lépe sedly role ochrnutých šikanovaných chcípáků nebo vůbec žádné, byl by to plnotučný pětipruhový Addidas. ()
Slabota. Strašne malátna a zbytočne dlhá ženská náhražka Johna Wicka. Dole klobúk pred Johnom Goodmanom a Tobym Jonesom, že tak dobre uhrali v podstate „nijaké“ postavy. McAvoy je o ničom, kedysi som ho mal rád, no v posledných rokoch/filmoch ma irituje. Najlepšie nakoniec dopadla zdatná bitkárka Charlize Theron (zároveň producentka filmu), ale Keanu Reeves bol oveľa charizmatickejší a lepšie ustál aj neakčné momenty (pamätáte si mimochodom, v ktorom filme hrali manželov?). Scenár, zvraty atď. nebudem komentovať, to bolo totálne zverstvo. Akcia sa dá komentovať o čosi lepšie. Je jej síce relatívne dosť, ale je krátka a končí sa skôr, než sa rozbehne. Zďaleka najintenzívnejšia je schodisková bitka a aj tá je priemerná, určite by som o nej nehovoril ako o najlepšej akcii roka. Poteší retro atmosféra (absurdný soundtrack, kostýmy, výprava), ale to na kvalitný filmový zážitok nestačí. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (28)
- Pôvodne sa mal vo filme objaviť aj anglický hudobník a spevák David Bowie. Ten však ponuku na poslednú chvíľu odmietol a krátko na to zomrel. (MikaelSVK)
- Premiéra Davida Leitcha ako sólového režiséra. Na predošlom projekte John Wick (2014) ešte spolupracoval s Chadom Stahelskim. (juditik)
- Použity zajímavé skladby z 80. let jako podkres: „Blue Monday“ od New Order, pokračujíc Nenou - „99 Luftballons“, pak Peter Schilling - „Major Tom“ nebo George Michael - „Father figure“. (Frontie)
Reklama