Režie:
Neil JordanScénář:
Anne RiceKamera:
Philippe RousselotHudba:
Elliot GoldenthalHrají:
Tom Cruise, Brad Pitt, Kirsten Dunst, Stephen Rea, Antonio Banderas, Christian Slater, Thandiwe Newton, Helen McCrory, Roger Lloyd Pack, Marcel Iureș (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Napij se ze mě a budeš žít věčně... Když americká spisovatelka Anne Riceová publikovala svůj první román Interview s upírem (1976, česky 1996), kniha se nesetkala s právě vlídným kritickým ohlasem, ale stala se natolik oblíbenou, že autorka v následujících desetiletích vydala celkem jedenáct pokračování známých pod souborným názvem Upírská kronika. Bylo jen otázkou času, kdy o látku projeví zájem Hollywood. Na začátku devadesátých let filmová práva získala společnost Davida Geffena a pověřila autorku napsáním scénáře. Režie se ujal irský tvůrce Neil Jordan, který dosáhl velkého úspěchu působivým dramatem Hra na pláč. Film Interview s upírem (1994) byl kritikou přijat vesměs kladně a stal se velkým diváckým hitem. Hlavní roli upíra Louise, vyprávějícího svůj více než dvousetletý životní příběh mladému novináři, vytvořil do té doby jen málo známý Brad Pitt, který se rázem stal populární hereckou hvězdou. Jeho partnerem v úloze upíra Lestata byl Tom Cruise, jehož obsazení bylo sice zpočátku předmětem rozporných reakcí (autorka dávala přednost Rutgeru Hauerovi), ale po dokončení filmu byla jeho nezvykle záporná postava přijata s respektem. Ohlas snímku podnítil určitou obrodu upírské tematiky, která byla později úspěšně prezentována především formou televizních seriálů, např. Pravá krev nebo Upíří deníky. Film je věnován předčasně zemřelému Riveru Phoenixovi, který měl původně hrát postavu mladého novináře, jehož nakonec ztělesnil Christian Slater. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (738)
(40x na VHS, 10x na DVD, 4x v kině) Film, který mě formoval jako žádný jiný. Byla by marnost počítat všechny reprízy, které jsem viděla, všechny formáty, ve kterých jsem IWTV sledovala a vypočítávat jak niterně ve mě ta adaptace zakořenila lásku k Anne Rice. Ani po dvaceti letech ten film nezestárl, každičký sebemenší detail je stále fascinující, soundtrack pochází z jiného světa a Lestat a jeho příběh nepřestává inspirovat. Kirsten Dunst se stala legendou a Antonio Banderas nikdy nezapomněl na své pařížské dny v Theatres des Vampires... Skvělý je i nový seriál Interview with the Vampire (2022). ()
Pozoruhodná upíří epopej, která se rozhodně neřadí do ranku vampire horrorů, ale s překvapivou elegancí balancuje na hraně dramatu a poměrně kontroverzní love story. Kvintesencí téhle podívané jsou přesvědčivé výkony dua Cruise a Pitt, jejiž homosexualitou zavánějící vztah se line celým filmem. A konec konců, mnohem víc než upíří rekvizity hrají v Interview roli právě vzájemné vztahy postav a jakýsi "realistický" pohled do upířího podsvětí. Rozhodně zajímavý snímek, kterému k dokonalosti chybí snad jen výrazná gradace a trochu lépe vystavěný příběh. Ale ten zase nahrazuje atmosféra a několik opravdu výborných a silných scén, které se zaháknou v paměti. ()
Nepochopím, proč se z tohoto filmu nestal nikdy velký hit. Možná byl pro Američany příliš "evropský", dějově komplikovaný a málo "popcornový". Pokud ano, tak to není důkaz o slabší kvalitě filmu (ta je naopak velmi vysoká), ale o slabší kvalitě amerického vkusu (lépe řečeno vysoké kvalitě amerického nevkusu). ()
No, chtělo to dvě férové šance, ale nakonec se u mě Interview vyšplhalo na ty čtyři hvězdy. Ale chci si to sakra přečíst, a to jako že dost. Nějak nechápu, proč se mi tak líbil Perezův Marius v jinak katastrofální a děsně cool Queen Of The Damned (mám pocit, že tu po přečtení díla madame Riceové zatratím, nosič rozlámu a ponechám sobě jen famózní OSTčka:)) a fešák Braďák Louis mě jaksi ponechává klidným. Nejspíš to bude tím, že Interview není bezduchá zábavka (a já se teď potřebuju z rozličných důvodů především pobavit). Ejhle, světlo. Měsíční, samozřejmě. Interview je skvělá studie mysli "nesmrtelných", i když na pořádnou session si asi budu muset počkat na papírové stránky a tlumené světlo lampy - film šel trochu jinam, než by se mi líbilo. Nicméně zdrcující Tom Cruise a děvčátko se zlatými prstýnky místo vlasů a v neposlední řadě i správně děsivý, leč kromě nekolika skladeb samostatně nepříliš poslouchatelný Goldenthal, to dotáhli na těch slušivých osmdesát. A Sympathy For The Devil od GnR může vyvolat jen neskutečně pobavený výraz na tváři diváka - ale ta první sloka tam fakt skvěle sedí... PS: Anne Riceová, těším se na setkání s Vámi a Vašimi dětmi;) ()
Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Uznávám výtečné herectví Cruise a Pitta i vystižení a přesnou charakterizaci žánru. Ale to je vše. Vlastní upírství, spousty mrtvol lidských i krysích, včetně dvou pudlíků, mne nechávají filmově zcela chladným. Tento typ filmu mi nic neříká, naopak se mi víceméně hnusí, jakkoliv mi násilí např. v kriminálkách nebo ve válečných filmech nevadí. Sorry. Trailer: http://www.csfd.cz/film/4883-interview-s-upirem/videa/ ()
Galerie (30)
Zajímavosti (43)
- Film je adaptací stejnojmenného románu, který vyšel poprvé v roce 1976. Anne Rice poté pokračovala v "Upířích kronikách" až do roku 2018. Série čítá celkem třináct románů, u nás většinou nevydaných: "Interview s upírem" (1976), "Upír Lestat" (1985), "The Queen of the Damned" (1988), "The Tale of the Body Thief" (1992), "Memnoch the Devil" (1995), "Upír s tváří anděla" (1998), "Merrick" (2000), "Blood and Gold" (2001), "Blackwood Farm" (2002), "Blood Canticle" (2003), "Princ Lestat" (2014), "Prince Lestat and the Realms of Atlantis" (2016), "Blood Communion: A Tale of Prince Lestat" (2018). Ságu rozšiřují ještě dva romány z cyklu "Nové příběhy o upírech": "Pandora" (1998) a "Vittorio the Vampire" (1999). V 90. letech Rice propojila tento svět se svou další sérií, "Trilogií čarodějnic rodiny Mayfair", obsahující knihy "Hodina čarodějnic" (1990), "Lasher" (1993) a "Taltos" (1994). (NinadeL)
- Christina Ricci, Dominique Swain a Julia Stiles se všechny ucházely o roli Claudie (Kirsten Dunst). (don corleone)
- Průběžně existovalo přinejmenším dvanáct verzí scénáře, podle kterých se měl film změnit například v alegorii na Vietnamskou válku nebo dokonce v muzikál. Byl učiněn i pokus změnit hlavní postavu v ženu. (NIRO)
Reklama