Tvůrci:
Bruce MillerHudba:
Adam TaylorHrají:
Elisabeth Moss, Alexis Bledel, O.T. Fagbenle, Joseph Fiennes, Max Minghella, Yvonne Strahovski, Samira Wiley, Amanda Brugel, Ever Carradine, Madeline Brewer (více)Série(6) / Epizody(66)
Obsahy(1)
Adaptace klasického románu spisovatelky Margaret Atwood Příběh služebnice vypráví o životě v dystopickém Gileádu, totalitní společnosti na půdě někdejších Spojených států. Republika Gileád, která se potýká s ekologickými katastrofami a ztrátou lidské plodnosti, je ovládána zvráceným fundamentalistickým režimem, který militantně volá po "návratu k tradičním hodnotám". Jako jedna z mála žen, které jsou ještě plodné, je Offred služebnicí v rodině Velitele. Ženy z této kasty jsou nuceny k sexuálnímu otroctví v rámci posledního zoufalého pokusu znovu zalidnit svět. V této děsivé společnosti musí Offred obezřetně manévrovat mezi Veliteli, jejich krutými Manželkami, hospodyněmi Martami i ostatními Služebnicemi – z nichž všech kdokoli může být špiónem Gileádu – a to s jediným cílem: přežít a najít dceru, která jí byla odebrána. (HBO Europe)
(více)Videa (25)
Recenze (288)
Příběh je v uvozovkách dobrý, ale je tak nudně a zdlouhavě natočený, že je utrpení se na něj dívat. Velmi pomalé tempo, kde i po deseti dílech se to nikam neposune.Vzdal jsem to už v polovině druhého dílu, ale neustálé vychvalování tohoto seriálu a vysoké hodnocení mě nedalo, abych shlédl alespoň celou první řadu. Třetí řada mě už vůbec nebere, motá se to v stále tom samém duchu a je to ještě mnohem nudnejší a natahovanější než předchozí dvě řady až na závěrečné dva díly. Ještěže se vrátila na scénu teta Lýdie, ta to jakž takž drží. Přesto zkusím ještě čtvrtou řadu, přes veškerou nudu a zdlouhavé vyprávění to má něco do sebe. Chtělo by to více akce a napětí, Seriál by nebyl špatný,pomalu mu přicházím na chuť, jen by to chtělo svižnější tempo. ()
Depresivní podívaná jako křen a nejzvrácenější totalita od Hitlera. Opravdu zvrácený fundamentalistický režim vyprávějící život v dystopickém Gileádu na území Spojených Států, kde z žen se stávají sexuální otrokyně jejichž jediným úkolem je zplodit potomka. Seriál má sice pomalejší tempo, přesto si skvěle drží divákovou pozornost, jelikož tenhle režim má, co nabídnout a postupné objevování a zjišťování je dostatečně poutavé. Hlavní hrdinka je vynikající a to platí i o zbytku ( Tetu Lýdii budete nenávidět). Je zde hodně sexu a najde se zde prostor i na násilí ( Hodně oběšenců, kruté tresty) a v průběhu se objeví i několik zajímavých překvapení. Emocionální, psychologické, sexuální a velmi mrazivé. 80% ()
Waaau. Pesimistický obraz naší společnosti s kulervoucí atmosférou, díky které nejen, že vydržíte dlouhé nemluvné scény, ale dokonce vám při nich naskočí husina a budete si je užívat. Depresivní, ale zcela pohlcující mizérie. Seriál působí hodně realisticky,přestože já jsem ke skutečnosti, že by k něčemu takovému mohlo dojít, poněkud skeptická :) - jak se zdá, oproti zdejším uživatelům. Co mi však vadí je, že na ksichty hlavní hrdinky jsem si ani po deseti epizodách nedokázala zvyknout; jak už tu někdo psal, Elisabeth Moss je taková divná, nezajímavá žába. Myslím, že kdyby v ocenění Zlatá malina měly svoji kategorii i úšklebky a grimasy, zaručeně by vyhrála. Přitom když se zrovna křečovitě neksichtí, tak jí to utrpení i "apatii", jak tu již někdo zmínil v komentářích, naprosto žerete. ()
Aneb když se z USA stane klerofaštickej isl... křesťanskej stát. Silný téma a každá série nabízí hodně silných momentů a myšlenek, notně znásobených neskutečnýma hereckýma výkonama (jakkoli je hlavní postava od prvního momentu strašně nesympatická, o hereckým umu nelze ani trochu pochybovat) a výbornou režií a hudbou.Není epizody, která by nudila. Není ani postavy, která by nudila a vztahy mezi jednotlivýma protagonistama a jejich vývoj je radost sledovat. Jenomže problém nastane ve chvíli, kdy si uvědomíte, že vlastně ani po celých třech řadách se celá věc téměř nikam nepohnula a že po tolika dílech divák o fungování toho světa ví vlastně jen nutný minimum. Jasně, nějakej vývoj tam je, ale ten pořádně nastane většinou až tak v posledních třech dílech každý série a prostřední epizody tak zpětně působí jako jakási výplň, jakkoli se tam pořád něco řeší a emoce a tíseň z nich na diváka stříkaj v nevídaných dávkách. Jenže o to tady v tom seriálu vlastně jde, ne? Ne o příběh - jakkoli je to slovo v samotným názvu - ale o pohled do možná trochu nereálnýho (v rámci zasazení), ovšem mnoha skutečnýma režimama inspirovanýho krutýho světa náboženskýho fašizmu, plnýho krutostí, bezcitnosti, nedůvěry a notný dávky pokrytectví. ()
Po první sezóně jsem byl v podstatě spokojen, téma bylo skvělé, příběh mě bavil a těšil jsem se na pokračování, o to větší bylo mé zklamání. Druhá řada velmi rychle pohřbila všechno to, co se mi na seriálu líbilo, a věnovala se převážně emocionálnímu vydírání a neustávajícími close- upy na Offredin obličej, což bylo opravdové utrpení. Vývoj postav se v podstatě zacyklil ( střídaly se pouze světlé a temné stránky povahy), logika, atmosféra i tempo příběhu se vytratily do neznáma a po druhé sérii se tedy vytratím i já. ()
Galerie (2 130)
Photo © Hulu
Zajímavosti (21)
- Když jsou Serena (Yvonne Strahovski) a Fred (Joseph Fiennes) v kině při jejich rozhovoru, lze v pozadí slyšet klasickou titulní znělku společnosti MGM s řevem lva. Společnost MGM je spolu se streamovací službou Hulu výrobce seriálu. (MakiMaki)
- Herečky sa často sťažovali, že veľké biele čepce im úplne znemožňovali periférne videnie, takže sa museli orientovať len podľa sluchu. (krasomama)
- V knižnej predlohe je Veliteľ Fred Waterford (Joseph Fiennes) a jeho žena Serena Joy (Yvonne Strahovski) omnoho starší pár, ako sú vykreslení v seriáli. Sú popísaní ako vráskaví so šedivými vlasmi a Serena si dokonca pri chôdzi pomáha paličkou. (belinko)
Reklama