Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 3

Recenze (497)

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Potkal pizdu náramnou, strhnul brzdu záchrannou." Cestuje-li vlakem Liam Neeson, ostatní cestující by měli dostat výraznou slevu. Svá příruční zavazadla odložit na peróně a pokud ne, tak u průvodčího nafasovat papírové boty do rakve. Diváci by měli, kromě dramatické slevy na film, nafasovat i mast na klouby, zničené lomením rukama nad scénářem, který v závěru zdivočel víc než blahé paměti sparťanští hooligans v Košičanu. Proč? Proboha, Liame, proč jsi nezatáhnul za záchrannou hereckou brzdu ještě na nádraží a nešel raději pěšky! Nemusel ses přimotat do spiknutí tak rozsáhlého, že falešné přistání Američanů na Měsíci byla pouhá rozcvička. Do "sprisahania všetkých proti všetkým" se v Dojížďákovi zapojila půlka USA, počínaje policií, FBI, NYPD ve spolupráci se sdružením nezávislých výhybkářů, až po hajzlbábu v cílové stanici. V závěrečném pokecu pak Vera Farmiga machruje víc, než kdyby její babička makala pro CIA a zastřelila JFK. Poučuje Neesona o rozsáhlosti nitek, vedoucích k dalším nitkám tak dlouho, až na ni vytáhnul... policejní odznak. Co taky jiného, v jeho věku. Jen dvě tašky jsem ve vlaku našel. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Navzdory mnoha výtkám jsem se docela bavil - a vlastně si ten konec plný klišé přál. Cizinec ve vlaku má totiž bohužel sestupnou tendenci, po parádním začátku jak v zobrazování denní rutiny hlavního hrdiny, tak od nasednutí na osudný příměstský spoj úroveň klesá. Vůbec nejlepší thrillerové okamžiky jsou k vidění ve chvíli, kdy divák spolu s Neesonem tápe a neví, co za absurdní situaci se přímo před ním odehrává. Jenže postupem času se vytahují nejrůznější klišé, který jsou dobře známé z jiných thrillerů, a film pak už jen naplňuje šablonu. Škoda. O logických nesrovnalostech (zvlášť jedna, spojená s jednou smrtí - ale nechci spoilerovat, tudíž nebudu ani naznačovat) nebo blbostech ani nemluvě (fakt si filmaři myslí, že při rvačce může někdo prorazit hlavou okno ve vlaku a nemít ani škrábanec...?). Naopak vedle počáteční výborné atmosféry a nepolevujícího tempa se mi kupodivu líbil i Neeson. Sice opět má jen jedinej výraz ustaraného a utrápeného chlápka od vedle, ale do téhle role to docela sedí. A oceňuju i druhý plán, nenápadnou kritiku zkorumpovaného světa peněz, který nemilosrdně vyhazuje z práce lidi před důchodem, a pošklebování se zbohatlickejm arogantním kreténům ("Goldmane Sachsi, za celou střední třídu fuck you!"), a to jsem jinak zarytej fanda kapitalismu a nesnáším levičáky. Takže po zbytečně podceňovaných Mělčinách další zajímavej počin Collet-Serry, kterej mohl být taky daleko lepší, ale mně to ke spokojenosti docela stačí. Reálných 60 procent. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Na záchodě najde bývalý polda po zadání záhadné ženy zálohu, která může se zbytkem peněz vytáhnout právě propuštěného pojišťovacího agenta z finanční bryndy, aby nemusel synovi oznámit, že na vysněnou univerzitu nepůjde. Nic není ovšem zadarmo, protože ve vlaku cestuje nepohodlný svědek, který má i s důkazy zmizet z povrchu zemského. Do toho manželčin snubák v obálce a s ním spojené obavy, spousta podezřelých tváří a dosti nevyrovnaný scénář, který má řadu nedokonalostí. Francouzský rutinér Jaume Collet-Serra se napočtvrté spojil se stále charismatickým Liamem Neesonem, znovu předložili zajímavou výchozí situaci, ovšem velmi rychle jim dochází dech a kupí jednu nelogičnost za druhou. Sic to působí dynamicky a diváka zajímá, co přinese další „odhalení“, jakmile ale začne nad zápletkou přemýšlet, je zle. Cestující našemu hrdinovi nesmyslně důvěřují, bad guys mají oči snad všude a když chtějí někoho odkrouhnout, udělají to tak, že si toho v plném vlaku nikdo nevšimne. Smysl to nedává a to vynaložené úsilí k nalezení svědka je úsměvné. Znovu variujeme schéma obyčejného muže, který je v pořádném maléru, občas se s někým seřeže, jindy na někoho ječí a většinou se snaží přemýšlet a držet se svých morálních zásad. Neeson v pětašedesáti pořád táhne, na kytaru ještě takhle dobře „nehrál“, Collet-Serra sympaticky blbne s kamerou á la Úkryt Davida Finchera (ač jinak mu nesahá ani po pás). Ve výsledku je to každopádně slušný žánrový standard, namísto zbytečné trikové scény s vykolejením bych nicméně zaplatil schopnější scénáristy. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Z oblak do vyježděných slepých kolejí aneb Collet-Sera s Neesonem hanebně a ve výsledku zbytečně vykrádají svůj vynikající Non-Stop. Vizuálně je to zase pěkný a baví to v jednotlivostech, ale problém je za vlasy přitažený a přesto nezábavný scénář se z dálky průhledným závěrečným odhalením - nic mě tu nepřekvapilo, nezaujalo, nedolehla na mě paranoia a napnutý jsem byl přesně na minutu, když se Neeson ocitnul pod rozjíždějícím vlakem a na chvilku to vypadalo ošklivě. Bitka s kytarou cool, ale jako z jiného filmu, stejně jako přepálené (a digi) vykolejení vlaku, Farmiga jako mystery woman okouzlující a dal bych si spinoff její postavy, ale stejně jako Wilson a Neill má ve filmu jen dvě scény. Zkrátka pusťte si znova Non-Stop, protože tam už to všechno udělali a správně. A pokud trváte na vlaku, tak Zdrojový kód. ()

