Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Dakota Fanning, Radha Mitchell, Christopher Walken, Marc Anthony, Giancarlo Giannini, Mickey Rourke, Rachel Ticotin, Roberto Sosa (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Bývalý vládní agent, nyní vyprahlý zabiják Creasy odešel ze služby a neví, co se sebou. Souží ho výčitky svědomí, a tak pití Jacka Danielse prokládá četbou bible, až mu starý kamarád a spolubojovník dohodí kšeft ˗ dělat v Mexiku, kde denně unesou desítky dětí, bodyguarda malé holčičce Pitě, dceři bohatých rodičů. Creasy se proti své vůli s blonďatou holčičkou sblíží, pak ale dojde nevyhnutelně k únosu. Pita zmizí, Creasey je těžce raněn, a ještě navíc obviněn, že se na únosu podílel. Sotva se trochu zotaví, vydává se na cestu pomsty. S pomocí novinářky Mariany Garcii se mu podaří proniknout mezi zkorumpované policisty a dostat se až k hlavě gangsterské organizace, tajemnému muži nazývanému Hlas. Odhalí, že únos měl být fingovaný, že si otec holčičky chtěl pomoci k penězům z pojistky a že se celá akce poněkud zvrtla… (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (763)
„A man can be an artist at anything, food or whatever if you’re good enough at it. Creasy's art is death, and he's about to paint his masterpiece!“ Div jsem neměl po úvodních titulcích pěnu u pusy, ale pak se T.Scott relativně zklidnil a předvedl své umění nejen v oboru epileptických exhibic. Myslím si, že rozvíjení vztahu J.Danielsem zavlažovaného Yojimba Creasyho s Pitou mohl být věnován klidně větší prostor na úkor realizace nemilosrdné, leč místy samoúčelné pomsty ve zbytku filmu. Každopádně good motherfucker Washington jako podstatně militantnější verze Franka Farmera výborný, stejně tak Walken v pro něj dost netypické roli. Nutno podotknout, že "Medvídek Crísíček“ umí s C4 nepěkně podráždit sedinku.. ()
První polovina fakt jen průměr. Nic moc natočeno, místy s nepříjemným patosem a sem tam vyumělkovanými dialogy. Ale když se rozjela akce a pomsta, na první polovinu úplně zapomenete. Denzel Washington je drsňák k pohledání a režisér se s ničím nemaže. Do reality to má daleko, pravda, ale je to opravdu cool a zábavné. Takže poněkud nevyrovnané, ale za čtyři. Jen by mě zajímalo, jestli citace z Kill Billa o pomstě podávané za studena je náhodou nebo pouhým plagiátorstvím. ()
Nebudu zastírat, že jsem od toho čekal trochu víc. První polovina je působivým pohledem na rostoucí přátelství mezi sklíčeným osobním strážcem a okouzlující mladou dívenkou, která se díky hereckým výkonům a Scottově přesné režii sleduje jedna radost. Ta druhá ve znamení Washingtonovy pomsty a likvidace únosců sice nepostrádá spád a surovost, ale na pohled je překvapivě studená jak psí čumák a trhavé pohyby kamery mi spíše lezly na nervy, než aby všechno zpestřily. To ale nic nemění na tom, že Tony Scott byl skvělý režisér, co by zvládl natočit efektně snad i honičku na invalidním vozíku, a ten jeho akční drajv a zkušenost je tady v každé scéně a především pak v samotném závěru hodně cítit. Muž v ohni mě vzhledem k recenzím nenadchnul, ale na druhou stranu ani na chvíli vyloženě nenudil. 3,5* ()
Mít seznam lidí, které nechci nikdy naštvat, Denzel Washington je na prvním místě. Nerad bych totiž skončil s usekanými prsty a silně explozivní látkou v konečníku. Možná jsem teď z děje prozradil až příliš, ale čekali byste snad od Tonyho Scotta rodinné drama o prohlubujícím se přátelství mezi malou holkou a jejím bodyguardem? Přesně tak se tváří první polovina filmu. Opravdu si nemyslím, že abychom plně pochopili Washingtonovo chování v druhé půli, musíme více než hodinu sledovat jakési „blýskání se na lepší časy“. Není to originální, brzy odhadnete, jakým způsobem se to bude vyvíjet a navíc chybí větší emoční náboj. Osobně jsem pouze čekal, kdy se Denzel konečně nas..e a začne to pravé videoklipové maso. Svou radikálností připomíná druhá polovina Muže v ohni především Přání smrti s Charlesem Bronsonem, ovšem s tím rozdílem, že laxnost přístupu k otázkám morálky je v závěru lehce zpochybněna. Pokud však od mainstreamového hollywoodského filmu čekáte jistou „etickou přizpůsobivost“, můžete být v šoku. Muž v ohni není tak akční ani vtipný jako Poslední skaut, není tak psychedelicky sestříhaný jako Domino a coby fanoušek Scottových filmů jej řadím k tomu pouze lehce nadprůměrnému. Dokážu si nicméně představit, že svým poselstvím o nezničitelném přátelství a nehasnoucí naději osloví také velkou část lidí, jenž režijnímu stylu Ridleyho bráchy jinak příliš neholdují. 75% Zajímavé komentáře: POMO, ripo, Hogun, Aiax, anderson, Derek, 666teen ()
Tony Scott byl démon. Nedokážu jinak vysvětlit, jak někdo dokáže natočit svým osobitým stylem (totální vykrádačka Maxem Paynem 3) biják, který ve svých 140-ti minutách skvěle baví nejprve rozjezdem příběhu, posléze konejšivým prohlubováním vztahu Denzela Washingtona (kterého zas tak nežeru) a přímo skvostné Dakoty Fanning a následnou masivní vyvražďovačkou všeho živého, co v Mexiku byť jen trošku pozlobilo. Už dlouho jsem se takhle nebavil takhle dlouho. Ridley Scott má Amerického gangstera, Tony Scott toto...samozřejmě obojí z Denzelem. ()
Galerie (107)
Photo © 2004 20th Century Fox
Zajímavosti (27)
- V románu A.J. Quinnella a v první verzi scénáře se děvčátko jmenovalo Pinta. Když ale režisér zjistil, že v Mexiku je to vulgární slangový výraz pro prostitutku, změnil jméno na Pita (Dakota Fanning). (imro)
- Christopher Walken měl původně hrát právníka Samuela Ramose (Marc Anthony), ale nakonec si vybral rolu Rayburna, protože se chtěl vymanit ze škatulky chapíka, který ztvárňuje záporáky. (imro)
- Byly natočeny dvě erotické scény, které nakonec byly vystřiženy. První s Creasym (Denzel Washington) a Lisou (Radha Mitchell) a druhá s Lisou (Radha Mitchell) a jejím manželem (Marc Anthony). (Terva)
Reklama