Režie:
Guy RitchieKamera:
Alan StewartHudba:
Alan MenkenHrají:
Mena Massoud, Will Smith, Naomi Scott, Marwan Kenzari, Navid Negahban, Billy Magnussen, Nasim Pedrad, Numan Acar, Alan Tudyk, Frank Welker, Jordan A. Nash (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Aladin je vzrušující příběh o okouzlujícím pouličním zlodějíčkovi Aladinovi, kurážné a cílevědomé princezně Jasmíně a džinovi, který je dost možná klíčem k jejich budoucnosti. Film režíruje Guy Ritchie, který do pohádkového přístavního města Agrabahu vnese svižnou a strhující akci. (Falcon)
Videa (17)
Recenze (557)
Vďaka tomuto filmu nemusíte zapínať MTV, Očko ani rádio. Každých 5 minút pesnička, ale naozaj spievať tam vie len Naomi Scott. Ale na to, že nemám rád muzikály tu musím uznať, že pesničky boli fakt dobré, niektoré aj lepšie ako samotný dej okolo toho. Inak miestami vtipné a taký modernejší Aladin sa bez problémov vyrovná starším verziám. Herecky bol Will Smith skvelá voľba. ()
Byl jsem to já, kdo nejhlasitěji namítal, že právě Aladin hranou adaptaci nepotřebuje, protože už ve své kreslené předloze dokáže být etalonem dobrodružného žánru. Ritchieho režie ale podle očekávání dělá z honiček na tržišti či koberci efektně vzrušující podívanou, pouto hlavního hrdiny s dokonalou Jasmínou (Naomi Scott je nejúžasnější princezna a chci ji teď vidět pokud možno všude, děkuji) na pohádkové poměry perfektně uvěřitelné a přidané vedlejší linky s Jafarovou motivací nebo dech beroucí písni Speechless dělají z prince Aliho nejen skvělý letní blockbuster, ale po pro mě nedostižné Krásce a zvířeti i nejlepší hranou disneyovku. ()
Příliš štědrá stopáž pro příliš jednoduchou story. Vinou toho se tak divák mezi sympaticky lehkonohým pohádkovým rozjezdem a zdařile gradující finální půlhodinkou nemá v ději o co pořádně opřít. Vizuálně je to pěkné (pěkně barevné), písničky jsou taky fajn (byť by tam vlastně vůbec nemusely být) a casting ústředního tria typově výborný (jen padouch Jafar si určitě zasloužil charismatičtější hereckou tvář). Hraný Aladin určitě není žádný průser, ale bohužel ani terno srovnatelné např. s Favreauovou Knihou džunglí. Možná nejvíc mě ale mrzí, že na něm není v podstatě nijak poznat, že ho režíroval Guy Ritchie. Holt asi bylo hodně bláhové doufat, že mu Disney nesváže jeho drzé britské pracky a dovolí mu dodat (další) notoricky známé látce velice osobitou podobu jako v případě Krále Artuše a vlastně i Sherlocka Holmese. 65 % ()
Nová filmová doba a s ním i nové digitální publikum zákonitě potřebuje k životu nové moderní zpracování Aladina. Zpracování, které hýří barvami takovým způsobem, že se podle něj dá vybírat nová televize. Hodně lidí této pohádce natolik podlehlo, že začalo otvírat jednu láhev za druhou až místo setkání z Ginem se setkali s protialkoholní. Tady k otevření láhve vybízí zejména první část filmu, která nás seznamuje s hlavním hrdinou, princeznou, sultánem, hajzlem, opičkou a je to tak trošku nuda i když otvírací honička při který si hlavní hrdina zpívá není úplně marná. To podstatný se začně dít až s vypuštěním modrýho Will Smitha. Jeden efekt stíhá druhý, nápady se nešteří, někdy mě to až přijde až digitálně přehuštěný, ale oči maj pořád co sledovat. Samotný příběh taky začne mít větší spád, když se do příběhu s větší vervou přihlasí zlo, aby se pokusilo o souboj s dobrem a láskou. Když bych přemýšlel o tom co si kdo z filmu veme, tak u dětí je to jasný, je to prostě moderní pohádka s ambicí pobavit i dospělé. My starší kluci jsme v pohodě, máme tam hnědookou Naomi Scott a to nám bohatě stačí k tomu aby jsme nelitovali peněz, děti tam maj krom pohádek i zvířatka a samozřejmě romantická linie pro holky rovněž nechybí. Jak je to s hlavním hrdinou neumím říct Mena Massoud měl na mě moc velkou pusu i oči. Na své si přijdou rozhodně milovníci karnevalů, protože příchod Aliho do města hýří barvy, tancem, zvířaty, lidmi, prostě pompéznost osobně.Will Smith po delší době na českým plátně nového Aladina táhne, což je především díky digitálnímu pojetí Gina a jeho kouzel- těch především (což nemyslím vůbec zle ). Na to jak jsem se toho bál a čekal že mě kýč dobije pod sedačku jsem byl velmi mile překvapen, že se dá udělat v dnešní době pohádka jejiž sledování se nemění v horor. Někde na hranici mezi 3 - 4 * ()
Áno, príbeh je v podstate rovnaký ako v roku 1992, vrátane všetkých hudobných čísel, po stránke napínavosti či dejových kľučiek teda nemá nový film čo ponúknuť. Na prstoch jednej ruky by sme spočítali významné rozdiely medzi oboma verziami. Film to však bohato vynahrádza skvelou výpravou (zvlášť potom nádherné kostýmy), v ktorej sa stretávajú blízkovýchodné aj indické vplyvy a rad hudobných čísel je vyslovene pôžitok sledovať. Herecké výkony sú veľmi dobré. Prakticky nemôžem povedať, že by mi v tomto smere niekto vyslovene vadil. Ústredná dvojica Aladin a Jasmína je vybraná naozaj bravúrne a chémia medzi nimi naozaj nechýba. Jasmína je oproti staršiemu filmu možno ešte o niečo silnejším charakterom, navyše je pekelne sexi. Ortodoxní fanúšikovia pôvodného filmu budú najskôr brblať nad zbytočnosťou celého počinu, pokiaľ ide o skutočne nové prvky. V tomto ohľade musím do istej miery súhlasiť, avšak dozaista sa nájde rovnaký počet ľudí, ktorým film udrie na nostalgickú strunu. A napokon je to snímka, ktorá má film predstaviť novej generácii divákov a ako taký si vedie výborne. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (41)
- Tým vizuálních efektů vytvořil celkem 40 minut animací a předběžných vizualizací hudebního čísla „Prince Ali“, aby měl tvůrčí tým lepší představu o rozsahu choreografie, kterou si celá sekvence vyžádá. (Zdroj: Falcon)
- Když Jafar (Marwan Kenzari) v paláci poprvé vyvolá džina, džinova levá ruka mizí a objevuje se, zřejmě kvůli efektům na zeleném pozadí a kytkám ve vysokém květináči. (LaserJet)
- Celosvětová premiéra proběhla 8. května 2019 v Paříži. (Varan)
Reklama