Režie:
Simon KinbergScénář:
Simon KinbergKamera:
Mauro FioreHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sophie Turner, James McAvoy, Jennifer Lawrence, Michael Fassbender, Jessica Chastain, Nicholas Hoult, Evan Peters, Tye Sheridan, Alexandra Shipp (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Když skupina X-Menů vyrazí na celkem rutinní záchrannou misi na oběžné dráze k ohrožené posádce raketoplánu, zdá se, že mají vše pod kontrolou a operace probíhá zdárně. Ale zdání klame. Jean Grey (Sophie Turner) je zasažena neznámou a smrtící kosmickou silou, která ji promění v jednoho z nejsilnějších mutantů. I s podporou ostatních X-Menů Jean zápasí nejen se svou nově nabitou a nestabilní silou, ale i se svými osobními démony. Postupně se dostává do děsivé spirály a ztrácí nad sebou kontrolu. Navíc její myšlení začíná ovlivňovat tajemná postava (Jessica Chastain), která přichází s nebezpečnými návrhy na využití její ničivé síly. Grey se mění v Dark Phoenix a stává se hrozbou nejen pro své nyní již bývalé přátele z řad mutantů, ale pro celou planetu. X-Meni tak musí čelit svému nejbližšímu i nejničivějšímu nepříteli – jednomu z nich. (Cinemart)
(více)Videa (9)
Recenze (603)
Spolky hysterických buzerantů a překorektnělá senzacechtivá média, pohoněné tolik moderním globálním padnikomupadni honem na čarodějnice #Gossiptoo, bez jakýchkoliv relevantních důkazů a jen na základě ziskuchtivého blábolení pár portorikánských pozornostních kurev, které dle vlastních tvrzení měly problémy se zavřením huby, a tak „proti své vůli vykonávaly orální sex“, odstřelily Brájena z pozice jednoho z nejtalentovanějších současných homorežisérů a nechaly mu procviknout snad i permici do solárka. Čímž poslaly směr prdel, tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct „směr Assvendžrs“ také jedinou dívatelnou seriózní homixovou sérii na světě. To tam je Zpěvákovo inventivní a logicky precizní vedení, ten tam jeho smysl pro dramatizaci a detail, Šimon se toho zhostil s neumětelstvím instalatéra, co se snaží zapojovat elektřinu, a i jako scénárista měl opět slabší chvilku Fantastické sračky na Lovu upírů. Výsledkem je plytká kolovrátková tupost ala Endgej, osazená navíc třemi nejprkennějšími, nejslizštějšími a nejvíc iritujícími neherečkami současnosti. Lórencka se svým unifikovaně zpruzeným výrazem štiplavě zapařené kundy v každé roli to měla naštěstí za pár, nicméně čumět skoro dvě hodiny do dětskou obrnou permanentně strnulého arogantního šklebu odpudivé Soustružníkovic Sofinky, netoužíte po ničem jiném, než se jí projít po xichtě v kanadách. A pak je tu ještě ta kreatura z nejodpornějších, navíc jako albín snad nejděsivější prkenná štěrbina zachycená na celuloid, peklotyčně hnusná královna obludnosti, kterou radši ani nebudu jmenovat, protože mi po tom traumatu dosud nesestoupily hrůzou zalezlé koule z břicha, na televizoru se mi znechucením sebevražedně vypálila polovina led diod, strachy oněměl levý reprák, pravý začal panicky koktat a upřímně bych z estetických důvodů mnohem raději sledoval třeba pitvu nafouklé, nahnilé a krysami ohryzané mrtvoly ženského pohlaví, kterou po měsíci vytáhli z kanalizační jímky. Brrrr. Takže chci zpátky pořádné KSmeny, a tedy Brájena. A hned! I kdyby na tom šprochu nějaké zblo pravdy bylo, nikomu to nezavdává důvod kurvit mi mé oblíbené filmy. Mnohem nezletilejší mininistranty dneska v poho píchá kdejaký flanďák, hnutí #GodToo to jednoznačně schvaluje jako bohulibé rozptýlení a kluci klidně kážou vodu dál! ()
