Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (Cinemart)

(více)

Videa (7)

Trailer 7

Recenze (542)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režiséru Peteru Jacksonovi se rozhodně musí nechat, že se zapsal do dějin filmografie- natočil jednu z nejlepších filmových trilogií všech dob- Pána prstenů. Poté v roce 2005 natočil výborného King Konga, který vznikl jako Jacksonova pocta k původnímu jím milovanému snímku. V roce 2011 poté spolupracoval se Stevenem Spielbergem na Tintinových dobrodružstvích a jejich společnými silami vznikla nejlepší možná pocta belgickému reportérovi. Jackson se poté vrátil do světa Středozemě s trilogií Hobit a i když by se dali najít výtky, rozhodně se pořád jednalo o Jacksona v parádní formě a pořád povedený příběh se zajímavými charaktery. Produkce trilogie Hobit ale nebyla lehká a zničila Jacksonovi jedno přání. Vysněným projektem Petera Jacksona totiž byli právě Smrtelné stroje, které chtěl i režírovat. Práce na Hobitech se ale opět zkomplikovala a Jackson se tak rozhodl zůstat v roli producenta a režii předal svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi. Jackson tak vhodil ambiciozní sci-fi/fantasy do rukou debutanta a do jisté míry to je fakt, že jsou Smrtelné stroje bohužel solidním zklamáním, jelikož po Pánovi Prstenů a Hobitovi se od Jacksona- i když jen jako producenta- rozhodně čekalo více než což se ve finále vyklubalo ze Smrtelných strojů. Christian Rivers je především trikař a například právě za King Konga v roce 2006 obdržel Oscara. Má tak díky tomu vizuální vcítění, na druhou stranu mu ale chybí ten správný režisérský cit. Ze začátku to přitom nevypadá úplně marně, jelikož úvodní akční scéna je zajímavá, kamerové oblety kolem Londýna berou dech a od začátku je jasné, že po stránce dekorací si dali tvůrci záležet, například verze Londýna z roku 3118 vypadá parádně a mísí prvky současného Londýna s prvky budoucnosti. Bohužel hlavní lákadlo a to obří města jsou ve finále ve filmu celkem nějak nadbytečně, jelikož se vyprávění pochopitelně stačí k postavám, které spolu mají nějaké nevyřešené vztahy/konflikty a vše to nějak spěje k velkému příběhu, tady to ale právě začne bolet. Film vznikl podle knihy Philipa Reevea a já jí nečetl, takže nehodlám soudit zda se jedná o zdařilou adaptaci nebo ne, něco mi však říká, že v knize je nějak vše vysvětleno líp. Co se podrobně stalo v roce 2118, jak probíhala ta legendární šedesátiminutová válka, jak fungují vraždící města....filmová adaptace ale všechno nějak prohodí jenom v pár větách jako by na ní nezáleželo (to, že se film odehrává v roce 3118 je zmíněno při krátké přestávce dvou hlavních hrdinů na svačinu). Hlavní města jsou pořád fajn a neomrzí se, lidské postavy jsou ale problémem větším. Hlavní hrdinka Hester Shawová je bohužel totálně plochou nezajímavou postavou a navíc jí hraje celkově nevýrazná Hera Hilmar, která připomíná jakýsi mix mladé Naomi Watts a Cary Delevigne. Ve výsledku je tak velice zbytečnou postavu a daleko více času mě bavilo trávit s Katherine Valentineovou v podání Leily George, která se nějak musí popasovat s tím, že je tatínek zlej. Příběh Hester je ale neoriginální, nezajímavý a celý její vývoj je celkově prázdný. Daleko zajímavější je tak Tom v podání Roberta Sheehana, ale ani on neprojde nějakým výrazným vývojem. V součtu je tak nejzajímavější Hugo Weaving jako opět hlavní záporák a právě on je asi tím největším důvodem film vidět. Sice má tuto roli už vyzkoušenou a nějaká herecká výzva ho tu nečeká, své si ale odehraje a zůstává nezajímavější postavou filmu. CGI robot Strike v podání Stephena Langa bez kterého by se film reálně úplně obešel raději ignoruju. Problém je také ten, že kromě těchto pár zmíněných postav je tu také pár vedlejších postav.... a všechno nějak spěje k velké bitvě o osudu celého světa, ve které pár postav umře, divákovi ale může být úplně jedno kdo umře, žádná smrt nevyvolá žádný emocionální dopad a to jednoduše proto, že tam ty postavy přišli, něco řekli a za chvíli umřeli. Zrovna toto je asi také v knihách provedeno trochu lépe. Jak jsem říkal, Rivers zvládá vizuální scény s průjezdy měst a dalšími scény, které obsazují vizuální efekty, nejde mu ale vést dialogovky, ,,klíčové zvraty´´ a celkově je vidět, že mu chybí režisérský cit. Zrovna tohle by si Peter Jackson určitě obstaral. Pořád se na to ale vizuálním okem krásně kouká, akční scény jsou zábavné a mají nápady, Hugo Weaving hraje opět znamenitě a celkově je vidět, že na tom byla strašná práce, ve výsledku ale dorazí celkem prázdná sci-fi/fantasy blbina, která je snadno zaměnitelná s několika dalšími (často se mi vybavoval Jupiter vychází) a do roka už si jí dost možná nikdo pamatovat nebude. Na rozjetí nové série to nevypadá, což je na jednu stranu pochopitelné, na druhou stranu škoda, jelikož Peter Jackson má kreativní mysl a to, že bohužel až příliš důvěřoval Riversovi jako režisérovi byl omyl. Snad tedy příští ambiciozní fantasy zrežíruje Jackson sám, poslední film Hobit: Bitva pěti armád přece jen natočil už v roce 2014 a kvalitní režiséři by tak dlouho odpočívat neměli, zvláště když si ty špatní pauzu nedávají. () (méně) (více)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Z nepreberného množstva failov rôzneho druhu, som sa celý čas nevedel vyrovnať len s nezmyselným castingom do jedného všetkých mužských postáv, čo spôsobuje, že film nemá poriadneho ani záporáka, ani hlavného kladného mužského hrdinu. Ostatné (schválne už nebudem menovať nič :) ) ignorovať ide, pretože rovnako ako nedávny Overlord, Mortal Engines ponúkajú jak skvostné (a dlhé) finále, tak hromadu detailov a hračičiek a scén - u oboch filmov rozdielnych detailov - ktorými to dokážu dostatočne kompenzovať. U Engines je to asi ešte viac enjoyable, pretože rovnako ako sú viditelnejšie ich chyby, sú značne ojedinelé aj ich vychytávky, už spomínané hračky, štylizácia, architektúra, exteriéry, nasvietenie, a miestami aj kamera. Cítim sa skrátka divácky uspokojený a guilty pleasure, odumrel mi dostatok mozgových buniek, a neraz som sa naozaj cítil, ako keby som prvýkrát sledoval Káčera Howarda. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Multikulturně přeobsazená velkofraška kolosálních rozměrů, ve které spleti postav a vedlejších motivací nejde udržet pozornost na hlavní dramatické lince. A už vůbec ne na jejím emocionálním prožitku, který je tak dobře nastíněný ve slibném rozjezdu. Škoda, protože fantaskní svět filmu a jeho obrazová bohatost nezná meze, a Junkie XL servíruje velkosountrack jako pro Bena Hura. Těžko říct, jestli to vázne na scénáři, režii nebo na obojím, ale od Petera Jacksona a celého LOTR teamu takové zakopnutí docela překvapí. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Keď sa dávnejšie objavila správa, že sa Jackson púšťa do Mortal Engines a prečítal som si, o čom by to malo byť, tešil som sa ako malé decko. Keď som sa dozvedel, že to režírovať nebude a nakoniec keď som videl trailery, tak mi bolo všetko okolo tohto projektu úplne jedno. Chvalabohu. Nemusel som v kine prežívať sklamanie a svojim spôsobom som si ho tak mohol aj užiť. Film našťastie celkom šľape, rúti sa vpred ako Londýn, ale v podstate nič okrem tempa v ňom nefunguje. Nefungujú vzťahy, nefunguje prepracovanie fikčného sveta, nefungujú ani tie akčné scény a príbeh už vôbec. Tá Jacksonovská majestátnosť tu vystrkuje rôžky iba pri pohľadoch na okolité veľhory. Jednoducho je až priveľmi cítiť, aká to mohla byť vizuálna žranica, ak by si to aj sám "producent a scenárista" nakrútil. Nenechajte sa opiť rožkom hlodom "od tvorcov LOTR a Hobita", je to najmä film nejakého Riversa, ktorý toho ešte stále dosť nezvláda...No a keď sa tu stále porovnáva, tak pre mňa je to mix Vodného sveta a Matrix Revolutions. ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

