Reklama

Reklama

Balada o pilotovi

(TV film)
  • Slovensko Balada o pilotovi (více)
TV spot

Obsahy(1)

Vrátili se domů, do Československa, a věřili, že přijde tolik vytoužený mír. Historie ale rozhodla jinak. Přes dva a půl tisíce pilotů sloužilo v uniformách britského královského letectva. Pro Brity hrdinové, kteří spolurozhodli o výsledku války, u nás po válce souzeni za velezradu... Balada o pilotovi se odehrává na sklonku léta 1945 a na počátku roku 1946, tedy v době plné euforie z nově nabytého míru, kdy se válkou zborcená síť mezilidských vztahů začala znovu utvářet. Zprvu se mělo za to, že vládu přebírá prvorepubliková demokracie, ale osud Československé republiky byl jiný – komunistické síly se pomalu, ale jistě infiltrovaly do všech společenských oblastí. Jejich obětí se stal i příslušník RAF, kapitán Emil Malík, který se se svými kolegy vrátil domů, k rodině do Prahy. Reálným předobrazem kapitána Malíka byl Karel Balík, tchán autora námětu a scenáristy Jiřího Stránského... Před válkou byl Emil Malík slavným pilotem. Na začátku války odešel ze země přes Polsko v domnění, že bude moci bojovat proti Hitlerovi, ale Sověti jej zavřeli do gulagu. Odtamtud vysvobodil československé zajatce generál Píka, jenže Stalin cizí letce na svém území nestrpěl, a tak se piloti dostali lodí kolem světa až do Anglie. Tam Malík spolupracoval s vojenskými spojeneckými špičkami, vezl Beneše do Moskvy za Stalinem k podpisu spojenecké smlouvy, létal s Churchillem i s holandskou královnou Vilemínou... Ústřední linkou Malíkova příběhu je i jeho vztah s manželkou Karlou, na němž se podepsalo šest válečných let. Jako manželka zahraničního vojáka zažila tři roky v koncentračním táboře ve Svatobořicích a o jejich děti se musela postarat její sestra... Balada o pilotovi zaznamenává nejen dramatické akce Malíka a jeho kolegů z RAF, ale i nátlakové akce sovětské NKVD, Lidového komisariátu pro vnitřní záležitosti, který se snažil získat jeho spolupráci za každou cenu... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (105)

honajz 

všechny recenze uživatele

Proč musí v České televizi natočit každý historický námět natočit jako telenovelu stylem První republiky? Milostné vztahy a nakonec chviličku nějaké drama, které musí správně současně politicky poukázat na to, jací byli a jsou ti Rusové hajzlové. Přitom reálně šlo o nehodu kvůli špatnému počasí a špatné navigaci. Btw, zvláštní, že o německé okupaci ČT podobné filmy netočí. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Ďalší dôkaz toho, že narodiť sa okolo roku 1900, to by nikto od sudičiek nechcel. Jedna vojna, druhá vojna, fašisti aj komunisti, nikomu ste sa nezavďačili a hlavne lavírovať v tak častých zmenách politického systému bolo veľmi náročné. A malý, aj keď taký komornejší, dôkaz toho, že s tou sovietizáciou sa začalo oveľa skôr než v roku 1948. O všetkom sa rozhodlo dávno na Jalte. ()

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Symbolicky v den stoletého výročí od konce první světové války jsem si pustil tento televizní film (jo, já vím, tohle je o pilotech RAF z WWII, ale who cares) a nelituju, Česká televize natočila další výtečný snímek, co by si nic nezadal s tvorbou BBC. Kvalitní scénář hraný kvalitními herci, dobová atmosféra v pořádku, zkrátka pomníček našim pilotům na úrovni a bez patosu. ()

kocik1 

všechny recenze uživatele

Jeden měl vlastně fešáckou válku a mohl si lítat na pstruhy do Skotska.:-( Za to se mu po válce mstili až do pátého kolene. Film, který jakože relativně funguje, ale přitom je to tak promrhané téma.... Škoda, že místo Formanové před kamerou nestál za ní a hlavně v čele celého týmu její děda Miloš Forman. Tohle téma by si zasloužilo pořádný film, na který nezapomenete první ráno po tom, co jste se vyspali. ()

Galerie (56)

Zajímavosti (16)

  • V komparzu byli rodinní příbuzní příslušníků působících v RAF, kteří se vraceli v roce 1945 zpět do Československa. (Viktor80)
  • Bylo napsáno dvanáct verzí scénáře. [Zdroj: Týdeník Televize] (M.B)

Reklama

Reklama