X-Men: Dark Phoenix se točí okolo zápletky, která byla už nastíněná víceméně v Posledním vzdoru, takže tu máme znovu origin Jean Grey, který ale působí spíš jako příběh vystřižený z Fantastické Čtyřky. Počet špatných X-Men příběhů se začíná nebezpečně blížit počtu těch dobrých. O to víc zamrzí, že drtivá většina právě těch horších vzniká v posledních šesti letech. ()
| Rozpočet: 200 miliónov $ | Tržby: 252.4 miliónov $ | First Class kedysi nasadili laťku tak vysoko, že toto nám jednoducho nemôže stačiť. Už v roku 2016 som u Apocalypse napísal, že som komixami presýtený. Naviac, X-fakor premyslenosti, a filozofickej hĺbky, kôli ktorému som mal túto sériu rád, je definitívne preč. Smútim, pretože som mal túto skvadru hercov naozaj rád, a veru, je takmer isté, že to bol ich posledný kus... :( ()
Mě se ten vývoj X-Menů opravdu hrozně moc nelíbí. Ani ne od poloviny Apokalypsy sleduju něco co mě rozčiluje. Starší postavy postupně ze série mizí a nahrazují je mládežnická dřeva, která nemají ani za nehtem tolik charismatu jako staří harcovníci z původní trilogie. V kontextu toho vypadá potom i ztráta takové zde hodně nesympatické Raven fatálně. Erik s Charlesem si dají na konci své oblíbené šachy a máme z toho opět nejlepší dialogovou scénu filmu. Jinak je suveréně nejlepší scénou Vlak. Ten snad jakoby do filmu ani nepatřil. Hlavní záporačku s ksichtem Chastain je těžké sledovat na samé hranici únosnosti. Zažil jsem stejný pocit s Dark Phoenix jako kdysi u Transendence. Zkrátka vznikl na pohled pěkný film bez chuti a bez zápachu, s dokonale chladně natočenými scénami. Série X-Men umřela u Apocalypse a je třeba si to otevřeně říct. Tady to jinak než bez restartu nepůjde. 45% PS: není náhodou že chybí potitulková scéna, protože zkrátka i tvůrci vědí, že se dostali do slepé uličky, z které cesta dopředu nevede. ()
Začátek ucházející, leč pro děj podstatný twist, který dá vše do pohybu, má mnohem menší emocionální zápřah, než by se slušelo. Pak to začne neuvěřitelným způsobem drhnout. Je ironií osudu, že se za kormidlo konečně postaví scenárista série, překvapí sebejistotou v akčních scénách a vůbec mu nefungují dialogy a vývoj děje. Naštěstí se i v té hrozně upachtěné a neučesané druhé třetině, kde jdou postavy často proti vlastní logice a do toho je příběh zbytečně zatížen story vesmírných panchartů, která vůbec, ale vůbec nikoho nezajímá, najde pár skvělých nápadů (z "chůze po schodech" mě vyloženě mrazilo). A pak se najednou téměř stane zázrak a Kinberg naservíruje jedno z nejlepších akčních finále celé série. Z konce je hodně cítit, že se dotáčelo na poslední chvíli (řešení konfliktu jde najednou stranou, protože už na důsledky není čas), ale finální setkání dvou starých přátel nad poslední partií, to mě dojalo. A byla to vlastně i milá tečka za celou X-Men ságou. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (33)
- Po snímku Batman vs Superman: Úsvit spravedlnosti (2016) skladatel Hans Zimmer oznámil, že se jedná o jeho poslední soundtrack ke komiksovému filmu. Svůj názor však změnil a nabídku na X-Men: Dark Phoenix přijal. (CrypzzXD)
- Podle serveru Deadline stál snímek po započtení nákladů na reklamu a přetáčky neuvěřitelných 350 milionů amerických dolarů. To z něj dělá jeden z nejdražších projektů a zároveň po slabých tržbách kolem 250 milionů dolarů i jeden z největších filmových propadáků. Ztráta tak mohla pro studio dosahovat až kolem 120 milionů dolarů. [Zdroj: Fandimefilmu.cz] (Kinofil)
Reklama