Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Ve 14:30 Greenwichského času 9. srpna se raketoplán H. M. S. Churchill, na palubě s britsko-americkou posádkou přibližuje k cíli své mise. Tím je pozorování a studium Halleyho komety. Je zjištěno slabé radarové rušení vycházející ze závoje komety. Podrobnějším zkoumání odhaluje obrovskou loď, která se nechává unášet v ohonu komety. Neodpovídá na žádné volání a tak je posádkou považován za prázdnou skořápku unášenou vesmírem. Kapitán se proto rozhodne navštívit neznámý vesmírný koráb. Vše probíhá hladce. Posádka v obrovské lodi nalezne kromě vysušený zbytků nějaké formy života podobající se netopýrům a také tři skleněné rakve s dvěma muži a jednou ženou. Ti jsou přeneseni na Churchilla a loď se vydává směrem k zemi.

Po 30 dnech bez kontaktu s raketoplánem Churchill je rozhodnuto o záchranné misi, která má najít posádku lodi a zjistit co se stalo. Jediné co nalézají jsou poletující zbytky vysušených lidí a tři skleněné rakve. Avšak je zjištěno, že chybí záchranný modul, který je později nalezen a v něm i kapitán raketoplánu Churchill Carlsen s hrůzostrašným příběhem, který se odehrál při návratu lodi na zem. Rakve jsou přezkoumány a uschovány, ale najednou zmizí skleněný štít a žena z rakve společně s oběma muži se probudí k životu. Žena odejde z vojenské základny a nechává za sebou těla lidí, kterým vysála energii. Po jejích stopách je vyslán Carlsen společně s jedním odborníkem, který se mu snaží pomáhat a přitom na něj dohlížet, Cainem. Oba se dostávají mimo Londýn, aby poté zjistili, že jsou posledními dvěma lidmi, kteří dokážou zabránit vysátí energie z celé lidské populace. (Djkoma)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (158)

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Pozoruhodný žánrový mix a asi najlepší film režiséra Tobeho Hoopera, ktorý však časom neprávom upadol do zabudnutia. V hodnotení som možno trochu neobjektívny, ale táto snímka mi vcelku učarovala - katastroficky ladená sci-fi-hororová zmes je totiž presne to, čo na striebornom plátne preferujem a snímka Lifefroce tieto požiadavky dokonale spĺňa. ()

Paldini 

všechny recenze uživatele

Děsná slátanina, upíři, výměna těl, pochybní vědci, telepati, zombíci, kteří jsou jednou vysušení a podruhé takové ty běžné typy. Jako by se autoři nemohli rozhodnout, a tak dali do filmu všechno, co se horrorový žánr nabízí. Ale je tu asi nejkrásnější vetřelec, co se kdy objevil ve filmu, takže za 3. ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Síla života byla jednou ze tří nejdražších produkcí studia Cannon Films, které na jednu stranu chrlilo bezduché levné akčňáky se snadnou návratností investic, na straně druhé se čas od času s osobitými režiséry pustilo do těžce rizikových projektů, jako byl právě tento. Samozřejmě se z toho vyklubal propadák s ani ne poloviční návratností, nicméně my si dnes aspoň můžeme vychutnat poměrně unikátní dílo. Tobe Hooper natočil podle předlohy stylově pojmenované The Space Vampires a scénáře Dana O'Bannona a spol. extrémně vyhrocenou variaci na klasické britské sci-fi kriminálky, která svou vizí nadcházející vesmírné apokalypsy nutně musí vybočovat z řady. Podívaná je to vskutku velkolepá a extrémně béčková, námětem je to totiž totální brak, přesto se Hooper zpracováním snažil tomu dát trochu áčkový feeling. Musím přiznat, že první zhlédnutí mě nechalo naprosto chladným, ale druhá projekce po letech rezonovala na výbornou - vlastně tohle je ten typ filmů, jaké si dnes dokážu bezostyšně naplno užít a docenit. Zvlášť když tu Mathilda May má tak vydatnou roli. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Jedině u Cannnon Films mohl Tobe Hooper dostat smlouvu na tři filmy a navíc prostředky na bizarní vysokorozpočtový projekt, který mísí styl klasických britských sci-fi hororů jako "Quatermass and the Pit" či "Den Triffidů" se spektakulárními speciálními efekty a pompézní výpravou. Sice se výsledek zařadil po bok nechvalně známých propadáků a pro Cannon Films předznamenal jejich finanční pád v druhé polovině osmdesátých let, ale nelze mu upřít velké kouzlo. Vlastně se jedná o svého času zcela unikátní fanboyovský projekt, kterým si Hooper udělal radost vzdáním holdu svým oblíbeným odlschool snímkům. Stejně jako v nich "Lifeforce" stojí na dialogových pasážích a mluvících hlavách. Právě ty ale zapříčiňují, že film selhává jako podívaná a zůstává jen důslednou poctou pro poučené publikum. Nic na tom nezmění gigantické sekvence z hloubi vesmíru, apokalyptická destrukce Londýna ani bizarní premisa s nahou vesmírnou upírkou, která vysává životní sílu z mužů. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Asi na potřetí jsem tomu filmu trochu přišel na chuť. Lifeforce je bezesporu nejslabší a nejdivnější film Toba Hoopera. Obsahuje spoustu částí, které ale dohromady jsou asi jak dort pejska s kočičkou. Začíná to jako vesmírné sci-fi s pěknými efekty, pokračuje šíleně nudným prostředkem, kde máme upíry vysávající energii, přeskakování z těla do těla a dokonce telepatii. Herci co zde hrají se pohybují od nic moc (Stewart, Firth) až po opravdu příšerné hysterické výkony (hlavní hrdina Railsback), celé to vypadá jak za pár korun, logika je na nule a navíc se zde prochází většinu filmu nahá Mathilda May - proč? Korunu tomu dává konec, kde se Hooper utrhne ze řetězu, rozpoutá v Londýně zombie apokalypsu, město obžene vojáky a na pozadí nechá vesmírnou loď vysávat duše lidí skrz dvojici upírů. Tahla závěrečná pasáž je kulervoucí, jen nedává k předchozímu ději vůbec smysl. Je to prostě podivný film, ale musím uznat, že aspoň tři hvězdičky si zaslouží už jen za skvělý začátek a konec. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (33)

  • Mathilda May byla do role Space Girl vybrána z asi 1000 možných hereček. (Terva)
  • Snímek byl natočen na motivy románu Colina Wilsona „The space Vampires". (Hans.)
  • Redaktor John Grover v rozhovore v roku 2015 uviedol, že veľa vecí, ktoré natočili. vrátane nahej Mathildy Mayovej, bolo úplne nepoužiteľných kvôli problémom s cenzúrou. A bol prekvapený s obsahom, ktorý bol dovolený. Povedal: "Keď Mathilda Mayová, schádzala zo schodov....tak som prvýkrát úplne zalapal po dychu. Nikdy som nevidel taký pornografický záber. V tých časoch to nebolo bežné pre komerčný film." (Dajman)

Reklama

Reklama