Reklama

Reklama

Snímek Život vypráví příběh šestičlenné posádky Mezinárodní vesmírné stanice, která se ocitá na samotném pokraji jednoho z nejdůležitějších objevů lidských dějin: prvního důkazu o existenci mimozemského života na Marsu. Jak členové posádky pokračují ve svém výzkumu, mají jimi uplatňované metody nezamýšlené následky, a forma života, kterou zkoumají, se ukazuje být mnohem inteligentnější, než kdokoliv očekával. (Falcon)

(více)

Videa (7)

Trailer 3

Recenze (1 081)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Tak veľmi som si prial aby "Votrelec" všetkým vytrel zrak, až sa to podarilo "Lifu", ktorý po vizuálnej stránke, megalomanskému projektu Ridley-ho Scott-a nesiaha ani po členky. Lenže menej je skrátka niekedy viac, a tak veškerá stávka na "neistotu" v podobe jednoduchého scenára, dokonale vytrie zrak aj skeptickému divákovi. Ja nechcem velebiť TENTO snímok, a už vôbec ho porovnávať s nejakou kultovou sériou milovaného "Alien" monštra. No TU, od TOHTO počinu človek neočakával nič, a TAM, od TAMTOHO proste všetko. A to bude zrejme ten problém .. - 70% ()

castor 

všechny recenze uživatele

Možná největší problém tkví v tom, že si tvůrci troufají na docela ambiciózní a seriózní sci-fi a sázejí na vážnost, přitom by projektu víc slušela ryze béčková nota. Béčkových momentů se sice dočkáme, nicméně osobně bych si přál mnohem víc drsných syrových záběrů a neosvědčených komponentů. Prostě do kina se chodíme BAVIT. Tvůrci nicméně hned od začátku vyvolávají zvědavost. Na mezinárodní kosmické stanici má šestice odborníků co dočinění s živou buňkou nalezenou na Marsu. Brzy pochopí, že tohle roztomilé cosi chce růst a k tomu potřebuje potravu. Celou dobu jsme v beztížném stavu, občas to mimozemskému životu VELMI usnadňujeme svým hloupým chováním (posádka tak nějak nerespektuje pravidla, vědecké procedury ani logiku, takže kecy o záchraně osmi miliard lidí tam dole selhávají, jakmile otevřou dveře, za kterými je „zlo“, které chce přežít), ale jinak jsou mnohé vizuální nápady fajn, stejně jako napětí nebo velmi kvalitní herecké obsazení (ač hrají bohužel naprosto zaměnitelné hrdiny). Legendární Vetřelec Ridleyho Scotta brzy oslaví čtyřicáté narozeniny a všichni, jenž jsou mladší, to mají sakra těžké. Daniel Espinosa bude vždy průměrný rutinér, nikdy nebude překvapovat diváka, vždy se bude držet osvědčených cestiček a bude se bát ostrých hran. Tady je to dvakrát velká škoda. Za svůj béčkový námět se prostě neměl stydět. Čtyři hvězdy ale bez potíží dám. ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

To jsem takhle jednou příliš dlouho trpěl abstinencí na kina, že jsem se v nadějích upnul na aliena z Marsu. Bohužel více než s prvním zplozencem Gigera s ďáblem to má společného s Last Days on Mars a samozřejmě s Prometheem. To nejsou dobré vizitky. Nejdřív, proč tomu dám dvě hvězdy, zatímco Prometheovi jsem uštědřil jednu a vážně jsem pro něj uvažoval o odpadu. Prometheus je blbý jak necky, ale myslí si, že je se svou tunou odkazů na stvoření, holokaust a bůhvíco dalšího náramně chytrý, plný přesahů a filosofie. Troufám si tvrdit, že tvůrci Life nic takového v hlavě neměli, jen si jednou řekli: "už tu dlouho nebyl žádný vesmírný šmejd izolovaný pohromadě s malou skupinou jakože vědců/astronautů v kosmické lodi/stanici/základně, proč to nezkusit znovu, tentokrát s trochou serióznosti." Na druhou stranu u toho pokusu zůstalo, protože naplnit se ho nepodařilo. Proč. Podobně jako v jiných filmech (mimo jmenovaných mi přichází na mysl např. Europa Report) ani zde divák při smyslech nemůže věřit, že jde o vybraný výkvět lidstva vhodný pro úkoly podobného ražení. Téhle bandě bych nesvěřil ani natření plotu. To za prvé. Za druhé, scénáristé si vypomáhají tunou zkratek, nelogičností a vyložených pitomostí, kdy jedna scéna často popírá předchozí. Tak například, na ISS (alespoň na té reálné) se opravdu žádný příklop neotevírá zvenku. Když jsme u téhle scény, když už se chtěla velitelka obětovat, proč se prostě neodstrčila i s "Calvinem" (nebo jak mu to říkali) do volného prostoru. Nebo, jestliže vypustili z modulu Zarja vzduch, jak to, že se v něm pak vesele pohybují bez skafandrů či dýchacích přístrojů. No a co měla znamenat scéna střetu palubního Japonce se Sojuzem, to už jsem v nějakém komentáři zaznamenal, že nejsem sám, kdo tak úplně nebyl v obraze, co že se to vlastně dělo. Calvin nemá dost síly protrhnout rukavici v izolaci, ale dokáže zlomit ocelovou elektrodu a použít ji jako skalpel. "Jak jsou malý, tak jsou chytrý," řekl by Pankrác a děd Vševěd by dodal "nejhorší ze všeho jsou trpaslíci, ti vám vlezou úplně všude." A pak ta následnost. Nejdřív jakože umíráme, a pak jakože si vzpomeneme "nojo, dyť jsou vlastně na palubě dvě jednomístné záchranné kapsle." Přitom měla stanice fungovat jako "firewall", tedy v případě úniku organismu z izolace se nemělo nic dostat dolů na zem. A tak dále. Vedle toho film trpí nedostatkem zájmu o své postavy. Asi polovinu z nich pořádně nepředstaví (nejsou to nezbytně ty, které odejdou na pravdu aliení jako první), některé odchody jsou vyloženě scénáristická svévole a na jakože překvapivý konec si musí člověk trpělivě počkat notně dlouho, přitom kdo v životě viděl aspoň jeden film, tomu musí bejt jasný, co se skrývá v záchranné kapsli, která to dotáhla na vodu. No prostě film na hledání logických chyb jako dělaný. Přitom by stačilo tak málo. Trochu při psaní scénáře myslet. Možná jsem vyslovil protimluv, když "myšlení" považuju za "tak málo", ale bylo mi nedávno řečeno, že prý jsem v pohledu na lidstvo optimista. To čubrníte co. () (méně) (více)

