Režie:
Ondřej HavelkaKamera:
Diviš MarekHudba:
Petr WajsarHrají:
Karel Dobrý, Simona Zmrzlá, Jan Kolařík, Jiří Lábus, Jiří Maryško, David Novotný, Norbert Lichý, Vladimír Polívka, Jakub Kohl, Dan Dittrich, Vojtěch Hrabák (více)Obsahy(1)
Romantický a zároveň ironický příběh hastrmana alias barona de Caus (Karel Dobrý), jehož láska k venkovské dívce Katynce (Simona Zmrzlá) naplňuje netušeným štěstím i stravující vášní. Baron se vrací se svým sluhou (Jiří Lábus) z cest po světě, aby obnovil rybníky na svém panství. Jakožto moderní a osvícený člověk se životu místních vymyká. Středem jeho zájmu se stane nespoutaná a výjimečná rychtářova (David Novotný) dcera Katynka revoltující proti autoritám vášnivým uctíváním přírody a pohanských rituálů. Inteligentní a krásnou dívkou jsou okouzleni všichni, i učitel Voves (Jiří Maryško) a farář Fidelius (Jan Kolařík). Čím více se Katynka hastrmanovi přibližuje, tím více v něm rostou pochybnosti, zda jako člověk ve zvířeti a zvíře v člověku tentokrát obstojí. (Cinemart)
(více)Videa (1)
Recenze (422)
Veliké díky panu Havelkovi za tak překrásný film, jakým Hastrman je. Démonický Karel Dobrý, sexy Simona Zmrzlá,nádherné prostředí vsazené do aktuální doby. Musím vyzdvihnout i hudební složku, ta mě moc bavila. Jen dle mého názoru zbytečně useklý závěr. Nicméně DVD je obdařeno alternativním koncem, který toho spousty osvětlí. Škoda, že nebyl použit na přímo. ()
Mohl bych se tvářit, že jsem čtvrtou hvězdičku přihodil protekčně pro můj neskrývaný odpor k církvi, takže mě potěší každý film, v němž černoprdeláči tahají za kratší konec, ale tím to nebylo (i když ta radost se dostavila). Mně se Hastrman prostě líbil, a kdyby nebylo několika fakt nesmyslných úletů, klidně bych přidal i pátý kousek. Karel Dobrý byl spíše výborný a baronův vnitřní boj jsem mu bez problémů věřil, Simona Zmrzlá byla rozhodně dobrou volbou a Jiří Lábus opět dokázal, že by měl být do vážných rolí obsazován častěji. Bavil mě mix lyriky a epiky, skvěle zvolená hudba i poněkud depresivní atmosféra. ()
A dnes si povíme tu, kterak nadržený vodník k dřevěné panně přišel. Havelka stvořil bizarní mix dobovky a crazy komedie, který je vším, jen ne dobrým filmem. Celý Hastrman vypadá, jako kdyby během jeho natáčení byli všichni na drogách. Řemeslná stránka je tristní (jděte už s těma záběrama z dronů a povlávajících roninů konečně někam - takhle filmový záběr prostě nevypadá) a děj si chvílemi nezadá třeba s takovými Snowboarďáky (Kotek, Mádl, baron i kněz - všichni mají stejnou motivaci). Český mainstream prostě zase stoupá ke hvězdám. 2/10 ()
Jsem ráda, že neznám předlohu, jinak bych možná hledala mouchy, kdo ví? Takhle jsem byla nadšená celkovým zpracováním (námětem), hereckými postavami a v neposlední řadě vhodně vybranými exteriéry. Hlavní poslava Karel Dobrý si mě získal svým charismatem na rozdávání a kouzelným úsměvem do mysli a nejen do něj. Zatím jsem ho znala spíš v těch záporných rolích a nebo téměř neviditelného mezi ostatními zahraničními hereckými esy. Velká škoda! Po tomhle filmu se to už nestane. Z něj ta láska, ale i rozervaná duše jen tryskala, což bylo nejpatrnější z jeho bolestného řevu v lese. O Katynce jsem chvilku přemýšlela, protože její role byla nejednoznačná. Pohřbila svého milovaného, plakala u jeho hrobu a najednou velká změna. Objeví se baron, párkrát se kolem ní otočí a hrob zůstal ladem. Ale její chování tak úplně nekorespondovalo s baronovým. Ona byla vysloveně provokantka a ještě si v tom libovala (viz např. umyvadlo za zdí) i když věděla, že ho to dráždí. Alespoň tak jsem to vnímala já a to bylo víc takových situací, zkrátka mně k srdci oproti baronovi nepřirostla. Jediné, co by jí mohlo trochu omluvit, byla absence její matky. Ale jako herečka se toho v tom případě ujala velmi dobře o zpěvu ani nemluvím. Proto mně konec vyhovoval, baron to zařídil velmi dobře. Pro mě to byl velmi silný emotivní zážitek a Karla Dobrého v budoucnu na sto procent už nepřehlédnu. ()
Na první pohled to může vypadat jako vnitřní souboj osvícenského hastrmana, který neví, jestli u zvratného slovesa smočit použít morfém „se“ a nebo „si“, ale Moody Maker Ondřej Havelka tam dokázal dostat něco, co tady nebývá standardem. Balada s prvky romantismu o střetnutí živlů a vášní, rámovaná pohanským folklórem a cyklickými lidovými zvyky, boduje svou ambivalencí vůči postavám, mystikou, nenásilným ekologickým poselstvím i odvahou jít na tenký led, který neustále hrozil probořením do studených vod parodie (a že to chvílemi pod nohama praskalo). Čochtan Dobrý, rumulokaj Lábus i bohanebojná Zmrzlá obstáli ve svých nelehkých rolích na jedničku a povýšili režisérův filmový debut na něco, nad čím by se neměla jen tak zavřít voda.. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (21)
- „Miloš Urban napsal velice rozsáhlý dvojdílný román, tedy jsme museli z té velice barvité a mnohovrstevnaté knihy vyselektovat jen jistou tematickou linii,“ uvedl režisér a scenárista filmu Ondřej Havelka. (SONY_)
- Z finančních důvodů produkce štábu v průběhu natáčení sebrala hned 8 natáčecích dnů. (klukluka)
- Rybník, na kterém se Hastrman natáčel, se nachází nedaleko obce Holany. Za ním v pozadí je jeden z vrcholů Ralské pahorkatiny – Vlhošť. [Zdroj: Filmovamista.cz] (Wladi.mir)
Reklama