Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 2

Recenze (497)

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Navzdory mnoha výtkám jsem se docela bavil - a vlastně si ten konec plný klišé přál. Cizinec ve vlaku má totiž bohužel sestupnou tendenci, po parádním začátku jak v zobrazování denní rutiny hlavního hrdiny, tak od nasednutí na osudný příměstský spoj úroveň klesá. Vůbec nejlepší thrillerové okamžiky jsou k vidění ve chvíli, kdy divák spolu s Neesonem tápe a neví, co za absurdní situaci se přímo před ním odehrává. Jenže postupem času se vytahují nejrůznější klišé, který jsou dobře známé z jiných thrillerů, a film pak už jen naplňuje šablonu. Škoda. O logických nesrovnalostech (zvlášť jedna, spojená s jednou smrtí - ale nechci spoilerovat, tudíž nebudu ani naznačovat) nebo blbostech ani nemluvě (fakt si filmaři myslí, že při rvačce může někdo prorazit hlavou okno ve vlaku a nemít ani škrábanec...?). Naopak vedle počáteční výborné atmosféry a nepolevujícího tempa se mi kupodivu líbil i Neeson. Sice opět má jen jedinej výraz ustaraného a utrápeného chlápka od vedle, ale do téhle role to docela sedí. A oceňuju i druhý plán, nenápadnou kritiku zkorumpovaného světa peněz, který nemilosrdně vyhazuje z práce lidi před důchodem, a pošklebování se zbohatlickejm arogantním kreténům ("Goldmane Sachsi, za celou střední třídu fuck you!"), a to jsem jinak zarytej fanda kapitalismu a nesnáším levičáky. Takže po zbytečně podceňovaných Mělčinách další zajímavej počin Collet-Serry, kterej mohl být taky daleko lepší, ale mně to ke spokojenosti docela stačí. Reálných 60 procent. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Klasická "Neesonovka", ktorá síce moc nepoteší, ale ani neurazí. Čas tu zbehol ako voda, ani sa nenazdáte a je koniec. Škoda, že to mystérium okolo tajomnej ženy a celej tej hádanky, ktorú bolo treba rozlúsknuť, nebolo nastolené trochu zaujímavejším spôsobom. Po pár minútach to tak skĺzlo jedine do lacnej akcie a myšlienka na niečo hlbšie tak uletela komínom. Vidím tu premárnený potenciál. Priemer. 60/100 ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Prekvapivo zlý thriller (na to, že sľuboval druhý Non-Stop), ktorý nielen že nefunguje konzistentnou dejovou logikou, ale ešte aj mlátičky prezentuje na dnešnú dobu neprijateľne predigitalizovane a nerealisticky. Ani v rámci žánrovej zábavy tak okrem tváre Liama Neesona a castingového vtípku pre filmových geekov (duo Patrick Wilson a Vera Farmiga z Conjuringov) neponúka nič hodnotné. ()

SeBig 

všechny recenze uživatele

Už tu byl Nýzn v paříži, Nýzn v letadle..tentokrát tu máme Nýzna ve vlaku, kterej se zas snaží tomu přijit na kloub.. na konci tam skáče od výbuchu k výbuchu a celej ten napinavej thriller se změní v tupej akcnak.. co vlastně kurva ty tvurci chteli? Tupá akce mi samozřejmě nevadí, ale tak kdyz uz si to na neco hraje at to s tou pretvarkou vydrží až do konce ju? ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Hranice mezi bláznivě akčním filmem a na hlavu postavenou mongoloidní pičovinou pro Livingdedy bývá mnohdy velice tenká. Tenhle Žóm Kolem Seru je sice poměrně slušný řemeslník a dosud na ní jakž takž balancoval, avšak teď dostal scénář načmáraný pastelkama velkými kostrbatými písmeny, s ožužlanými rohy a zapatlaný kdoví jestli Nutelou, načež definitivně přepadl do slintajícího davu s rozštěpy a pokřivenýma ručičkama. A tak čím dál tím hůř předstírající děda Nýson, jako vždy ultrasprávňácký okvádrovaný tvrďák nad hrobem, s nímž se Žóm zjevně nechal partnersky zaregistrovat, tentokráte bojuje nejen s obvyklými patetickým hnusem, přiblblými klišé, artritidou, osteoporózou a stařeckou demencí, ale také s excelentními neherci a dokonale obskurní logikou toho postiženého hovada, jež patrně uteklo z klecového lůžka a nedopatřením se dostalo k tužce a papíru. Počítám, že když už bylo v ráži, tak s kompulzivním kousáním se do vyplazeného jazyka spatlalo i ten downí animák závěrečného vykolejení vlaku. Takže stačilo, a ani v nejhorším nemusí být na škodu přestat, zejména, když tahle šablona už má totálně ojeté a zubaté kontury. Prostě Dej si pohov, Lájeme, anebo aspoň příště na konci umři. Ups, kurva, bojler. Tak sorry všem, kdo doufali jako já, že to ten trapně vyčpělý, věkem sešlý, kymácející se rachitický pyjonýr konečně jednou nerozchodí. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (15)

  • Kniha, kterou Joanna (Vera Farmiga) čte v poslední scéně filmu, je „Hrabě Monte Christo“, román o spravedlnosti, pomstě a uvěznění. (Trajektt)
  • Liam Neeson (Michael) v jednom interview priznal, že žiadna scéna sa nenatáčala v reálnom vlaku, k celému filmovaniu poslúžil jeden vagón v štúdiu. (Astonko)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno