Režie:
Jan PrušinovskýKamera:
Petr KoblovskýHrají:
Martin Hofmann, Erika Stárková, Filip František Červenka, Michal Isteník, Zdeněk Godla, Cyril Drozda, Vladimír Škultéty, Jitka Čvančarová, Jiří Schmitzer (více)VOD (1)
Epizody(8)
Obsahy(1)
Osmidílný komediální seriál je již šestou spoluprací dvojice Prušinovský a Kolečko. V projektu, který si nadsázkou bere na paškál složitá témata, jakými jsou nesnášenlivost či xenofobie, si hlavní roli zahrál Martin Hofmann. Rámec seriálu tvoří příběh Luďka, kterého právě vyhodili z práce, bydlí v polorozpadlé barabizně, dluží, kam se podívá, má problémy s exmanželkou i se synem. A v tom nejhorším za ním přijde pošťák Ondra s pozváním do Pošty pro tebe… (Česká televize)
(více)Recenze (799)
„To mu jako nic neřekneš?“ - „Hlavně si vem gumu!“ Skrz odstup jsem si seriál pustil z webu ČT až poté, co byl celý odvysílán. A čekalo mě milé překvapení. 1.-6. díl téměř jednoznačně za 5*, zbylé 2 už byly o něco slabší, zvážnění si také vybralo svou daň (naštěstí se stále bylo čemu zasmát). Předně, vnímám jako malý zázrak, že něco takového vzniklo pod hlavičkou ČT (ta omílaná nekorektnost sice má své rezervy, přesto ji lze z větší části kvitovat). Duo Kolečko-Prušinovský je tu v té nejlepší komediální formě, nechybí výborný soundtrack, casting odvážně sázející i na hodně neokoukaných tváří též dopadl na jedničku. Seriál navíc působí docela autenticky, škoda jen, že repliky např. Ilony či skinů krapet šustí papírem (o tvůrcích to něco vypovídá, že se tenhle problém týká hlavně postav největších rasistů). Bavil jsem se, hltal každý díl a i přes nějaké ty mouchy dám slabší plný počet (kdo by řekl, že s jeho udělením budu po Pustině čekat tak krátce). „Ty si křižák, Luďku. A vedeš tady za nás za všechny svatou válku.“ - „Edo, ale Chánov není Jeruzalém.“ ()
Bravurně zábavný a scenáristicky vycizelovaný mix dramatu, komedie a satiry, který je sice zasazený do konkrétního města, ale stejně tak by se mohl odehrávat kdekoli, protože v jádru pojednává o obyčejných lidech, kteří se snaží udržet vlastní rovnováhu v soudobém světě plném novot, které narušují jejich zažité jistoty. ()
Nějak mi nepřišlo, že by se Most! chtěl tvářit realisticky, byť otevřel všechny černobílý díry naší společnosti, ale asi záleží na úhlu pohledu, Na rozdíl tady od přítele verbala jsem v Mostu zahlédl zmrdy bílé i černé. Černá tu rozkuřovala, cikáni kradli, prodávali drogy či házeli odpadky do křoví, ale to bylo samozřejmě asi málo, páč zcela a jasně nerealisticky se tu vyskytovala skupina těch, co chtěli i něco změnit. To samozřejmě není možné! To kurva ani náhodou! Také manipulace si strčtě do řitě či urny, ANO? Cikán vždy bude cikánem, NE? --- Tak jsem si trochu zavymezoval a teď k Mostu! Vulgární kokotina, kde jsem se těm kokotinám smál až jsem se za břicho popadal a zdaleka to nebyly jen ty nadužívaný piče. Dycky Most! za pět. ()