Yoshitsune 

všechny recenze uživatele

Tak poslední, akční film Liama Neesona jo ? No něco takového, sem si nemohl nechat ujít, a neodolám a opět v úvodu napíšu že to byla opravdu parádní a špičková jízda, u které se nevystupuje. Serra je ďábel a v Non-stopu 2 kombinuje, prvky ze svých předchozích filmů, a zároveň do filmu, vnáší něco nového, něco co už ve filmovém světě existuje. SPOILER !!! Chcete si zahrát takovou hru ? Ano, ano, je tu Saw prvek, hráči musí hrát hru a musí hrát svoje předem rozdané role, a když odmítnou hrát, nebo poruší pravidla hry, bude se trestat. A je fakt, že ti kdo stojí/stáli za touhle hrou, viděli a věděli opravdu o všem, filmu to dodává takový nepříjemný mrazivý pocit. V první polovině, je tedy hledání hráče/ů a onoho záhadného cestujícího, je to dost napínavé a je tam ten efekt, "nikomu nevěř" zatímco ta druhá část je hlavně o akci. Geniální vybourání vlaku a parádní bitka ke konci, co týče akce, tak první bitka nic moc, ale ta druhá a třetí, ty sou naprosto špičkové, nože, sekyrky, kytara a krav maga, to všechno ve vlaku, a opět se potvrzuje, Liam a Serra je prostě perfektní kombinace. A i tady opět Liam, zapůsobí na cestující a posléze s nimi, vytvoří fajn partu (tak takhle vypadá konečná zastávka) kdy porazí zloducha a všichni sou pomlácený, postřelený, pobodaný, s několika zlomeninami a nebojí se tomu zasmát, guilty pleasure maximální úrovně. Jo a za příjemné překvapení, jednak považuji že Laim, zde má stabilní rodinu a do jisté míry i stabilní život a pak Kapitán kretén, Kapitán kretén mně mile překvapil a plný počet tomuhle filmu, zaslouží si je. PS: Uhodli jste onoho svědka ? Já byl dost blízko. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (15)

  • Celosvětová premiéra proběhla 8. ledna 2018 v New Yorku. (Varan)
  • 16 osobnostných typov zmienených Joannou (Vera Farmiga) je 16 osobnostných typov MBTI od psychologičiek Katherine Cook Briggsovej a Isabely Briggsovej Myersovej. (ČSFD)

Reklama

Reklama