Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když zaměstnanec železnic Canko Petrov najde na kolejích obrovské množství peněz, rozhodne se celý obnos vrátit na policii. Netuší však, jak fatální soukolí událostí tímto bohulibým činem dává do pohybu. Vděčný stát jej odmění novými náramkovými hodinkami. Pragmatická kariéristka Julia v čele PR oddělení Ministerstva dopravy mu však mezitím omylem ztratí jeho vlastní hodinky, které pro něj mají značnou emocionální hodnotu. A právě zde začíná zoufalá Cankova snaha získat zpět nejen své staré „Slavy", ale i svou důstojnost. (Film Europe)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (102)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

25 rokov života biedneho stereotypu pri koľajniciach. Osud zasahuje momentom náhody a nastáva okamih, kedy sa z osamelého človeka stáva hrdina. Napriek všetkej sláve to nie je zmena ani náhodou a už vôbec nie, keď sa cesty takéhoto človeka (hoci nechcene) spoja s politikou. V skutočnosti vlastne nejde o žiadneho hrdinu, "iba" o zaujímavého protagonistu obete súčasného marazmu a ľahostajnosti. Od prvého príchodu mediálnych pracovníkov vo mne prevládali skôr depresívne pocity z filmu, podporené drásavým koktaním hlavnej postavy. Vo svojej podstate ale ide o vynikajúci film s témou zo života súčasnosti, plný nespravodlivosti, špinavých ťahov zo strany médií i politickej vrchnosti. Vedľa toho sa film v rámci hlavnej ženskej postavy, od prvej chvíle nesympatickej Júlie, venuje aj kontroverznej problematike z oblasti medicíny, akou je umelé oplodnenie (priznám sa, že spočiatku mi táto línia a téma vo filme skôr kazila dojem, aj keď neskôr v príbehu to začalo fungovať pohromade skvele). Ako celok to rozhodne malo čo povedať a výrazne obohatiť rozhľad i filmový zážitok diváka, vrátane pomerne drsného konca, aký som nečakal a ktorý sa nakoniec úplne uzavrel iba v zvukovej podobe na konci titulkov... takže napokon s výhradami 90% (Challenge Tour 2018: 30 dní so svetovou kinematografiou) ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Mam rad europsku tvorbu, a maloco som sa streto l/pfrakticky som s avobec nestretol/ s bulharsko - greckymi filmami. Kazdopadne zaujimave, strata hodiniek a okolo toho sa vsetko toci. Ja jakozto jebly pozersky dementalny artovy hnedopich od stastia som v siedmom nebi - alen dufam, ze sa na to nebudu pozerat uzivatelia ako Stuntmanmike, ktory genialnu Kubrickovu 2001 Vesmirnu Odysseu nazval hnojom. A uz toboz nie Verbal, lebo ten pohrda artovymi hnedopichmi. Viac artu, viac artovych filmov -za seba len strucne dodavam . 88 % ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Poctivost se vyplácí, nejdál s ní dojdeš…že? Obyčejný železniční dělník s vadou řeči, který celé dny chodí po kolejích a kontroluje je, najde nemalý obnos peněz. A jako poctivý občan to nahlásí. Což by mohlo být krásné, ale nesměl by žít v prohnilém systému s morálně pokřivenými lidmi. Slava je drama absurdní, cynické, satirické, štiplavé až mrazivé. Tvůrci dobře věděli, do čeho chtějí rýt, a výsledek hovoří za ně. Prosté, poctivé duši, která se z hrdiny stane obětí, fandíte. A z ostatních (snad s výjimkou partnera Julie) je vám na zvracení. Na druhou stranu se i několikrát hořce zasmějete, těch až groteskních scén tam není málo. A mnohdy k tomu stačí jen obyčejné kalhoty a hodinky. Nebo recepce. Podívaná každopádně rychle uteče, jednu z postav dožene svědomí (v celém filmu asi nejproblémovější věc, kterou nejspíš nepřijme každý divák) a najednou je tu (ne)konec, znovu značně cynický, a vlastně se mi dost líbil. Ostatně jako celý film. Od tvůrčího dua Grozeva-Valčanov budu chtít vidět ještě min. Lekci, Slava ode mě dostane silné 4*. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Bohužel žijeme ve světě, kde je už dlouhá léta synonymem ke slovům hodný a slušný slovo blbý. Bohužel žijeme ve světě, kde má stále spousta lidí pocit, že baví-li se s někým, koho mylně považuje za blbého, tak by s ním za žádnou cenu neměl jednat jako se sebou rovným. O tom je vlastně celý tento film. Já měl s filmem pár problémů. Moc mi nedělalo dobře sledovat šikanu člověka, který se tak úplně nedovedl bránit. Moc hezky se mi ani nekoukalo na nesnesitelnou paní, kterou s velkou bravurou ztvárnila jistá Margita Gosheva. Celý snímek tak mnou prostupoval nesmírně nepříjemný pocit beznaděje a deprese, což byl samozřejmě autorský záměr. Bohužel to však bylo to jediné, co snímek dovede nabídnout. Obrovskou část stopáže působil nesmírně stereotypně. Pořádné grády snímek nabral až v posledních asi 35 minutách, které byly fantastické. Z mé odborné strany to budou pouze slabší 3 hvězdy. ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Králíčci mí ušatí, kdo vám vodu nalije? Fousáč už se nevrátí, jinde své dny dožije. Dráždí mě drážní karma, v životě nic není zdarma." V Bulharsku jako v Česku. Šikulové kradou naftu z lokomotiv, manuální nešikové sedí na ministerstvech a kradou miliony, premiéři a prezidenti kradou iluze voličům, novináři kradou pravdu, 40leté bezdětné workoholičky kradou čas, svůj i partnerův (a příležitostně i hodinky poctivým nálezcům).  Zkrátka krademe všichni. Protože i ten "Kdo nekrade, okrádá rodinu", jak jsme se při budování komunismu spiklenecky pochechtávali ve fabrikách nebo u piva v nádražních restauracích. Jen občas nějakej blbec poctivě odevzdá nález. Mravní poselství příběhu neuchopitelné, dokonce ani svalnatou rukou pochůzkáře, zvyklou na máchání těžkým železničním klíčem. Práci čest? Jo, jo. S poctivostí nejdál dojdeš... a v té dálce chudý pojdeš. Film v kostce: Tak dlouho se chodí se džbánem králíkům pro vodu, až se ajznboňák na PR babu utrhne. ()

Galerie (41)

Reklama

Reklama