Režie:
Zdeněk TroškaKamera:
David PloyharHudba:
Miloš KrkoškaHrají:
Václav Vydra nejml., Jana Paulová, Tomáš Lipský, Marek Vašut, Jan Skopeček, Josef Laufer, Jaroslava Obermaierová, Václav Glazar, Lubomír Lipský st. (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V jihočeském Kameňákově žije pestrá směsice lidí všech možných povah a profesí. Žijí tady Novákovi. Otec Pepa je náčelníkem městské policie, jeho žena Vilma je učitelkou, dcera Julie studuje zdravotní školu a devítiletý Pepíček komentuje všechno, co se jen v okolí šustne. Z Anglie do Kameňákova přijíždí šlechtický pár, kterému byl v rámci restituce navrácen zdejší zámek. Na malém městě se ale nic neutají, a tak záhy všichni ví, že lord sem přijel hledat poklad po svém otci, na který má zálusk i jeho zrádný komorník. Zpráva o pokladu nedá spát továrníku Kohnovi, chtěl by ho i playboyský primář, ale také matka představená zdejšího kláštera, v němž se místo jeptišek ukrývají prostitutky a zloději na útěku... (TV Nova)
(více)Recenze (1 141)
Film přesně pro dnešní společnost. Laciné, pablboidní ´fóry´, komercí nasáklý herecký ansámbl, a ovšem Zdeněk Troška v roli režiséra. Uznávám tohoto pána jako tvůrce pár velice dobrých a legandárních českých pohádek. Leč toto je velice špatná (i když legendární) česká srajdajáda, kterou uživatelé ČSFD právem uvrhli do filmového pekla. Zmiňovat se o dvojce a trojce považuji za naprosto zbytečné. Rád ve svých komentářích totiž uvádím alespoň nějaké pozitivum, ovšem v případě série Kameňáků mě nenapadá lautr nic. Skoro se až bojím napsat; "štěstí, že neexistuje čtyřka..." ()
Klenot svetovej kinematografie nemôže byť vnímaný očami priemerného diváka. Ten totiž nepochopí expresionistický nádych štutgartskej školy, ktorá nabáda k podrobnejšej štúdií jemných odtieňov freudovského nihilizmu a klasickej, ba až dokonale čírej šopenhauerovej voluntaristickej narácie. Kdežto v prvej polovici poukazuje priam kongeniálny režisér Zdeněk Troška na nebadané nuancie sartreovského dualizmu, neskôr sa snímka plne rozvinie do jasne znejúcej parametrickej mizanscény, ktorá sa dá prirovnať jedine k nadčasovým maľbám Paula Gogaina a inklinuje k postupom Lyonskej školy začiatkom dvadsiateho storočia. Bravo, majstre. ()
Mezi prvním a druhým dílem neni skoro žádnej rozdíl, snad jen vtipy se neopakujou, ale to nemůžu odpřísáhnut, protože jsem si toho nějak zvlášť nevšímal. Takovýhle filmy Trošku moc neproslavěj, ale zase se mu nedá upřít snaha, ale někdy ani ta snaha nepostačí a jelkož dvojce jsem dal 2* tak, když jednička je prakticky totožná, ta i jí dám 2 * ()
Vtipy je potřeba umět vyprávět, a o jejich hraní to platí dvojnásobně. Pokud chcete vidět jak se to MÁ dělat, doporučuji sehnat si cyklus "Uctivá Poklona, Pane Kohn!". Jinak tohle dílko, které rozhodně nezachrání těch pár dobrých podání od Josefa Laufera (shodou okolností také židovské vtipy), sledujte maximálně ve stavu hlubokého zoufalství, a jenom v případě, že za to nebudete muset přímo dát ani korunu. Tohle zkrátka má s filmem společné jenom to, že se to natáčelo na film. ()
Dostává mě zde napsaný anglický název “Bad Joke”. Ale jsou vtipy samy o sobě špatné? Některé jsem znal, některé ne. Nemám páru, odkud znají všichni všechny do jednoho. Bohužel nejde o referenci, ale čistou prázdnou recitaci. Herci se chovají jen jako dřevěné loutky v představení pro dospělé a to někde v pajzlu. Stejně působí výplň mezi recitovanými vtipy. Děj téměř nula. Možná ten Laufer měl nějaký potenciál, ale ta kaše je moc hustá. ()
Galerie (9)
Zajímavosti (18)
- Když primář naplní v závěru filmu sklenici s vodou z modrého pramene, v dalších následujících záběrech se mění hladina vody ve sklenici. (Petr.Penicka)
- Vokály, které zpívá Lady (Jana Andresíková), nazpívala Hana Talpová. (funhouse)
- Pro lepší odlišení postav, které ztvárňuje Libor Landa, byly při postsynchronech obě jeho role předabovány. Adamovi propůjčil hlas Michal Jagelka a Evě Martina Menšíková. (funhouse)
Reklama