Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za okouzlujícím půvabem Anny Poliatovy, pařížské top modelky, se skrývá tajemství, díky kterému se ocitne v centru nebezpečné operace, rozehrané špičkovými agenty soupeřících tajných služeb. Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce. (Vertical Entertainment)

Videa (6)

Trailer 3

Recenze (516)

kingik 

všechny recenze uživatele

Bessonův vlhký sen o lepé blond manekýnce, co se svými padesáti kily zvalchuje všechny neřády světa. A současně je to spřátelený, až soudružský pozdrav filmům Salt, Rudá volavka, Atomic Blonde: Bez lítosti, John Wick. A coby bonus to zdařile funguje i jako (naivní) parafráze na Brutální Nikitu, u jejíhož zrodu Luc Besson dělal porodníka. Až se zejména na pánské publikum vyřítí Sasha Luss, určitě to ustojí v erektivním stavu, bude zaznamenán vyšší výskyt slintavky i kulhavky, až jim Anna zlomí jejich (tělesné) údy. Scénáře Luca Bessona už nějakou dobu nevykazují prudkou inteligenci a ani s originalitou se tentokrát nějak významně nepřekonal, dost často se kopírují jiné (špionážní) filmy a dokonce se sám autor pustí i do kejklí s nechronologickým vyprávěním, což už kdysi praktikoval i Quentin Tarantino. A nic nového nepředstavuje ani střet (š)piček KGB a CIA, který je situován na počátek devadesátých let minulého století. Neokoukaný (ob)jev v hlavní roli je ovšem plně podporován ze zadních hereckých řad Cillianem Murphym, Lukem Evansem a Helen Mirren, což filmu svědčí a dává mu poněkud bizarní rozměr, zvláště v tom, jakým způsobem jsou vedlejší postavy napsány a následně ztvárněny. Nejlépe jdou Bessonovi akční sekvence. efektní vymlácení hordy chlapů vystajlovanou modelkou je opravdu kvalitní variací na to nejlepší z Johna Wicka, lesbické vrnění zase evokuje Atomic Blonde: Bez lítosti a ruské výboje mají nápadně blízko k Salt a Rudé volavce. Je fér si přiznat, že se jedná o zámořské produkce, a Bessonovi se kupodivu podařilo stvořit k nim obstojnou špionážní/thriller konkurenci, která má vnadnou svěží hrdinku, příslušně kvalitně a dynamicky natočenou akci, které ale v žádném případě není přehršel, podpořenou kvalitním technickým zázemím a občas pomrkává i po psychologických i patetických aspektech, načež soft nahota v erotických scénách nepřeje žadatelům o Anniny intimní partie a především naivní obal příběhu film sráží k nepřehlédnutelně přepjaté absurditě. 8/10 ()

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Mám takový dojem, že špionážní filmy začínají soutěžit o cenu za nejdebilnější scénář. Besson svým novým výplodem směle konkuruje stupiditě Rudé volavky, ale díky docela slušné akci se drží nad její kvalitou. Třetí do počtu Atomic Blonde má díky bohu scénář jen předvídatelný, ale nedostatky zahání úžasnou stylizací, prostředím a výtečnou hudbou, takže blonďatá Atomic číča z naší hloupé trojice drží aspoň slušnou laťku snesitelnosti. Kdežto Anna je výplod vskutku genitální. Když pominu tu stupidní ohranou předvídatelnost, že agent pracuje pro dvě strany, aby nakonec pracoval hlavně pro sebe a měl nečekaného spojence (manželce sem řekl děj po 15 minutách i s koncem), nemohl sem vydýchat Nokii 3410, USB, kamery a další pecky v roce 1990. Nezlobte se na mě. Bral bych to v akční parodii a ne u špionážního filmu, který se bere vážně. Nejsmutnější na tom je, že první hodinu mě to ještě docela bavilo. Vlastně i víc bavilo. Ale čím víc hlavní hrdinka s každým šukala, aby si vysloužila svobodu, čím víc se Besson nesnažil schovávat ty stupidní chyby a čím víc se stával stále předvídatelným, začala mě Anna vlastně i docela srát. Když na konci zabije asi 50 prakticky nevinných vojáků, kteří vlastně dělají jen svoji práci, aby si vystřílela svoji svobodu, přál sem si, aby ji konečně někdo sejmul. Moc bych si přál dvojku. Stačil by tří minutový krátkometráž, kde by ji Luke Evans vystřelil mozek. Předvídatelná, iritující sračka. Ty 3* jsou za prvních 60 minut, kdy sem se bavil a za to, že je to o trochu zábavnější než Rudá volavka. Ale naprosto amorální podtext, předvídatelnost a anachronismy mě strašně nasraly. 50%. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Příběh je vlastně založen na neustálém přeskakování v čase "tři roky zpět" "pět let vpřed" atd., jelikož jsem nebyl opilý nedělalo mně nejmenší problém se v tom orientovat na rozdíl od několika filmových kritiků, který po každém přeskočení v čase měli potřebu hlasitého vysměšného projevu. Pochopil bych to ještě u puberťáků co se předvádí před děvčaty, ale u movie press to je docela slušná vizitka retardace, zejména, když právě ty časový schůdky nahoru, dolu dělali děj atraktiní a zajímavý a podstata vyprávění příběhu byla založena právě na tom. Ve filmu se nenechází tolik akčních scén, jak by se dalo čekat dvě velké + průměrná honička, ale ty dvě akce zejména ta v resturaci stojí za sledovačku, je v ní pár hezkých záběrů i nápadů. Hlavní představitelka Sasha Luss, hmmm nechal bych si říct, to každopádně. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Nejlepší evropská špiónská mainstreamovka od Skyfallu. Stylově zfilmovaná, scenáristicky neustále překvapující, věnující se nejenom akci, ale i charakterům postav. Dobře obsazená, politicky pohádkově vyvážená (CIA vs. KGB). V choreografii bitek, honiček a stříleček precizní. Sexuálně vášnivá (Anna s chlapama), citově jemná (Anna s lesbickou přítelkyní). Skrz-naskrz svůdně promiskuitní a vztahově zrádná jako celý temný svět agentů. Všechno na tom filmu se mi líbilo maximálně, jak jen to u špionážního thrilleru jde, plus mě překvapil chytrým nadhledem a novátorským pojetím tradičních žánrových motivů. Besson má mírotvorčí evropské srdce a je pořád skvělým filmařem! ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Akční stylovka s atomovou blonckou v roli geniální špionky. Vysokooktanová zábava s dechberoucí choreografií a bezvadnou hereckou partou v podpůrných rolích. Je to přesně ten druh skvělé blbiny, která je sice naivní jako prase, ale je zase zrealizovaná s takovou chutí, že ji budete točit častěji než kdejakou Oskarovku. Besson na to pořád má. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (13)

  • Scéna, kde se Anna (Sasha Luss) vyčerpaně opírá o zeď ve sprše po nezdařené misi, je odkaz na dřívější režisérův film Léon (1994), kde byli okolnosti velmi podobné. (TaNya_)
  • Agent Miller (Cillian Murphy) nabízí Anně (Sasha Luss) úkryt na tajné základně v České republice. To však není možné, protože ta vznikla až tři roky po událostech filmu. (Saur.us)

Reklama

Reklama