Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběhy hrdinů Bábovek nám ukáží, že některá setkání dokáží navěky změnit život. Všichni jsme totiž propojeni. Vztahy, prací, náhodami, nenávistí nebo láskou. Všichni jsme součástí té nejsložitější sítě, která je utkána z emocí, mezi nimiž nechybí humor, ironie, bolest, napětí a pochopitelně i láska a vášeň. Bábovky mapují současné partnerské i rodinné vztahy, ukazují zábavné a trefné situace z každodenního života, které zná každý z nás. (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (309)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Asi dvacet hlavních postav přirozeně znamená, že žádná z nich nebude mít ve filmu tolik prostoru, aby diváka začala zajímat. O tom, že by to měla být komedie, zřejmě věděli jen Plodková a Taclík (při scéně výuky střelby z pistole jsem se opravdu zasmál), jinak je to dost depresivní podívaná plná egoistů, kteří se nakonec dočkají podivně přilepeného happy-endu. Asi se stydím, že jsem to dokoukal. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

důvody proč se Bábovkám vysmát,nebo nad nimi alespoň nechápavě kroutit hlavou by se našlo mnoho.V prvé řadě tomuhle tuzemskému pokusu o "naší" Magnolii,popřípadě Lásku nebeskou (všichni jsme propojeni) chybí nadhled a humor (humor neabsentuje úplně,ale je z 99% tvořen pouze Taclíkovou postavou,což je ale bezskrupolózní zmrd,takže se to lehce tluče),přičemž ta snaha o osudovost jež vrcholí velkým finále,kde se na jednom místě sejdou všechny postavy,působí skoro až komicky.Další věcí je stadnardní nešvar českých filmů posledních let a to je vyobrazení vztahů a rolí žen a mužů v nich.Tady jsou opět všichni muži buď úplní kreténi,nebo v tom lepším případě jen ignoranti nebo záletníci.Zatímco ženy tu jsou většinou v rolích obětí,kterým muži buď jen lžou,přehlížejí je,podvádí a nebo dokonce mlátí a "nutí"k prostituci.Přesto to ale ženy velmi často tolerují a nijak to neřeší (čest výjimkám).Knížku neznám a nejspíš nikdy nepoznám,ale na Bábovkách - filmu je dost vidět,že se režisér hodně snažil aby z ní převedl co nejvíc motivů,což ale bylo nad jeho síly a velká část z nich je jen naznačena a dál se nimi nepracuje,nebo se s nimi pracuje,ale stejně vyšumí kamsi do ztracena.Ve stínu toho všeho pak ani nemá cenu rešit detaily,které vlastně nedávají moc smysl jako například proč by frajer z evidentně bohaté rodiny,jež má neustále k dispozici pokoj v hotelu svého otce,dealoval drogy pro zmetka jako Taclík.Byl v tom vzdor rodičům?Nebo snad něco jiného?Podobných motivů je tady povícero,ale jak sem již zmínil hodně z nich budˇvyšumí úplně,nebo se vyřeší mávnutím kouzelného proutku aniž by se kdokoliv kamkoliv posunul a něco se změnilo.Na druhou stranu i přes poměrně velkou kritiku nemůžu říct,že bych se u Bábovek nudil a vzhledem k tomu,že jsem od nich nic nečekal (respektive čekal sem průser) mě štvaly mnohem méně než sem si myslel že budou.Technická stránka je solidní a herci si s přehledem odehrají to svoje.Dokonce bych se asi ani nebránil tomu je někdy v budoucnu vidět znova,protože i když sem bojoval s tím co jsem popsal výše,mi přes to všechno přijdou mnohem méně toxické než třeba Příliš osobní známost a podobné kousky...60% ()

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Letmá sonda do současnosti. 1)  Nikdo není věrný, všichni se za něčím pachtí a všichni jsou nešťastní._____ 2)  Nevím, jaký byl v době vzniku filmu 43letý Rudolf Havlík obchodník. Jeho knížky - úvahy a povídky z obchodního prostředí z Indie a Číny (později i jiná cestovatelská témata) jsou skvělé. Jako režisér filmů se, zdá se mi, pořád ještě trochu hledá. Ale očividně je "on the road"._____ 3)  Nakonec mě nejvíce zaujal pěkný mladistvě vyhlížející 21letý Oskar Hes (Ondřej). _____ 4)  Věk protagonistů uvádím k roku natáčení, tj. 2019. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Nejprve to pozitivní. Mozaika jakýchsi mikropříběhů je dobrým (samozřejmě jinde mnohokrát viděným) nápadem. Sledovat se dají díky solidnímu řemeslu a zvoleným pražským lokacím. Rovněž herci zmiňované příběhy drží nad vodou. Ovšem pod vodu je tlačí jejich prázdný a povrchní obsah, který se s realitou kolikrát naprosto míjí. Uchopit to celé zhruba tak, že jsme všichni propojeni a že je tohle celé ze života... proboha, vůbec není. Tvůrci se vzhlédli v zaoceánských mozaikách, jenže zvolili zoufale okoukané a slabé příběhy, které dohromady příliš nefungují. A navíc je jich opravdu hodně, takže třeba linie Langmajer-Vlasáková je úplně prázdná a nedotažená. Ano, je to přehledné a divák ví, co sleduje a proč to sleduje, ale jednotlivým příběhům chybí napětí, vtip, dílčí pointa. Potěší snad jen linie Plodkové a Taclíka, kdy ona to dobře sehrála a on je docela vtipný. Což se třeba vůbec nedá říct o Pauhofové a Vetchém. Nejen na nich je vidět, jak je to celé strašlivě špatně vymyšlené. A raději nerýpu do té téměř permanentní kýčovité orchestrální hudby. Snaživý režisér Rudolf Havlík nicméně ode mě dostává konstantně tři hvězdy, tak ho ani tentokrát nezklamu. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Spíš dramedy než comedy, ale na české poměry slušné. Dospělý film o dospělých lidech a o problémech dospělých lidí. O humor se nejvíce stará Marek Taclík  a Jana Plodková svým krásným tělem krásně hypnotizuje. Finále docela emocionálně silné i díky dobře zvolenému hudebnímu podkresu. Jo not bad. 6/10. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (13)

  • „Příběhy v sobě nesou vážnost, komiku, odlehčení, život. Nejsou v jedné tónině,“ uvedla herečka Jana Plodková. (SONY_)
  • „Podařilo se nám natočit skvělý velký český film. Od začátku jsme věnovali pozornost každému detailu. Bábovky propojují příběhy žen, které se snaží udělat velká životní rozhodnutí a do jejich plánů zasáhne osud. Z jednotlivých malých příběhů se na konci stane jeden velký. Měli jsme před sebou velké výzvy a jednu velkou scénu, na kterou jsme se museli připravovat dlouhé týdny, abychom vůbec přišli na to, jak ji natočit. Film je plný skvělých hereckých výkonů a teď, když doděláváme poslední detaily, víme, že se nám celá ta mravenčí práce podařila,“ prozradil Rudolf Havlík o filmu. (SONY_)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno