Reklama

Reklama

Akční drama ze současnosti se odehrává v západním Texasu, kde je prakticky nemožné odlišit poctivého člověka od psance. Dva bratři - Toby (Chris Pine), rozvedený otec s čistým trestním rejstříkem, který chce svému synovi zajistit lepší život, a vznětlivý bývalý zločinec Tanner (Ben Foster) - se rozhodnou společně vyloupit celý řetězec poboček velké banky, která jim chce zabavit rodinné pozemky. Tyto loupeže jsou součástí zoufalého plánu, jak opět získat pevnou půdu pod nohama i budoucnost, jež jim byla ukradena silami, proti kterým jsou oba bratři bezmocní. Pomsta je zpočátku sladká, dokud se však sourozenci neocitnou v hledáčku neúprosného, obhroublého texaského šerifa (Jeff Bridges), který si chce před odchodem do výslužby připsat na konto ještě jeden triumfální úspěch. Zatímco do splnění plánu zbývá jediná loupež, schyluje se k velkému zúčtování, v němž se střetnou poctivý strážce zákona a dva bratři, kteří kromě rodiny nemají pro co žít. (HBO Europe)

(více)

Videa (27)

Trailer 3

Recenze (482)

castor 

všechny recenze uživatele

Režisér David Mackenzie je sakra osobitý britský tvůrce. Stojí za přemýšlivým dramatem Perfect Sense i voyeuristickým kouskem Hallan Foe. Nyní nabízí další malý nenápadný film, o kterém se dá i několik dní po projekci docela přemýšlet. Předkládá poměrně nezajímavý obsah, ale dělá z něj poctivý kousek, který ocení pracující, milovníci neselhávajícího Jeffa Bridgese, znovu skvostně pošahaného Bena Fostera i ti, jež mají rádi drsné příběhy ze státu, kde je rozvinuté zemědělství, těžba ropy i byznys s větrnou energií. Loudavé tempo, několik velmi solidních scén, zajímavé charaktery. Jednohubky já rád. 70% ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

David Mackenzie - kterého si po dvojím opojeném shlédnutí Perfect Sense (moje zdejší recenze) beru stále zaujatěji do hledáčku - tady dosti odvážně (žel mnohdy přehlédnutě) využívá obého svého umění, jednak talentu pro mistrné audiovizuální budování atmosféry a pro autorsky svéráznou práci s žánry, a jednak svého sociálního cítění a pointování děje tímto směrem, a staví je tu do nelehko skloubitelného kontrapunktu - výsledek je nicméně funkční, a o to efektnější, když ho opravdu vstřebáme: asi jako známý obrázek kachny/králíka, když se konečně přimějeme vidět obojí zároveň a vnímat, jak a proč ona iluze vzniká - až na to, že tady obě roviny od chvíle, kdy jsou vnímané obě a ta jedna už nepřehlušuje tu druhou, navíc silně korespondují a podtrhují sdělení. ***** Tou první, zřetelnější rovinou je forma: do současné doby přetavený nefalšovaný jednoduchý western, pevný rámec chlapáctví zahnaného do pasti proti ctihodnému zákonu, čistý obraz, který tu mnozí, kteří vidí jen jej, napadají jako vyprázdněné klišé. Tady se vyloženě nabízí srovnání s plakátovou Dálniční hlídkou (2019) (moje recenze), filmem, který skutečně nenabízí nic víc než správně namíchané dávno známé přísady uspokojující první signální. Nicméně u Hell or High Water to chce se zastavit a trochu se zasnažit, neodmítnout film takhle lacino, aniž by si člověk dal tu práci zapojit do vnímání všechno to, co skrze formu jemně prosvítá a problematizuje, nač se vlastně díváme. ***** Klíčová je tu postava cynického strážce zákona, který se netěší do starého železa. Sledujeme ho zprvu jako chlapa přesvědčeného o tom, že ty dva bankovní lupiče musí dostat a že na jeho straně je právo i spravedlnost. Později ho sledujeme jako otřeseného chlapa přesvědčeného o tom, že musí pomstít smrt svého indiánského parťáka. Ale na konci filmu, po onom klíčovém, byť nenápadném rozhovoru na terase, máme-li pro to cit, jsme najednou svědky zásadní změny atmosféry a vidíme v něm překvapeného chlapa, v kterém se na stará kolena chtě nechtě láme a přetváří jeho celoživotní přesvědčení, když zjistí, že se oba bratři obětovali nezištně, a že problém není v tom, že by oni byli v jádru špatní, ale že špatná a nespravedlivá je celá ta nelidská mašinérie bank a úvěrů a moci kapitálu.... a že s jeho indiánským parťákem (ty jeho komentáře o změnách vlastnictví půdy) měli v tom zásadním pohledu na život a společnost společného mnohem víc než on sám, který se chtěl za něj na nich mstít..... a najednou je z něj cítit respekt, schlípnutí, mnohem zásadnější otřesení a také zlomenost... A úplně se tím také mění smysl oné vzájemně dohodnuté závěrečné výzvy k dalšímu setkání a možnému souboji - oba vědí, že už nemají pro co žít, a oba chápou, že vědomí, s nímž budou po tom všem od té chvíle muset dožívat, jim už ani jednomu nepřinese klid a ani jeden už s tím ani nebude moci nic udělat. A že tedy není výhrůžkou nepřítele, ale spíše laskavou, gentlemanskou nabídkou muže cti, když si slibují, že jeden z nich tomu druhému v případě šťastné ruky může přinést do duše mír. Vlastně se rozcházejí s tím, že doufají, že ten šťastnější by se mohl nechat se ctí a respektem tím druhým zastřelit, aby se zbavil břemene nelehkého, hořkého dožití. Což je ovšem přesně opačný závěr, než jaký viděli všichni ti diváci, kteří filmu vyčítají, že je klišovitý. Ač on je zatím mrazivě a dojemně originální. **** (Viděno během našich silvestrovsko-novoročních promítání s přáteli na B12, v rámci JitkaFestu 2022/20223) () (méně) (více)