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Když už něco dělám, tak to dělám pořádně. A ne jako Daniel Espinosa. Ten sice dovede i se šesti hrdiny natočit sci-fi, které působí velkolepě a všechny ty průlety vesmírnou stanicí jsou dost působivé, ale příběhově to trošku drhne. Život jakoby balancoval mezi dvěma žánry. Chvíli si hraje na seriózní sci-fi, o pár scén později tu máme poctivé hororově-brakové béčko. Bohužel ani v jednom z těch přístupů nepřichází film s něčím překvapivým nebo něčím, co bychom neviděli dřív. Kdyby Espinosa přitlačil na brakovost nebo se pokusil udělat z Života něco přemýšlivějšího a vydal se s ním jiným než béčkovým směrem, bylo by to fajn. A asi by to i výrazně obhájilo existenci celého Života. Takhle je to hezky vypadající sci-fi s bubákem, o které se za pár let bude mluvit leda v souvislosti se seznamy filmů, které se pokoušely vykrást Vetřelce. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Těšil jsem se na pořádný béčkovo-hororový výplach (s občasným pomrknutím, když to spíchli kluci od Deadpoola), výsledek je ale poměrně standardní žánrovka bez osobitějšího podpisu. Co dělá, to dělá víceméně dobře, jenže vždycky opisuje, takže úvodní nepřerušovaná jízda dech nevyrazí, protože jsme jí měli (a epičtější) už v Gravitaci a totéž platí pro naháněčky s Calvinem. Sunshine se mohl opřít o vypiplaný audiovizuál, Horizont události měl charismatické kulisy a odvahu jít v nechutnostech za "příjemnou mez", první Vetřelec se chytře držel ve stínu. Život nezakrývá, že všechny jmenované filmy zná, ale nepřinese nic vlastního (snad vyjma správně cynického konce, který jakoby vypadl z nějaké epizody Krajních mezí). Nemluvě o nevyužitém potenciálu, pokud jde o Calvina. Z poloprůhledné mořské hvězdice vážně moc respektu nesálá. Škoda, že se to celé bere tak vážně. Kdyby se tvůrci nebáli větších absurdit a hnusáren, mohla by vzniknout novodobá klasika. Takhle je to jen fajn žánrovka, která svou existenci obhájí hlavně tím, že podobných filmů vzniká zoufale málo. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (14)

  • Prvý film produkovaný spoločnosťou Skydance Media, ktorý vznikol mimo spolupráce so štúdiom Paramount. Tento projekt totiž produkčne zastrešilo štúdio Columbia Pictures. Zároveň prvý Skydance Media film klasifikovaný známkou R, a teda mládeži do 17 rokov prístupný iba s dospelým doprovodom. (beso74)

Související novinky

PF 2017

PF 2017

31.12.2016

Zažili jsme i lepší roky než 2016. Nejen co do počtu ztráty lidí, kteří přinesli světu něco hezké a hodnotné, či do počtu překvapivých a znejisťujících politických událostí. On ten rok s šestkou na… (více)

Reklama

Reklama