Režie:
Justin LinKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Brian TylerHrají:
Vin Diesel, Michelle Rodriguez, Jordana Brewster, Tyrese Gibson, Ludacris, Nathalie Emmanuel, John Cena, Charlize Theron, Thue Ersted Rasmussen, Finn Cole (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Dominic Toretto (Vin Diesel) si myslel, že si konečně bude moci začít užívat klidný život s Letty (Michelle Rodriguez) a synem Brianem, jenže pak se ozvala jeho minulost. V týmu lumpů, kteří se rozhodli ovládnout svět, figuruje i člověk, který je stejně odvážný a nebezpečný jako Dom. A taky skvěle řídí. Koneckonců je to jeho bratr Jakob (John Cena). Rozešli se ve zlém po smrti otce a je jasné, že pokud se jejich cesty znovu zkříží, bude je to asi oba hodně bolet. A protože Jakobovi pomáhá s realizací jeho plánů geniální hackerka Cipher (Charlize Theron), se kterou jsme se seznámili v předchozím díle, musí Dominic tváří v tvář přesile dát znovu dohromady „rodinu“ rychlých a zběsilých řidičů. S nimi se vydá na neuvěřitelnou štreku, která vede přes Londýn, Tokio, středoamerickou džungli a historické uličky Edinburghu až do Ázerbájdžánu. Tam všude budou porušovat dopravní předpisy a fyzikální zákony a pokoušet se přitom zachránit svět. (Cinemart)
(více)Videa (9)
Recenze (550)
Keď mohol cestovať mimo atmosféru (cestu do vesmíru si predstavujem inak) Homer, tak si tvorcovia FF povedali, že tam potom môžu vyslať aj Pata a Mata svojej partičky. Prečo nie, že sa tu neberie skoro nič vážne, je súčasť hry. Bohužiaľ sa ale berie vážne pojem rodina, čo už ale mnohí fanúšikovia budú brať tiež ako vtip, i keď nechcený. Viackrát vás napadnú pojmy, ako Mission Impossible alebo Tenet. Ten druhý film predovšetkým kvôli neopozeraným lokáciám (Tbilisi, Edinburgh, Kolín...) a aj vďaka dlhej automobilovej naháňačke v uliciach mesta vo východnej Európe, tentokrát ale v Tbilisi, ak som to dobre pochopil. Dej som ale nepochopil vôbec, proste MI: ľubovoľný diel. Cena Stathama a Rocka nahradiť nedokáže a Theron mali poskytnúť kaderníčku a nie nechať ju samú sa strihať podľa hrnca. Zhruba na úrovni sedmičky, ale atmosférou niekde inde. ()
RYCHLE A ZBĚSILE 9 je hraný a (post)pubertální publikum oslovující (post)covidový trhák, který je ukázkovým příkladem toho, co je na současném modelu výroby hollywoodského velkorozpočtového filmu špatně. Desátý příspěvek do něčeho, co se označuje jako sága, má pořadovou číslovku devět, dokončuje provázání s tokijským spin-offem, který byl co do vzniku v pořadí třetím filmem, ale chronologicky z celovečerních sedmým; mrtvé postavy z tokijského spin-offu se navrací, aby se v potenciálním pokračování spin-offu jiných postav, představených v potitulkové scéně šestky, spojily; přitom se zhusta odkazuje na dění ze sedmé a osmé části; jako anta/protagonisté se objevují dávno zapomenutí rodinní příslušníci... Ano, problémem téhle franšízy je serializace se vším negativním, co s sebou přináší, od soapizace (vše jde přes osobní vazby pro zdání provázanosti) až k tzv. Jump the Shark efektu (místo seriálového skákání přes žraloka se s autem letí do vesmíru). Provázání všeho se vším pro vytvoření širšího universa, které má krom postav sjednocovat i nastavený hodnotový systém (rodina!), má v "devítce" za následek rytmickou rozpadlost a nezájem o dění. Protirgument, že tahle franšíza byla o atrakcích, neobstojí, protože jsou tyto vždy začleňovány do vyprávění, slouží mu a posouvají ho dál. Pokud bylo vždy Rychle a zběsile koncipováno jako taková zábavná procházka akčním žánrem posledních dekád, protože si každý díl bral z řady jiných amerických a asijských děl, "devítka" přijíždí jenom s vršením toho, co bylo v amerických trhácích k vidění v posledních pár letech a činí z toho digitální a aurální exces (nolanovské převrácení velkého vozidla, bayovské výbuchy, greengrassovské rvačky v omezeném prostoru a za využití v něm dostupných rekvizit, marvelovská superhrdinskost postav...). I ta melodramatičnost je jenom způsob, jak oslovit i ženské publikum, protože tentokrát kvůli vnitřní rozpornosti nefunguje ani ten hodnotový rámec, jelikož heslo "rodina především" má platit ve filmu, ve kterém se dítě opustí, aby lidé toto opečovávající jezdili po minovém poli a zabili desítky, ne-li stovky lidí s rodinami. Žádný blockbuster, nýbrž "numbbuster" (= ohlušující a otupující verze blockbusteru) s docela ok Dolby Atmos zvukovým mixem, ve kterém vyniknou aspoň dvě narativně integrované atrakce z konce prvního a posledního aktu. Pokud autíčka, tak raději J. G. Ballarda a Cronenberga. ()
