Režie:
Lynne RamsayScénář:
Lynne RamsayKamera:
Thomas TownendHudba:
Jonny GreenwoodHrají:
Joaquin Phoenix, Alessandro Nivola, Alex Manette, John Doman, Judith Roberts, Frank Pando, Madison Arnold, Ronan Summers, Ekaterina Samsonov, Novella Nelson (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Joe je válečný veterán, který si nese celou řadu jizev. Nejen z nasazení v Afghánistánu, ale i z dětství, kdy musel čelit brutálnímu otci, a ze své kariéry agenta jednotky FBI pro boj s prostitucí. Svůj bezvýchodný život tráví mezi domem, kde žije jeho podivínská matka, a nebezpečnými misemi, na nichž zachraňuje ženy, které se staly oběťmi obchodu s bílým masem. Významný senátor si ho najme, aby přivedl zpět jeho nezletilou dceru, která skončila v jednom z anonymních domů, v nichž kvete dětská prostituce. Joe bere své osvědčené kladivo a vydává se na další výpravu za spravedlností. Tentokrát však nezůstane jen u záchrany bezbranné ženy. Joe mimoděk zasáhne do pedofilní sítě, jejíž vlákna vedou vysoko... Od té chvíle se jeho existence dostává do krvavé spirály, jejíž násilnost překonává i předchozí traumatické zážitky. (Film Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (248)
Stačí mu málo. Lepenka, kladivo, pytel na odpadky. Dětstvím, vojenskou službou a rovněž etapou života, kdy byl agentem FBI, traumatizovaný Joaquin Phoenix rozhodně není typický nájemný vrah. Dočasné vysvobození nachází v igelitovém pytli přes hlavu, které přerušuje volání zoufalé matky. Bloudící zlomený chlapík, který rázně řeší nehezké vztahy dospělých k dětem. Nic snadného nebo doslovného nečekejte. Phoenix se na podobné party dokonale hodí. Režisérka výtečného dramatu Musíme si promluvit o Kevinovi, Skotka Lynne Ramsay, moc dobře věděla, proč právě po něm sáhnout. A rozhodně i tušila, že není kam spěchat – jednak s výběrem látky jako takové a jednak v samotném pojetí snímku plného skličující atmosféry a plíživého tempa. Velmi slušná studie ztracených, ve výsledku mi ovšem přeci jen chyběla větší celistvost a uchopitelnost. ()
Príliš krátke na to, aby to stihlo vybudovať nejakú atmosféru a príliš pomalé na to, aby som si tento film užil. Plus nerozumiem úplne názvu filmu. "You Were Never Really Here" proste akosi nevypálil podľa mojich predstáv. Asi som od filmu čakal viac thrilleru a menej drámy a hlavne menej komplikovaných scénok, ktoré akosi mali pôsobiť vizuálne strhujúco. Kamera je zaujímavá, hudba vo filme je absolútne fantastická. Myslím si, že len čisto niektoré zvukové efekty vedia veľmi dobre zapracovať atmosféru. Joaquin Phoenix je skvelý a myslím si, že podáva veľmi dobrý výkon. Je to zaujímavé štúdium postavy, no reálne nemám pocit, že by toho zase mohol toľko ponúknuť. Je tu pár skutočne skvelých scénok, kde máme možnosť ho pochopiť, no iné scénky zase dokopy nevedú nikam. Príbeh je strašne pomalý, nevie na čo sa sústrediť a veľmi to komplikuje. Zbytočne. Rozmýšľam čo viac k filmu povedať, lebo osobne mám pocit, že je to dobre natočené, má to zaujímavé vizuálne momentky, skvelá hudba a výborný herecký výkon Joaquina Phoenixa, no ako príbeh sa to moc zamotáva, nevie sa to poriadne sústrediť a snaží sa byť film artovejší, než by bolo nutné. A ťahá ho to v mojich očiach dole. Hodnotenie: C+ ()
Pomstychtivý jeblý pičus s kladivem a pozitivně diagnostikovanými PTS, PMS, LMD, TMD, ADHD a dalšími psychozkratkami je rozhodně vynikající námět na řádně sugestivní a strhující řezničinu. To by ovšem režisérka nesměla být certifikovaný artový hnědopich a i jako scénáristka by musela více scénáristit a méně fetovat. Tudíž v tomto případě našemu, byť fámózně střihnutému pičusovi tři čtvrtiny filmu prostě jen tak jebe, má halušky nebo čumí do zdi, a během té zbývající čtvrtiny spasí pipinku z bordelu, načež mu někdo, kdoví kdo, vyvraždí okolí a on pak za to někoho, kdoví koho, umlátí mimo záběr kladivem. Konec. Pokud chcete vědět, o co vlastně šlo, popřípadě se u toho i zabavit, a nejste zrovna jeden z těch olupených rozumbradických paniců s rychlou pravačkou a slovníkem cizích termitů v propoceném podpaždí, vřele doporučuji dílo analyzovat zavěšeni na dračím ocasu či s kapesníkem napuštěným ředidlem na nose. Jinak se místo toho raději sto minut ponuďte třeba u počítání krevních destiček v hematomu na pravém ukazováčku, vniklém zběsilým mačkáním tlačítka FFW. ()
Po formální stránce zajímavá, ale po dějové poněkud zdlouhavá a bezpohlavní záležitost. Podle anotace by divák mohl málem soudit, že mu bude naservírována nějaká exploatačníní řežba, ale místo ní dostane jakýsi hybrid artového experimenťáku a psychologizujícího drámka. Násilné scény se cenzurují (=zobrazují jen nepřímo), zato můžeme většinu filmu detailně sledovat otylého a poněkud jebnutého Fénixe, kterak střídavě halucinuje a sype do sebe klepky, kterak bydlí se svou taktéž jebnutou matkou, nebo kterak pátrá po unesené lolitce (která je mimochodem nehezká a vypadá na osmnáct). Nejvíc jebnutá je ovšem zápletka o zkorumpovaných a pedofilních senátorech a guvernérech, doporučil bych paní rejžový, aby propříště radši točila nějaký vztahový slátaniny a vykašlala se na thrillery. Slabá třetí patří jen a pouze přesvědčivýmu Fénixovi, jinak slabota. ()
Pokus o artovější Taxikáře, bohužel nevyšel a v tomto případě mě to moc mrzí. Trailery vypadaly strašně cool, ale film tak nepůsobí prakticky vůbec. Phoenix je fajn a přestože se jeho postava chová v 80% dost podivně, je to jediné, proč se film dá dokoukat. Jinak se jedná o film, který nenabízí nic zajímavé, ačkoliv se tváří hrozně důležitě. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (6)
- Film byl stále ve vývoji, když měl premiéru na filmovém festivalu v Cannes. (griph)
- Kvůli své roli musel Joaquin Phoenix přibrat na váze. (Duoscop)
- Po premiéře na festivalu v Cannes následoval sedmiminutový potlesk. (MLazi)
Reklama