Reklama

Reklama

Smrtihlav

  • Francie HHhH (více)
Trailer 1

Snímek Smrtihlav se od většiny předešlých filmových zpracování s tímto tématem liší. Z výrazné části se totiž zaměřuje také na opačnou stranu barikády na samotného Heydricha. Ten zde není pouhým předmětem atentátu, ale důležitou aktivní postavou. Vedle příběhu Československých parašutistů sleduje film Smrtihlav i jeho život, vzestup a kariéru, kterou ukončil jako jeden z největších prominentů Třetí říše. Nejnovější verze atentátu na Heydricha tak ukazuje nejen hrdinství, ale i nelítostné zlo, proti kterému je namířené. Právě k tomuto pojetí odkazuje český název stejně jako na fakt, že Heydrich byl jedním z inženýrů takzvaného Konečného řešení židovské otázky. (Bontonfilm)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (339)

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Mám toho plný zuby. Každejch čtrnáct dnů je v kinech válečnej film a třikrát do půl roku se opakuje ten samej příběh. Pokaždý je to napůl stejně, napůl jinak, tady je navíc jedna půlka o tomhle a druhá zase o támhletom. Dohromady je to zábavný jako průjem na lyžích a já se vážně nemůžu dočkat, až na podzim půjdu do kina na film o atentátu na Heydricha z pohledu zaseklýho kulometu. Kde nic není ani Smrtihlav nebere. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Možná, kdyby snímek nenásledoval rok po filmu "Antropoid", tak by to bylo trochu lepší, ale nic by se nezměnilo na skutečnosti, že je to celé takové mechanické, bez emocí, prostě jen zachycení jedné historické události a nějakých těch krutostí. To mi přijde jako málo. Navíc z hlediska češtiny je to ještě horší. ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Ten film to bude mít u nás těžké, ale rozhodně je lepší než Anhropoid. Sice je míň historicky přesný, ale taky se mnohem víc snaží dodat kontext - proto jsou potřeba všechny ty zkratky. Kontext je navíc vyprávěn obrazem a v ději, ne jako náhodné expoziční seance u snídaně v Anthropoidu. Považoval bych nejen proto, ale i z principu za pitomost rámovat reflexi Smrtihlava jako výčet historických nepřesností, které beztak v porovnání třeba se Schindlerovým seznamem vůbec nejsou zásadní. Je jedno, jestli je klukovi deset místo osmnácti. Je jedno, že postavy umírají o deset metrů jinde, než umřely ve skutečnosti. Je, proboha, úplně jedno, jestli se na konci střílí z jiného typu zbraně. Tohle není ta historie, kterou historické filmy potřebují dodržovat, pokud se nedefinují jako dokudramata - fetišistické lpění na imitování každého detailu nemá žádný užitek, Nevadí mi ani mírná teatrálnost, která je nutná, když při té změti informací má divák zároveň něco cítit k postavám. Jediná vážnější výtka z mojí strany je, že když v polovině stopáže nastoupí parašutisti, Heydrichova linie se takřka opustí a dosavadní protagonista se přestane vyvíjet - ten přesun pozornosti sám o sobě byl ok nápad, ale nebyl dobře zrealizovaný a film tak působí jako dva díly válečného seriálu puštěné za sebou. Ale jinak ok - cítil jsem nějakou tu emocionální účast, což se mi u Ellise nestalo. I když bych samozřejmě radši syrovější drama s hlubokými postavami - ale člověk nemůže mít všechno.. 3 a 1/2 PS: Možná se natáčelo v Budapešti, ale na rozdíl od Anthropoidu ten film vypadá, že se odehrává ve skutečném prostoru, a ne dvou mrtvě vypadajících ulicích, kde lidé trpělivě čekají, až odjedou filmaři, aby se do nich mohl vrátit život. ()

Arachneuss 

všechny recenze uživatele

Strašně rád bych měl možnost vkládat obrázky do komentářů. Konkrétně obrázek takový, kde tvůrčí tým okolo Jimeneze brutálně znásilňuje odkaz našich paragánů ze všech stran a do všech otvorů. První polovina filmu je ještě relativně zajímavá. Jakmile ale Kubiš s Gabčíkem přistanou v ČESKÝCH Alpách, tak začíná série dávících reflexů. Anthropoid je oproti tomuhle oscarové veledílo. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Ako prvé treba poznamenať, že sa film nezakladá na skutočných udalostiach a preto by ho diváci mali brať s rezervou. Neviem totižto ktorý človek, ktorý má naštudovanú históriu by veril, že náckovia pri vniknutí do Poľska zabíjali aj poľských civilistov, ktorí nemajú židovskú krv a ktorí sa Nemcom vôbec nebránia. Jason Clarke si nedokáže získať uznanie publika. Vyzerá síce prísne, ale vôbec nepripomína reálneho, vychudnutého Heydricha. Pritom Clarke niekoľkokrát dokázal svoje herecké kvality, no nehodí sa na nacistického tyrana. Naopak, po jeho boku Rosamund Pike pôsobí ako nacistická blondínka veľmi presvedčivo. Upravene, pôvabne a sexi. Vojnová dráma Smrtihlav ponúka neoriginálny náhľad do súkromného života "pražského kata" Reinharda Heydricha. Jeho osobný príbeh previaže so skupinkou vojakov, ktorú londýnska exilová vláda akože vyslala na trúfalú a veľmi riskantné misiu. Tie dve hodiny ubehnú. Divákovu pozornosť udržujú zmeny prostredia aj uhlov kamerových záberov, brutálne scény aj neustále napätie citeľné v radoch odbojárov. Francúzski tvorcovia Smrtihlava poňali známy námet neoriginálne, spojili dva príbehy a ani jeden nedotiahli poriadne. Predovšetkým časť o Heydrichovi. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (18)

  • Při závěrečném boji se jednomu z obránců zázračně mění v ruce zbraň. V některých scénách střílí z LK vz.26 a v některých z LK BREN. Kulomet BREN byl v Británii licenčně vyráběný kulomet vz.26, byl upravený na britskou ráži .303. Obě zbraně lze na první pohled rozeznat podle zásobníku, kdy BREN používal dopředu ohnutý, dlouhý zásobník a Československý kulomet vz.26 krátký, kazetový zásobník. (Globus_Jirka)
  • Oproti skutečnosti se tvůrci dopustili mnoha chyb. Skupina Anthropoid nespolupracovala se Třemi králi. Josef Mašín nemohl být zastřelen Heydrichem (Jason Clarke), neboť byl popraven až během heydrichiády. Pobočník Heydricha Klein, který po atentátu pronásledoval Gabčíka (Jack Reynor), nebyl zastřelen. Heydricha v nemocnici Himmler (Stephen Graham) nenavštívil. Jeho stav se během léčby dokonce zlepšil, takže mohl vsedě jíst. (Cheeter)
  • Autor literární předlohy Laurent Binet učil v 90. letech francouzštinu na Vojenské akademii v Liptovském Mikuláši. Zde se seznámil s československou historií. (Klot)

Související novinky

Rosamund Pike a válečná dramata

Rosamund Pike a válečná dramata

08.02.2016

Po oscarové nominaci za Zmizelou začala být po Rosamund Pike daleko větší sháňka. Komedie Hector and the Search for Happiness a Dlouhá cesta dolů bohužel díru do světa neudělaly a podobně dopadl… (více)

Reklama

Reklama