Režie:
John KrasinskiKamera:
Charlotte Bruus ChristensenHudba:
Marco BeltramiHrají:
Emily Blunt, John Krasinski, Noah Jupe, Millicent Simmonds, Cade Woodward, Leon Russom, Doris McCarthyObsahy(1)
Lee (John Krasinski) a Evelyn (jeho životní partnerka Emily Blunt) Abbottovi vychovávají tři děti. Všichni jsou zatím naživu. Velmi rychle si totiž osvojili pravidla, která začala platit po Jejich příchodu na Zemi. Kdo jsou ti Oni? Nikdo neví. Ví se jen to, že mají mimořádně vyvinutý sluch a každičký zvuk přiláká jejich pozornost. A jejich pozornost pro lidi znamená jistou smrt, což záhy na vlastní kůži poznají i Abbottovi. Ti dosud jako jedni z mála přežívali i díky tomu, že je jejich nejstarší dcera Regan neslyšící, a tak pro ně byla znalost znakové řeči absolutní nutností i v „normálních dobách“. Kromě toho vyvinuli na odlehlé farmě, kde žijí, celou řadu bezpečnostních opatření, jež je mají chránit, počínaje zvukově izolovaným sklepem a konče molitanem obalenými kostkami k Monopolům. Bude to ale k bezpečí stačit? Takový život totiž připomíná tanec v minovém poli a čekání na jednu jedinou, leč osudovou chybu. Evelyn je navíc těhotná a termín porodu se kvapem blíží. A některé životní události se bez křiku jednoduše neobejdou. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (1 263)
Verbální komunikace by se vešla za nehet malíčku, odpovědnost rodičovství navázaná na Krasinskeho snubní prsten na prsteníčku, vztyčený prostředníček všem tvůrcům, co už přes dekádu nejsou schopni natočit intimně laděnou alien invasion (mluvím o tobě, cloverfieldská franšízo), ukazováček před ústy na znamení ticha, co přinutí diváka vnímat jeho zvuk a kdyby lekací scény to ticho tak razantně nerozrážely, byl by tu i zvednutý palec. Podobnost s Gibsonovou famílií uprostřed lánů je nepřehlédnutelná (postavy na omezeném prostoru pod stupňujícím se tlakem a všudypřítomný strach utužující vazby). Akorát modlitby, sklenice s vodou a baseballovou pálku vystřídaly nuceně tlumené emoce, zesílené naslouchátko a stará dobrá brokárna. Kde vzali všechen ten písek na cestičky a jak vypěstovali bez strojů tolik kukuřice? Proč armáda nepoužila akustické zbraně? Proč na vetřelce nezkusila letákovou kampaň v Brailleově písmu? Proč na farmě nezkusili odpuzovač kun? Ty otázky tu jsou, ale víte co. Když je člověku dopřáno prvotřídní napětí, na logice zase tolik netrvá.. ()
Můj komentář nebude obsahovat nic nového pod sluncem. Toho, že Krasinski věnuje mnohem víc energie a pozornosti budování napětí v jednotlivých scénách a dosahování okamžitých efektů na úkor elementární logiky a uvěřitelnosti světa, který podává, si všimli už mnozí jiní. Z Tichého místa budete mít tím větší potěšení, čím méně budete přemýšlet nad logickými kotrmelci a oddáte se příběhu s vypnutým mozkem. Dumat nad tím, jak mohli svět ovládnout tvorové tak snadno zranitelní, znamená, že si zkazíte zážitek. Jestli lidstvo bylo tak nedůvtipné, že se nechalo od těchhle nýmandů zmasakrovat, pak si svůj úpadek a odchod ze scény jednoduše zasloužilo. Pokud odmítnete přístup typu "kde se vzalo, tu se vzalo", budete trpět stejně jako já. A dobře vám tak. Celkový dojem: 40 %. ()
Ten pocit, když si člověk uvědomí, že už zase během svátků viděl v televizi víc pohádek a komedií, než do sebe nasoukal řízků a chlebíčků či dalších pochutin a dostane náladu proložit si filmové menu něčím trochu ostřejším. Pod stromečkem mi Ježíšek mj. nechal i Tiché místo a musím uznat, že zvěsti o originální podívané nelžou. Film, kde si parta stalkujících Venomů nárokuje lidské maso rodiny jednoho farmáře a ve kterém je nejhlučnějším zvukem tlukot lidského srdce, mě fakt potěšil. Palec nahoru, i když jsem čekal ještě trošku větší psycho. ()
Parádna žánrovka a jedno z najväčších filmových prekvapení za veľmi dlhú dobu. Emocionálne a psychologicky precízna, vzťahmi medzi postavami natoľko vyzretá a pôsobivá, že sa u mňa zaradila pred také progresívne horory ako Get Out či Smrt ve tmě. A Quiet Place funguje ako osobná dráma koncentrovaná na minimum postáv žijúcich v neustálom strachu, bolesti zo straty a nútených potlačovať základné prejavy ľudskosti, a tiež ako drsný survival horor zasadený do zdevastovaného post-apokalyptického sveta. Rešpektuje pravidlá žánru a poteší množstvom napínavých, mrazivých scén. Zároveň však filmu nechýba existenčný presah a psychologická hĺbka, ktorú tvorcovia v hororoch väčšinou radi ignorujú. Dôraz je najmä na hutnej minimalistickej atmosfére a obrazoch plných nervy drásajúceho ticha, ktoré o postavách vypovedajú viac než kvantum nič nehovoriacich dialógov. Herci výborní, Krasinskiho réžia dokonale sústredená. Tak komorne ladený a vnútorne celistvý horor nevidíme veľmi často. Kedy sa podobne atmosférického skvostu konečne dočkáme aj od Shyamalana? ()
Tagjako... všude opuštěné supermarkety, a ten patlal si nemohl šlohnout bedýnku gumopryže a pro babu do tlamy dusítko z džeztrubky? Pak by se dalo vesele nacvičovat rozmnožovacích technik bez rizika vrhu. On místo toho pískem vysypával kilometry pěšin a následně se, patrně zpitomělý manuální prací, nad Blantkou neošklíbl. To má za to. Jinak výborný film se spoustou inovativních prvků, neodrhnutých nápadů a jedním trapným klišé á la Válka světů. ()
Reklama