5/10 - páč je to úchvatný náznak úchvatného bizáru. Bohužel, pod bombastickou trikovou stránkou a atraktivním designem i akcí se skrývá typický vopruz, který vás přestane zajímat zhruba v polovině. A přitom je tam tolik super možností, fakt! Rozhodně mě mnohem víc zajímala podzápletka "ohyzdný zombie-kyborg vychovává zjizvenou holčičku v úchylně hračkářském doupěti" než ústřední "megapadouch vyrábí megazbraň aby ovládl celý svět". Bohužel, tvůrcům chyběly koule i větší nezávislost, takže blockbusterový tradicionalismus válcuje všechny zajímavé vedlejší linie i pozadí moc hezky načrtnutého postapokalyptického světa (což se vyplatilo, v USA výdělek patnáct mega, hahaha). Líto je člověku všech postav (ukradené jsou člověku úplně všechny) i jejich představitelů (všichni vesměs vypadají jako výběr z modelingového katalogu). No, taky je to zbytečně dlouhé a ani Junkie XL není v tradiční formě. Za vidění každopádně Smrtelné stroje stojí - už jen proto, že prostě skvěle vypadají a pod všim tim balastem se nachází spousta zajímavého potenciálu. Strašná škoda, že nebyl využit... a po kolosálním neúspěchu v kinech už nejspíš ani nebude. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (5)

  • Podle stejnojmenné knižní předlohy měla mít hlavní hrdinka Hester Shaw (Hera Hilmar) chybějící jedno oko a z větší části nos. Filmaři však pro film zvolili pouze jizvu přes obličej. (zbyshek)
  • Natáčelo se od dubna do července 2017 na Novém Zélandu (hlavně Wellington). (Varan)
  • Krátce potom, co jsou Hester Shaw (Hera Hilmar) a Tom Natsworthy (Robert Sheehan) zachránění před nočními lovci, jsou spolu „ubytování“ v jedné mistnosti. Hester Shaw se uloží na postel, Tom Natsworthy si ustele na zemi. Hester Shaw vzpomíná na matku a pláče. Hlavu má ve vodorovné poloze vzhledem k posteli, slza jí ale stéká směrem k bradě. To ale není možné, protože slza by v takové poloze stékala spíše po líci směrem k uším. (mr.rubik)

Související novinky

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

Hunger Games dostanou prequel

Hunger Games dostanou prequel

17.06.2019

Spisovatelka Suzanne Collins oznámila na květen roku 2020 zatím nepojmenovaný knižní prequel Hunger Games a filmová adaptace na sebe nejspíš nenechá dlouho čekat. O právech na zfilmování knihy… (více)

Novinka Petera Jacksona v kinech prodělá

Novinka Petera Jacksona v kinech prodělá

18.12.2018

Nový film z produkční dílny Petera Jacksona (Pán prstenů, King Kong) Smrtelné stroje podle všeho studiu Universal prodělá něco mezi 100 – 125 miliony dolarů. Snímek měl premiéru minulý týden a… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

09.10.2018

Peter Jackson (Pán prstenů: Společenstvo Prstenu, King Kong) má teď plné ruce práce s produkováním jeho nadcházejícího filmu Smrtelné stroje. Jako režisér už má ale pár let volno a přestože se v… (více)

Reklama

Reklama