Režie:
Andrew NiccolScénář:
Andrew NiccolKamera:
Edward LachmanHudba:
Carter BurwellHrají:
Al Pacino, Rachel Roberts, Catherine Keener, Winona Ryder, Jay Mohr, Daniel von Bargen, Evan Rachel Wood, Jeffrey Pierce, Adrian R'Mante (více)Obsahy(2)
Viktor Taransky je režisér, scenárista a producent, kterého v poslední době pronásleduje pořádná smůla. Jeho poslední film byl propadák, teď mu utekla hvězda jeho nového filmu, rozmazlená Nicola. Viktor rozmary herců nesnáší, proto by se bez ní klidně obešel, jenže studio se obává pomsty herečky, a tak raději zruší smlouvu jemu. Zatímco si Viktor vyklízí kancelář, nabízí mu neznámý muž možnost využít "umělé herce". Zničený režisér mu nevěnuje velkou pozornost. Po několika měsících je mu doručen od neznámého balíček s harddiskem a speciálním programem, v němž počítačem simulovaní herci vypadají jako skuteční. Viktor si vybere simulaci číslo jedna, étericky krásnou Simone, kterou obsadí do hlavní role a natočí s ní film za své peníze. A pak se stane něco nečekaného, z jeho nového snímku je obrovský divácký hit a z neznámé herečky superhvězda... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (294)
Celkem zajímavej a nepříliš obvyklej (až na třeba Vrtěti psem) námět pro mě pohřbívá následný nudný a předvídatelný děj. Taransky stvořil svého Frankensteina, a ten ho nakonec zabil. V posledních letech mi přijde, že jak De Niro, tak Pacino, se v honbě za penězi a zajištěním svých početných potomků přestali vyhýbat hloupým rolím a berou všechno od pětikila vejš.Jak řekl sám Pacino (volnější překlad): "Když scénář za něco stojí, obvykle ještě budu sám něco platit. Pokud je to sračka, dostanu balík prachů." Simone je standardní hollywoodskej vývar. Snaží se být originální, hezky zabalený na pohled, s drahou značkou, kriticky šokující a realistický, ale zároveň pro masy. Co se mě týká, má to jen tu drahou značku (Pacina), která ale za vložené očekávání vůbec nestojí. Asi stárne, nebo nevěděl, co si počít. Jeho přetaženej unavenej výraz znám už od Kmotra 3. Závěr má překvapit. Toho, kdo jen trochu myslí, nepřekvapí. Tenhle film sice není úplná ztráta času, třeba Kameňáky jsou horší, ale jen tak tak. Do smrti dobrý. ()
Je ničím. Jen jedničky a nuly. No jo, mít hvězdu ve filmu, která toho příliš sama od sebe nenamluví (hlavně nekecá do práce), nepotřebuje největší přívěs na trhu a vystačí si s málem, je minimálně výhrou!! Mírně uvadající režisér Viktor Taransky o tom ví své. Jeho zcela nová top herečka je extrémně plachá a.. tak trochu virtuální. Inteligentní a cíleně provokativní snímek, který si pohrává s hollywoodskými postupy a trendy, nejednou zabrnká na satirickou strunu, kdy se nakonec vše obrací proti samotnému Viktorovi, který se sám stává obětí celé lži. Andrew Niccol, milerád si pohrávající s tématy mystifikace či konspirace, tak vytváří přehnanou filmovou modlu, jejíž osudy nicméně nutí k zamyšlení. Námět výborný, zpracování pokulhává!! ()
Niccola považuji za jednoho z průkopníků civilních sci-fi, které se zaměřují na osudy jednotlivce. Gattaca je samozřejmě legenda, ale ani příliš známá Simone není vůbec špatný film. Patnáct let po uvedení mi tenhle scénář přijde dokonce v rámci relativně blízké budoucnosti i reálně uskutečnitelný. Je zajímavé sledovat, jak se budoucnost potkává s přítomností. 80% ()
Kdo s čím zachází, s tím také schází. Aneb jedna svatá pravda o tom, jak jedna lež může přerůst kapacity člověka a sám člověk by si neměl hrát na boha. Niccol natočil (ostatně jako vždy) vizuálně podmanivou komedii s hořkým nádechem o zoufalém muži procházejícím krizí a jeho ideální spáse z jedniček a nul. Nikdy ovšem není vše ideální a bezchybné aneb Niccolova společenská kritika která odráží nejen zásadní lidské otázky ale reflektuje i nahnutou mentalitu současné společnosti. ()
Takhle, ono to není špatné, ten námět se mi líbí docela dost, občas mě to i příjemně pobavilo a má to nejednu chytrou satirickou scénu vůči popkultuře a šílenství fanoušků celebrit. A vlastně si to i celou dobu drželo moji pozornost a zájem, když pominu pár vleklých scén. Jen mě prostě mrzí, že Niccol z toho námětu nedostal víc a hlavně mě mrzí, že nevychytal do očí bijící nelogičností. Kým je Simone muselo vyjít najevo už při natáčení toho druhého filmu, protože kdyby v určitém záběru ostatní herci hráli při natáčení sami a Simone se v něm objevila až když bude celý film natočený, muselo by to prostě někomu být dost divné. A takových chyb je tam ještě celkem dost a celkový zážitek z filmu mi prostě kazí, nemůžu si pomoct. A ani závěr mi dojmy moc nezachránil, ačkoli sám o sobě špatný není. Je to holt škoda, mělo to na víc, ale i tak se mi to spíš líbilo než naopak. Silné 3* ()
Galerie (77)
Photo © 2000 New Line Cinema
Zajímavosti (7)
- Za záverečnými titulkami následuje ešte potitulková scéna. (ad0lph)
- Režisér Andrew Niccol se později s Rachel Roberts, představitelkou Simone, oženil. (Caaslav)
- Mary J. Blige propůjčila svůj hlas pro koncertní vystoupení Simone. (JaqenHghar)
Reklama