Reklama

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Žiadna obyčajná akčná banková rabovačka dvoch bratov, ale odplata bezútešnosti kovboja v bezútešnom svete zúfalou cestou, úvaha nad existenciou amerického sna rozplývajúceho sa pred hranicami Texasu, neo-western par excellence, ktorý otcovi zakladateľovi nezostáva nič dlžný a v mnohých smeroch ho necháva v dyme. Tam, kde Krajina pre starých s existenčným a morálnym presahom zostáva v rovine šerif versus nový neznámy násilný svet bez zotretých hraníc medzi dobrom a zlom, Sheridan svojim scenárom magnum opus kalibru (štýl dialógov, výber slov a skladania viet je jeden z najlepších, aký som videl, samozrejme, s prihliadnutím na ich kontext a zasadenie) doslova otvára Pandorinu skrinku, aby sugestívne a niekedy implicitne rozoberal v každej scéne a v každej vete iný primárny sociálny problém predmetného regiónu, mozaiku desiatok príbehov rozprávaných skrz jednotlivé vety, zábery a scény. Nestáva sa často, že vidím bezchybný film. Toto je jeden z nich... "Are you trying to make me mad? I said Dr. Pepper. This is Mr. Pibb. Only assholes drink Mr. Pibb." / ♪♫ / ♪♫ / Lords of the Plains / Bonusy: (x / x / x) / (x / x) (x) (x) (x) (20.12.2018) (4.7.2021) (21.11.2021) (8.2.2022) (2x18.5.2022) (28.7.2022) (29.7.2022) (21.10.2022) (7.1.2023) (14.1.2023) (22.4.2023) (17.7.2023 #Grco, vďaka za projekciu na veľkom plátne x) ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Pojem novodobý western mě ze začátku trošku zarazil, ale koneckonců proč by ne. Film se odehrává v Texasu a kromě dobráckého šerifa, kterého tu naprosto luxusně hraje Jeff Bridges, tu jsou i dva kluci, kteří vykrádají banky a já se jim celý film snažím porozumět, což mi popravdě moc nejde a závěrečná pointa tomu také moc nepřidá. Nicméně kvůli prostředí a vzorovém představení texaské nátury, která se s ničím a nikým nesere, stojí za to tenhle film vidět. Mám i trošku pocit, že to je ten důvod, proč tenhle film vlastně vznikl. Taková náborařské video: "Staň se Texasanem…pokud na to máš koule." Dodatek: A tady ti pustíme film Hell or High Water, který nás představí v té nejsyrovější podobě a k tomu si ještě užiješ nádherné scenérie, se kterými kameraman nešetřil, aby tak zvýraznil krásu vyprahlé pustiny. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Film o dvou povahově rozdílných bratrech, kteří drží pospolitost, i když jim hoří trenky, film o bankovních loupežích v pouštních zapadákovech, film o jednom zarputilém šerifovi, který jde po horké i vychladlé stopě, v neposlední řadě film o tom, jak přelstít policejní orgány. Předpoklad, že už jste nějaký takový film podobného ražení už někdy viděli, je celkem vysoký. A režisér David McKenzie nedělá příliš mnoho pro to, aby se film nějak zásadně lišil od desítek tuctových "pouštních" kriminálek, vhodných jako potrava pro (placené) tv stanice, (naše) kina by na ně nenalákala ani myši, které by se mnohem raději chtěly prokousat k něčemu originálnějšímu a méně scenáristicky i režijně provařenému. Ano, je potřeba zmínit unikátní hereckou trojici, která má party přesně rozdělené. Jeff Bridges je v roli texaského šerifa tím typem, kterého byste po bankovní loupeži v zádech mít nechtěli. Neústupný, metodický, chladný a nemilosrdný. Když mu odpravíte navíc parťáka, je dost pravděpodobné, že vás nenechá být ani když už bude v důchodu, a vy si za poctivě uloupené peníze budete užívat bezstarostný život plný děvek, chlastu a konzolových her. Chris Pine jen zabezpečil svoji ex manželku a "klacka", jinak moc náročný nebyl. Jestli bude nadále tak nenáročný ve výběru rolí, které mu nepřinesou vůbec nic, byla by škoda jej vidět ve filmech, v nichž bude jen ozdobou a lákadlem v titulcích. I Ben Foster, z celé dvojice ten kriminálem protřelejší, také určitě nijak touhle rolí svůj herecký rejstřík neobohatí. V celém filmu je akce sotva na dvacet minut. Plkání, nezáživných i málo uvěřitelných i pravděpodobných scén a situací je ve filmu přehršel. Hudba občas dávala najevo, že nás čeká temný, krví nasáklý příběh, ale nic z toho. Existenciální drama v old schoolovém balení sice diváka do pekla vyloženého nepodarku nepřivede, nicméně kdyby mě film včas upozornil, že hodlá semlít vše už někde jinde viděné, tak bych si jej hned tak nepustil. 4/10 ()