Tak má Naftův multikulti klubík lobotomizovaných autokokotin další zářez na turbodmychadle a je to opět mokrý sen pro každého, kdo má v rodině nějakého toho nesnesitelného vypatlaného pičuse, kterému je třeba dát druhou, třetí, čtvrtou, ba i pátou šanci. A pokud se nezlepší ani takto přešancován, nezbývá než jej se slzami v očích obejmout, poplácat se otylou rukou po krajině srdeční a s upřeným mongoloidním výrazem mu do xichtu pomalu vyslabikovat slovo „FA-MI-LY“. To je totiž tutovka, hloupý zmrd jde ihned do sebe, ke všem se tulí, ňuňá s kýčovitými dětičkami a je z něj jako čvachtnutím kouzelného neuronového projímadla doživotní správňák a pyjonýr. A co se, znovu krutě promyšleného, intelektuálně vyzývavého a zapeklitě komplikovaného, děje s hlubokým filosofickým přesahem týká, je to nachlup takto: (Za neustálého doprovodu čokorecitátorů v pozadí) Hn-hn-hn-hn-hnnnn - spektakulární a fyzikálně obskurní výroba autovraků 1, hn-hn-hn-hn-hnnnn - trauma z dětství a trapný padouch 1 se zjevnou šancí, hn-hn-hn-hn-hnnnn - porce kýčovitých rodinných hovnot 1, hn-hn-hn-hn-hnnnn - spektakulární a fyzikálně obskurní výroba autovraků 2, hn-hn-hn-hn-hnnnn - trapný padouch 2 zjevně bez šance, hn-hn-hn-hn-hnnnn - porce kýčovitých rodinných hovnot 2, hn-hn-hn-hn-hnnnn - Nafta v úzkých, porce kýčovitých rodinných hovnot 3, hn-hn-hn-hn-hnnnn - „Co bych si tak ještě zařídil? Tak třeba Corvetoplán, tak šup s ním na orbitu!!!“, hn-hn-hn-hn-hnnnn - spektakulární a fyzikálně obskurní výroba autovraků 3, Nafta z úzkých venku, Bezpečné dosednutí Corvetoplánu na Bajkonur, Padouch 1 patřičně napraven, Padouch 2 spravedlivě zabit ve stíhačce kolem letícím kamiónem!, hn-hn-hn-hn-hnnnn - porce kýčovitých rodinných hovnot 4, eticko - filosofické zamyšlení nad sociologickým významem rodiny v Portoriku, objímající se velká šťastná multikulti rodina a repík, dusající do závěrečných titulků. No, po něčem takovém prostě zůstane v očích výraz deflorovaného frontálního laloku deseticentimetrovou jehlou, audiovizuální nauzea a totálně nasraný Theronovic Karlík, mlátící hlavou o kapotu, že při hlavní roli v předchozí, jakž takž snesitelné části, patrně podepsal dopředu i smlouvu na tento ubohý, trapný, dementizující a kariérně i lidsky degradující štěk. No již se velmi netěším na Rychle, ty debile 10 s očekávaným podnázvem Tokijská pizda. ()
4/10. Znuděný až na půdu. Devítka působí jak ojetina, které se zasekla převodovka, kouří z kapoty a točí se nonstop v kruhu. Vše jsme v téhle sérii viděli dříve a mnohem lépe. Chtělo by to akutně nějakou změnu, protože tahle kdysi zábavná stupidita dojela do slepé uličky. Dieselovo ego hází klacky pod nohy jakékoliv snaze o uvolněnost a kýč vidíte cákat doslova v každé scéně. Během dvou a půl hodinové stopáže doslova neexistuje čas na nic jiného, než na zádumčivé pohledy (místo smysluplných dialogů), sem tam hozený vtípek (Roman se snaží) a hromady akce, která nudí svým absolutně nekreativním provedením (světlá výjimka budiž díky první scéně s magnety a holčičím kočkováním). Pro mě slušné zklamání. ()
Nekonečná série se nám dostala do neuvěřitelné 9. části a bohužel do ní čím dál více pronikají "hluboké" myšlenky Vina Diesela pro kterého je nejdůležitější rodina. To divákům cpe už od prvního dílu ale nyní už je to skoro až parodie. Každopádně i přes nízké hodnocení a celkově horší ohlasy, přináší film to co diváci očekávali a co chtějí někdy od 5. dílu. Jen zde spousta dobrých věcí chybí (Statham, Johnson) a spousta špatných přebývá (Dieselovi stmelující kecy, let do vesmíru a ve své podstatě i nemastný neslaný Cena). Já se naštěstí nenudil, nebyl jsem zhnusený a akční scény si docela užil. Jen mám trochu obavy, kam nám tato série míří. ()
Galerie (76)
Zajímavosti (15)
- Ve scéně, kdy proti sobě budou závodit mladí Dom (Vinnie Bennett) a Jakob (Finn Cole), stojí za Domem tři lidé, což jsou mladá Mia (Siena Agudong), mladý Vince (Karson Kern) a mladý Jesse (Igby Rigney), tedy Domova sestra a dva z původních členů Torrettovi party, známí z prvního snímku série. Závod pak odstartuje mladá Letty (Azia Dinea Hale). (Koldyn)
- Postava Cipher (Charlize Theron) je první, která se v celé sérii objevila hned dvakrát, jako hlavní záporná postava. (mokki5)
- Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v škótskom Edinburghu a gruzínskom Tbilisi. Natáčalo sa aj v Londýne, Los Angeles a v Thajsku. (Real Tom Hardy)
Reklama