Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve 14:30 Greenwichského času 9. srpna se raketoplán H. M. S. Churchill, na palubě s britsko-americkou posádkou přibližuje k cíli své mise. Tím je pozorování a studium Halleyho komety. Je zjištěno slabé radarové rušení vycházející ze závoje komety. Podrobnějším zkoumání odhaluje obrovskou loď, která se nechává unášet v ohonu komety. Neodpovídá na žádné volání a tak je posádkou považován za prázdnou skořápku unášenou vesmírem. Kapitán se proto rozhodne navštívit neznámý vesmírný koráb. Vše probíhá hladce. Posádka v obrovské lodi nalezne kromě vysušený zbytků nějaké formy života podobající se netopýrům a také tři skleněné rakve s dvěma muži a jednou ženou. Ti jsou přeneseni na Churchilla a loď se vydává směrem k zemi.

Po 30 dnech bez kontaktu s raketoplánem Churchill je rozhodnuto o záchranné misi, která má najít posádku lodi a zjistit co se stalo. Jediné co nalézají jsou poletující zbytky vysušených lidí a tři skleněné rakve. Avšak je zjištěno, že chybí záchranný modul, který je později nalezen a v něm i kapitán raketoplánu Churchill Carlsen s hrůzostrašným příběhem, který se odehrál při návratu lodi na zem. Rakve jsou přezkoumány a uschovány, ale najednou zmizí skleněný štít a žena z rakve společně s oběma muži se probudí k životu. Žena odejde z vojenské základny a nechává za sebou těla lidí, kterým vysála energii. Po jejích stopách je vyslán Carlsen společně s jedním odborníkem, který se mu snaží pomáhat a přitom na něj dohlížet, Cainem. Oba se dostávají mimo Londýn, aby poté zjistili, že jsou posledními dvěma lidmi, kteří dokážou zabránit vysátí energie z celé lidské populace. (Djkoma)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (158)

VanTom 

všechny recenze uživatele

Úvod ve vesmíru je skvělý, s výbornou temnou atmosférou. I útěk mimozemšťana a začátek pátrání jsou zajímavé, pak se však snímek přelomí do upírské/zombie apokalyptické akce, která i nadále nepostrádá určitou zábavnost, ale jenom proto, jak velká blbost se z ní postupně stává. Triky, výprava a hudba ale velmi slušné. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Vesmírná upírovina pohrávající si s klasickými drákulovskými motivy, která může vsadit na docela slušnou trikovou stránku věci, které funguje po téměř čtyřiceti letech. Fajn je i samotný příběh, ale připadalo mi, že se ho nepodařilo pořádně vytěžit a navíc se to celé občas dost táhlo. Možná by stačilo jen ubrat sekvence, ve kterých se zbytečně plácá a trochu ubrat na té podivné romantice. I když to by zase ubylo sošné Mathildy May a to by byla škoda. Jeden z těch filmů, u kterého bych se přimlouval za remake či za nové zpracování předlohy. 60% ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Od dobrého nápadu se sci-fi do ubíjející, žalostné, pseudohororové sračky. Pochválit lze jedině opravdu dobře vypadající triky, které nejsou ani trochu béčkové. Nic nevytrhne ani původní dabing Studia Zero pro Warner Home Video, ve kterém každý mluví hned několik postav. Pořád ale lepší než ten druhý, zpatlaný pro MGM na hřbitově českých dabingů zvaném Studio Bär. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Jo, taky jsem na to kdysi na ORF koukal v noci jak puk - kosmická loď, totálně nahá baba s velkýma kozama, a vysává z lidí životní energii. Tož jsem si to sehnal, abych kouknul po letech znovu. A už od začátku mi to nějako neštymovalo. Neměli oni zkoumat kometu? Jako jo, našli mimozemskou loď, ale kometu nechali kometou, ať si ji prozkoumá někdo jiný? A jak vysávají ti ufouni energii? V raketě evidentně nějak na dálku, ale na zemi ji sajou hubou? A pak ji zase nesají, nebo jen napůl? Wtf? A co se stalo s těmi kusy dvou nahých chlapů ufounů? A jako fakt najednou telepatie a vcítění se do myšlenek ufounky? Jak, kurňa? Děláte ze mne blba? Prostě nějak nefungují nějaká pravidla. Každou chvíli je všechno jinak. Jednu chvíli to dokonce vypadá jako požírač hříchů, případně exorcista. A co profesro Fellon? Buď v něm byl ufoun od začátku, pak by asi lidem neříkal, jak se upíři dají zabít, nebo zabil upíra, ale jak ten se dostal do Fellona? A to, když ufouni už od začátku věděli, že chtějí dělat bugr na Zemi, museli čekat za bukem na kometě, až tam lidi přiletí? Už samotný úvod s raketou u komety je neskutečně dlouhý a natahovaný, a i na Zemi je pak spousta vycpávkových scén v interiérech. Mimochodem, taky někoho už napadlo, jak by celý film vypadal, kdyby kapitán té kosmické lodi byl gay? :-) ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Opravdu podivuhodný zážitek si pro mě připravil tento film. Nádherný plakát lehce ukazoval na brakovou sci-fi literaturu a na očekávání béčka se vším všudy. To se však změnilo, hned na začátku přišla úchvatné vesmírné setkání s obrovskou kometou, která ve svém závoji schovávala velké tajemství, které je stavebním kamenem následujícího děje. Skvělá atmosféra, které vůbec nic nechybí doplněná o nalezení skleněných rakví s dvěma muži a jednou nádhernou ženou (to tělo... ). Od téhle chvíle se film vrátí do nebes dokonalosti až v závěru, kdy je opravdu na co se dívat a možná i nad čím přemýšlet. Na první pohled primitivní příběh o jakési invazi má určitě další myšlenku, kterou si někdo rád užije jiný rezolutně zamítne. Triky jsou kvalitnější než jsem čekal a vzhledem k roku výroby jsem neshledal žádné námitky. Celé skoro dvě hodiny je na co se dívat, co sledovat a čím se nechat unášet, jen vás nesmí odstrašit menší zakolísání tak uprostřed filmu, kde asi režisér zkoušel co divák vydrží. Jinak obrovské překvapení a pro všechny fanoušky ortodoxních sci-fi povinnost, která je neprávem přehlížena. Malý klenot sci-fi, který se ztratil v dějinách, ale jistě bude opět nalezen, protože za to stojí. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (33)

  • Snímek byl natočen na motivy románu Colina Wilsona „The space Vampires". (Hans.)
  • Make-up artist Nick Maley pracoval priemerne sedemdesiat až deväťdesiat hodín týždenne v priebehu výroby, jej väčšinu tvorila Mathilda May, aby vyzerala dokonalá a bezchybná, aj keď pripustil v rozhovore, že jej 18-ročné telo už bolo dosť blízko dokonalosti. (Dajman)
  • Asi v 21. minúte mala Mathilda May na spodnej časti chodidiel prilepenú gumovú podrážku, aby sa vyhla ich prerezaniu počas scény, v ktorej vychádza z budovy po rozbití sklenených okien. (Dajman)

Reklama

Reklama