Jestli existoval seriál, který jsem už z principu nechtěl nikdy vidět, byl to právě příběh z mého rodiště. Ještě dřív, než jsem jeho existenci zaregistroval, se totiž usadil snad v každém českém obýváku, na ulici se v úterý ráno mohutně hláškovalo ze včerejší epizody a když se člověk osmělil ozvat, že zatím Luďana a spol. nesleduje, odpovědí mu byl zaražený a nechápavý pohled. V okamžiku, kdy jsem získal dojem, že budu nejspíš opravdu ta poslední osoba, která ještě do Severky nezavítala, jsem tedy sebral odvahu - a zavítal. A jak se rozjezd překvapivě dravě daří salvou více či méně vtipných situací (a druhý díl to nadšení zase brzdí neutuchající snahou udělat z hlavní postavy nesnesitelného blba), musel jsem být chtě nechtě zvědavý, jak se z relativně nesourodé podívané dá vybruslit. Prušinovského zručnou ruku totiž většinou blokuje neustálé cílení na echt sociálno, ve kterém se sice silné malé příběhy hledají snadno, ale žánrové vybočování v jejich rámci často kvůli nutné nadsazenosti nefunguje. Tady tomu tak není a v první i poslední řadě za to vděčí hercům. Bez dokonale padnoucího obsazení by totiž skoky do romantiky, do existenciality a sporadicky až téměř do akce nemohly fungovat. Jenže jak nejoslavovanější Hofmann, tak fatální objev Stárková a můj osobní favorit Michal Isteník si uhrají jak prvoplánové grimasy, tak překvapivě nosné glosy, které nemohly než zlidovět a konečně i tu nejvážnější stránku. Za všudypřítomným "Dycky Most" nebo vulgaritou v každém vyhrocenějším dialogu se totiž skrývá překvapivě trefné poselství, které k mému šoku v mnoha bodech odpovídá mému náhledu na svět. V kombinaci se zvážněním posledních epizod rád odpustím úvodní rozevlátost a nesoudržnost a když se na samém konci rozezní první tóny jedné z nejoblíbenějších písní mého života, zapadne do sebe už úplně všechno. Na pár sekund jsem tak zvažoval i nejvyšší hodnocení, ve kterém mi brání jen ona nemilá upocenost českých počinů, které se pořád ne a ne zbavit ani v prvotřídních kouscích. Most! ale přesto k této skupině patří a i když bych před měsícem nevěřil, že to někdy napíšu, kultovní status mu přísluší plným právem. ()
Noční můra voličů SPD a KDU-ČSL. Kavárenští sluníčkáři si za jejich peníze natočili agitační seriál pro začleňování cikánů a transek do většinové společnosti. Možná je to pouze taškařice, která s životem v Mostu nemá tolik společného, jak sebevědomě prohlašují tvůrci a o peripetiích se změnou pohlaví nemluvě. Rychle to však zlidovělo, hlášky se také uchytily a osazenstvo Severky má zástupy fanoušků. Jen to dobrovolné PR od Leoše Mareše bylo celou dobu na pěst. Opravdu není nutné desetkrát denně vyřvávat, že jde o nejlepší seriál všech dob. S1: 85% ()
Galerie (111)
Zajímavosti (81)
- Michal Isteník musil kvůli roli Edy nosit skoro půl roku vlasy delší, než byl zvyklý, aby mu maskéři mohli na natáčení vytvořit Edův specifický účes. Při účinkování v divadle tak musel často používat paruku, aby vlasy zamaskoval. [Zdroj: Novinky.cz] (pusheen)
- Petr Kolečko se s městem Most seznámil přes svoji manželku, která z něj pochází. Do magické hospody Severka ho zavedl jeho tchán. (raininface)
- Po seriálech Okresní Přebor (od r. 2010), Čtvrtá hvězda (od r. 2014) a Trpaslík (od r. 2016), pohádkovém TV filmu Kdyby byly ryby (2014) a filmu Okresní přebor - Poslední zápas Pepika Hnátka (2012) je Most již šestou spoluprací Jana Prušinovského a Petra Kolečka. Jan Prušinovský ale poprvé nepomáhál Kolečkovi se scénářem a seriál pouze režíroval. (Šéfik)
Reklama