Reklama

Reklama

Černá napínavá komedie Alfreda Hitchcocka o tom, co všechno se může stát, když se bohatá žena rozhodne najmout podvodníčka a falešnou spiritualistku, aby našli jejího nezvěstného synovce. Bruce Dern a Barbara Harris se zde představí jako mazaný pár švindlířů snažící se obrat starou lady o pěknou hromádku peněz tím, že najdou jejího ztraceného dědice (William Devane). Mezitím zlodějský klenotník (Devane) a jeho krásná přítelkyně (Karen Black) unesou řeckého rejdařského magnáta kvůli výkupnému. Všichni se tak ocitají v nezastavitelném kolotoči záhad, vražd a chaosu, ve kterém se střídá napětí s báječnou zábavou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (82)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Dělá si ze všeho - včetně sebe a svých filmů - ještě větší šoufky než dřív, ten poťouchlec. A ta zabijácká jízda, kdy se na opuštěné silnici vynoří nejspíš všichni, kdo tou dobou vlastnili v Evropě automobil, a k tomu ještě zbloudilý peloton z Tour de France, a Blanche se věší Lumleymu na krk tak vraždně, že prostě víte, že ji musí mít ukrtuně rád, když to auto sám nestočí ze srázu, to je fenomenální kousek. A jako vždycky ten taškář stejně horoucně drží palce dobrákům a zamilovaným, i kdyby to byli trochu ťulpasové. ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Poslední Hitchcock je po všech směrech určen hlavně skalním. I těm ale asi nebude takhle skoro dvouhodinová šaráda čtyř lehce neduchaplných postav zcela po chuti. Výchozí a nepřehlédnutelné je od počátku to srovnání z poručíkem Columbem. Je po všech stránkách, typická hudba, typické prostředí, dokonce i způsob snímání. Není to vyloženě špatně, minimálně důkaz toho, že Hitchcock dovedl i po padesáti letech aktivní kariéry, kdy se nesčetněkrát měnilo vnímání toho, jak dělat film, stále ovládal a měl v ruce televizní standart. Prohánět mladé dravce už prostě nestačil. U Rodinného spiknutí mě asi nejvíc otrávil začátkem, nepřehledná a otravná nuda, kterou korunuje hrozná Barbara Harris (zabít málo). Téma není špatné a postupně dobře vrcholí, zamlouval se mi Bruce Dern, měl vizáž Pierra Richarda a stejně tak se i choval. Je to mimochodem příjemné, že se tu nedělá přehnaná věda, některé vtípky jsou fajn. Jen kvalitní scény k pamatování hodně schází, ten efekt "jedu v autě a brzdy v tahu" byl spíš roztomile Fantomasovský než napínavý. A nakonec proč ne, možná to tak Hitchcock skutečně chtěl, stydět se určitě nemá za co. P.S. - Vždycky mě fascinuje, jak se dokáže mistr zábavně vklínit do svých filmů, v tomhle opravdu neměl sobě rovného. ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Jako jo, Hitchcock je zde poznat jen v některých scénách, rozhodně to není úplně ono a na jeho nejlepší filmy to nedosahuje ani náhodou, ale nemůžu si pomoct, mě se to celkem líbilo. Moji pozornost si to dokázalo udržet, vtipných scén tu taky nebylo málo (především ta s nefunkčními brzdami, ta je skutečně nezapomenutelná), zápletka mi přišla zajímavá i s tou vědomou, záměrnou naivitou... Zkrátka, nepřišlo mi to vůbec špatné a ani bych neměl problém si to pustit někdy znova. To si ode mě ty čtyři hvězdy prostě zaslouží. Slabé 4* ()

DDT 

všechny recenze uživatele

Oba Hitchcockovy příspěvky k "drsným sedmdesátým" jsou kvalitní (i když "Frenzy" je lepší) a vůbec neprozrazují věk svého autora. Herci a scénář jsou tu pravda trochu slabší než u Hitchových filmů předchozích dekád. Ale podobně jako "keoma26" jsem měl při sledování několika scén ("přechod na přechodu") pocit, že "Rodinné spiknutí" musel Tarantino ve své videopůjčovně sjet minimálně desetkrát. ()

nunka 

všechny recenze uživatele

Hitchcockov herecký výkon (komická direktívna silueta za sklenými dverami kancelárie) ma presvedčil o vyššom bodovom hodnotení, inak je celý film a hlavne jeho prevedenie trošku prvoplánovým brakom, ktorý mi ani zďaleka neasociuje kvalitnú filmárinu jedného z najlepších režisérov svetovej kinematografie. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (11)

  • Ve svém posledním filmu se Hitchcock "ukáže" ve 41.minutě jako silueta za dveřmi kanceláře. (Němi)
  • Snímek vycházel z románu „The Rainbird Pattern“ Victora Canninga. Hitchcock požádal Anthonyho Shaffera, jestli by mohl napsat scénář, ale Shaffer to odmítl. Ernest Lehman souhlasil, i když navzdory určitým pochybám o příběhu. Místo děje románu bylo pozměněno a prostředí Kalifornie nahradil anglický venkov. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)

Reklama

Reklama