Režie:
Ang LeeKamera:
Peter PauHudba:
Tan DunHrají:
Yun-fat Chow, Michelle Yeoh, Ziyi Zhang, Chen Chang, Sihung Lung, Pei-pei Cheng, Fa Zeng Li, Xian Gao, Yan Hai, De Ming Wang, Su-ying Huang, Li Li, Bin Chen (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Válečníci, kteří se naučí zacházet se zbraněmi od mnichů z Vudanovy hory, jsou prakticky neporazitelní; jejich podivuhodných schopností si široko daleko všichni váží a mají z nich strach. Ale Li už by chtěl s věčným válčením přestat, a proto svůj slavný meč, Zelený osud, někomu daruje. Meč je ovšem uloupen a Li je přesvědčen, že je jeho svatou povinností zabránit tomu, aby proslulá zbraň padla do nepovolaných rukou. Nezbývá tedy, než aby se v doprovodu své společnice, tělesné strážkyně Shu Lien, vydal po stopách lupiče... (Film+)
(více)Videa (1)
Recenze (537)
S tímhle filmem mám jeden základní problém, dřív než tygr a drak jsem totiž viděl hrdinu a ve srovní s ním tygr a drak mocně pokulhává. vizuální stylizace není zdaleka tak působivá, film je místy značně nudný a hlavně si moc nelíbil celý scénář, obvzlášť ten závěr. pokud chcete vidět asijsskou mystickou vizuální bombu puste si raději skvělého HRDINU. ()
Asijská kultura mě stále bezpečně míjí a nikdy mi asi k srdci nepřiroste. Tuším proč. Protože veškeré jejich aktivity jsou přehnané, pro našince naprosto vzdálené, u nás se tomu říká tlačení na pilu. Nechápu jejich na jedné straně naprostou dokonalost v pohybech, cvičení, dýchání, koncentraci, kontrole, oděvech, účesech, citech, poslušnosti, na druhé nadměrnou upjatost, sebekázeň, citovost, skromnost, pokoru. Tomu neříkám akce a reakce, ale neustálé ničení těla i duše. Patrně tomu nerozumím, ale dnešní Východ už není čím býval, takže i na ně došlo, i když jim to nepřeju. Jen tak kecám o ničem, jelikož boje, konflikt lásky, efekty a celý film mě docela nudily, tak aby se neřeklo. ;-) ()
"Žiaden rast nie je bez pomoci, žiaden čin nie je bez odozvy a žiadna túžba nie je bez obmedzenia. Svet je plný tigrov a drakov." Prvé zhliadnutie bolo aklimatizačné, plné údivu a miernej neistoty. Druhé bolo prijatím pravidiel, na ktorých stál dovtedy nevidený filmový svet. A tretie až piate boli najduchovnejším a najdojímavejśím emocionálnym zážitkom, aké som kedy prežil pred filmovým plátnom. Ale skôr než filmom, je Tyger a drak epickou filmovou básňou, ktorú môžem pozerať stále dokola a ktorá, podobne ako dobrá hudba, nikdy nestratí nič z pôsobivosti. Ang Lee uchopil motívy nenaplnenej lásky, zrady a zodpovednosti a zasadil ich do sociálne neutrálneho, duchovne čistého prostredia, v ktorom im mohol dodať dovtedy nevídané rozmery. Scéna "Premárnil som celý svoj život..." vo mne bude rezonovať naveky. ()
Najvýstižnejší film ázijskej kinematografie posledných rokov, sprevádzaný jednoduchým, no dojímavým hudobným motívom, ktorý umocňoval duchovný potenciál a oživoval fascinujúce bojové sekvencie. Tiger a drak je epický klenot podfarbený významnými filozofickými myšlienkami a zároveň je filmom, ktorý vo mne pri opakovaných projekciách vyvoláva stále nové dojmy. Pri záverečnej "lietajúcej" scéne do vodopádu naservírovanej so všetkou krehkosťou, som sa cítila ako v raji a Ang Lee mi neskutočne ulahodil. Na ten neopísateľný duchovný pokoj tak rýchlo nezabudnem. ()
Zatím jsem neviděl lepší choreografii soubojů než co se předvádí zde (nejlepší z nejlepších mladá Žen vs. hospoda a Žen vs. Šu Lien). Film je ovšem nejen o boji, ale i o touze, lásce a je místy úžasně poetický až hypnotický (bambusový les). Ústřední čtveřice je skvělá a hudba Tana Duna prostě geniální. ()
Galerie (76)
Photo © Sony Pictures Classics
![Tygr a drak - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/164/377/164377543_1212ab.jpg)
Zajímavosti (27)
- Yun-fat Chow (Li Mu Bai) nikdy dříve nepracoval s mečem. Díky výborné práci choreografů a kameramanů se ale obešel bez kaskadéra i počítačové technologie. (Vojcl)
Reklama