Galerie (48)

Zajímavosti (18)

  • Děj se odehrává v Texasu, avšak nebyla zde natočena jediná scéna. (Hal_Moore)
  • Rčení "come hell or high water" znamená dvě věci. Obvykle to znamená "udělej cokoliv je nutné, ať se děje, co se děje". Také to znamená "hell or high water clause", což je klauzule ve smlouvě, která říká, že se musí splácet dlužné částky nehledě na žádné překážky, stojící řádnému splácení v cestě. Obě definice hrají svou roli i ve filmu. (Hal_Moore)
  • Timeline: 18. dubna 2012 bylo oznámeno, že Sidney Kimmel Entertainment zakoupila zlodějský film Comancheria, který napsal Taylor Sheridan. Společnost film financovala a produkovala spolu s Film 44 Petera Berga. Film měl svůj vlastní panel na Cinemacon 2016, kde byla oznámena změna názvu na Hell or High Water a Peter Berg se měl ujmout režie. Scénář vyhrál známý Black List nerealizovaných scénářů za rok 2012. 2. dubna 2015 bylo oznámeno obsazení Jeffa Bridgese, Chrise Pinea a Bena Fostera. David Mackenzie poté převzal režisérské otěže. CBS Film zakoupilo práva na distribuci ve Spojených státech. Natáčení probíhalo ve východním Novém Mexiku. Začalo se 26. května 2015 ve městě Clovis. Natáčelo se také ve městech Portales, Tucumcari, Ranchvale a Albuquerque. Film si odbyl premiéru 16. května 2016 na fimovém festivalu Cannes. Do kin se podíval v limitovaném množství 12. sprna. (Hal_Moore)

Související novinky

Ben Foster jako Jan Žižka

Ben Foster jako Jan Žižka

24.08.2018

Necelý měsíc před začátkem natáčení odtajnil producent a režisér Petr Jákl jméno herce, který ztvární hlavní roli v připravovaném historickém velkofilmu Jan Žižka. Je jím americký herec Ben Foster,… (více)

Nominace na Oscara

Nominace na Oscara

24.01.2017

Letošní nominace na Oscary totálně ovládl muzikálový La La Land. Jeho 14 zářezů dorovnává rekord Vše o Evě a Titanicu, zatímco si pomyslné stříbro a bronz rozdělila sci-fi Příchozí s dramatem… (více)

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2016

Výběr tří nejlepších filmů roku dle jednotlivých TOP uživatelů ČSFD.cz je každoročně oblíbeným čtením. Adepti měli za úkol vybrat tři pro ně nejlepší filmy, uvedené v roce 2016 do českých nebo… (více)

Kdo bude moderovat Oscary?

Kdo bude moderovat Oscary?

06.12.2016

Za pár měsíců nás jako každý rok čeká předávání Oscarů. Hollywoodská smetánka se tentokrát sejde 26. února, a teď konečně víme, kdo jí bude bavit. Role moderátora se poprvé ve své kariéře ujal Jimmy… (více)

Reklama

Reklama