Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (6)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (931)
UTEČ patří k oněm originálním a povedeným hororům jako ZHASNI A ZEMŘEŠ, SMRT VE TMĚ nebo ROZPOLCENÝ, které v nabídce kin představují osvěžující oázy v poušti tupých a zapomenutelných béček a remaků pro teenagery. A jsem moc rád, že nezůstávají nepovšimnuty a naopak se z nich zcela zaslouženě vyloupávají velké kasovní hity. UTEČ velmi minimalisticky buduje atmosféru něčeho visícího ve vzduchu a divák se nemůže dočkat, až zjistí, co to něco je. Na jednom idylickém předměstí jen občas někdo podivně zablábolí nebo se křečovitě usmívá, zatímco mu po tvářích stékají slzy. A funguje to krásně. Ale jak kdosi moudrý řekl, je mnohem snazší záhadu vytvořit, než pak uspokojivě vysvětlit. A já měl ze závěrečného rozuzlení - i proto, že vlastně moc nepřekvapí, a zároveň logicky poněkud skřípe - hodně smíšené pocity. Byť obsahuje hned dva motivy, které v reálném životě považuju za vůbec nejděsivější, a které vám tu neprozradím, abych nespojleroval. I tak ale letí palec jednoznačně hore, protože až do konce jsem byl napnutej jak šráky, a při rozhovoru se služkou mě solidně zamrazilo. A hrdina byl sympoš a jeho prostořekej kámoš pobavil. ()
Ja skutočne chápem to nadšenie u diváka, ktorý vníma samotný snímok ako originálnu zmes pocitov, kedy je útok na jednotlivca s odlišnou farbou pleti, poňatý tak svojským, ba dokonca mystickým spôsobom. Lenže keď sa viac ako polovicu filmu hryziem od nudy, mám doslova chuť "get out" z baráku, asi nedosiahnem rovnakú úroveň spokojnosti ako ostatní nadšenci, že? Beriem, tá "zvláštnosť" je kľúčová a možno výnimočná, no kým som sa naladil na správnu notu, ani som sa nenazdal, a dostavil sa záver. Ten v živšom prevedení síce dokázal slušne prebrať, no zároveň ponúkol určité nepochopenia hodné zvraty, až mal človek chuť nad všetkým mávnuť rukou - 60% ()
Hororoví nadšenci si vďaka Get Out rozšíria obzory a spoznajú ďalšiu tvár strachu. Na svoje si ale pravdepodobne prídu aj tí, ktorých tento žáner doposiaľ príliš neoslovil. Jordan Peele kombinuje des, psychológiu, spoločenské tabu a humor, to všetko ide v snímke ruka v ruke, úplne vyvážene a nenásilne. Oproti svojej predošlej tvorbe urobil režisér krok tým správnym smerom. Podivnú, skoro až ku-Klux-klanovskú atmosféru vo filme vykresľuje ako kamera, ktorá sa nebojí pracovať s neobvyklými uhlami, tak perfektný hudobný sprievod. Veľmi sviežo pôsobí aj herecké obsadenie, tváre nie sú okukané, výkony sú naopak celkom profesionálne. Keby bolo možné charakterizovať snímku jedným slovom, bola by to zrejme originalita. Tá sa na plátne odrazí hneď niekoľkokrát. Film desí a zároveň baví, takáto kombinácia sa len tak nevidí. A pochválim sa že som hrdým majiteľom Steelbooku. ()
Upřímně špatně se mi hledají slova, se kterými bych mohla tento film popsat. Začátek ještě ušel, ale jak film postupoval, tak jsem nestačila valit oči. Nejděsivější na celém filmu byl ten námět. Důvod nominace na Oscara mi tady opět nějak ušel, ten film neměl žádnou hlubší myšlenku, v podstatě to nebylo ani zajímavé, jen směšné a o hereckých výkonech se tady taky nedá moc mluvit. Jestli se mi při každém zjevení hrníčku a lžičky měl tajit dech, tak se to nějak minulo účelem. A poslední třetina filmu už tomu dodala jen korunu. Chyť ho dědo! 2* ()
Milé hororové překvapení. Co chvíli mi Get Out svou nervózní a tajemnou atmosférou připomínal Rituál (1973) či dokonce Osvícení (1980), což je, myslím si, dobrá vizitka, stejně jako některá ocenění (především Oscar za nejlepší scénář, budiž důkazem). Zajímavě vybraní herci, bizarní postavy, opravdu hutná ATMOSFÉRA (!!) a povedené rozuzlení příběhu. Maximální spokojenost. P.S. Napodruhé ještě lepší! ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- Detektívka, ktorú Rodney (Lil Rel Howery) navštívi, sa volá Latoya Peele (Erika Alexander), takisto ako režisér Jordan Peele. (Pat.Ko)
- Režisér Jordan Peele sa vyjadril, že jeho film je možné chápať aj ako alegóriu na Afroameričanov žijúcich po celý život vo väzení. Dokonca americkú premiéru zámerne stanovili na február, kedy v USA oslavujú tzv. Mesiac čiernej histórie. (Marceloo)
- Policajti pre bezpečnosť dopravy (TSA) nie sú federálnymi príslušníkmi orgánov činných v trestnom konaní a neriadia letiskové hliadkové autá, pretože nemajú žiadnu právomoc mimo bezpečnostnej kontroly na letisku – nemajú právomoc na zatknutie, nenosia žiadne zbrane a nemajú povolené použiť násilie. (Pat.Ko)
Reklama