Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lily je úplně obyčejná středoškolačka, která spíš než v realitě žije na mobilu, kde „postuje, lajkuje, šéruje a selfíčkuje“, ostatně jako většina jejích vrstevníků. Když však do digitálních životů většiny obyvatel města pronikne neznámý hacker, který začne zveřejňovat zejména to, co mělo zůstat skryto, začnou se dít věci. Absolutní panika v městečku se záhy promění v peklo a Lily si dříve či později musí položit otázku, zda se vůbec dožije příštího rána. Vše totiž naznačuje, že tím neznámým infiltrátorem do lidských soukromí je právě ona. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (172)

RUSSELL 

všechny recenze uživatele

Ukázková manifestace téměř všeho, co mě na dnešní době sere. Film se snaží o jakousi brutální satiru, ale hrubě selhává v mnoha ohledech a místo sžíravé kritiky ve výsledku spíše obhajuje to, co se snaží zdánlivě kritizovat – minimálně u všeho, co se týče hlavních hrdinek, to tak působí. Assassination Nation je stejně uhozená a nablblá věc jako celá Purge série – v některých momentech mi to i připadalo jako bych sledoval příběh ze stejného univerza. Film slibuje akcí nášlapaný politicky nekorektní thriller s přesahem – přitom je ale politicky a názorově jasně zakotvený a definovatelný. Navíc je třeba zmínit, že naprosto stejné téma s takřka totožnou zápletkou zpracoval už South Park ve své 20. sérii a nutno podotknout, že o parník lépe a chytře – a svedl to i bez otravných insta blbek, stereotypních vepřoidních fízlů, trapných keců a mnoha dalších dementností. Jo a ještě bych vás chtěl upozornit, aby jste neskočili na špek lákání na brutální a násilnou jízdu – film má kupodivu dost pomalé tempo a první hodina je prakticky jedna dlouhá expoziční scéna pro dění v druhé půli, které však nenabízí žádné nekompromisní zadostiučinění, ale spíše jen stvrzuje nesoudržnost, prvoplánovost a scenáristickou bezradnost všeho, co se ve filmu dělo. Purge: Assassination Nation je nabubřelá a hloupoučká postmoderní kravina pro dnešní náctileté, kteří se v ní možná uvidí jako v zrcadle a budou se plácat po zádech, jak je to výstižné a zároveň se utvrdí, že je to tak přece v pořádku. ()

Qitek 

všechny recenze uživatele

První polovina ještě místama slušně šlape ( vizuálně podmanivě, nikoli scénáristicky ) a například scéna na jeden zátah v baráku je přímo naturalisticky nepříjemná a režijně krásně zmáknutá. Co ovšem zamrzí je pak přerod do úplně béčkových vod, který by mi vůbec nevadil, naopak mám tyhle žánrové otočky do téměř děsně moc rád, jen zamrzí, že tady už Levinsonova režie není tak "zajímavá" a celé to bohužel strašně spadne. Ten wannabe symbolický hon na čarodějnice ( městečko se jmenuje Salem stejně jako? Ano... Kdo zná, ten ví ) a podobný politický narážky, jsou prostě až moc na sílu. Držet tohle při zemi, mohlo by jít o zásadní dílo? Nevím. A když už teda jedeme do plnejch, myšleno béčkovej u-turn v druhé polovině, nestačí jen strhnout volant. Ještě se to musí umět odřídit. Mohla to bejt nepříjmená sonda generaci z. Nebo to mohla bejt parádní konina, pošilhávající po všem kolem generace z. Není to ani jedno. ()

Reklama

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Rozhodně, rozhodně ne! Já si hned na úvod musím klást jednu zásadní otázku, o co tu tvůrcům vlastně šlo, co chtěli sdělit, co to mělo být? Sociálně-mediální kritika? Kritika společnosti? Nebo snad dokonce snaha o generační výpověď? A hned si i odpovím. Neptej se, protože je to úplně jedno, neboť jednak nic z toho tu stejně absolutně nefungovalo a jednak se to tvůrcům hned od prvních minutek celé tak sesypalo pod jejich neschopnými tvůrčími pacičkami, že dát ten film až do závěrečných titulků, na to musí mít divák už sakra velkou dávku trpělivosti a tolerance. Tento snímek mě zkrátka neoslovil skutečně vůbec ničím. Zápletka je možná originální, možná aktuální, zároveň ale i strašně naivní, prostinká a nepřesvědčivá, a její zpracování, a to jak styl odvyprávění, tak samotná vizuální podoba, jsou doslova odporné. Napětí jinak nepřítomno, atmosféra nefunkční, překvapení, či zvrat žádný, a nějaké ty dvě výraznější scény film rozhodně nezachraňují. Každopádně absolutním vrcholem celé této filmové blamáže je hrůzostrašný a nevkusný casting, hlavně tedy co se ústřední čtveřice hrdinek týče, neboť s partou tak nesympatických, odpudivých a příšerně hrajících hereček jsem se určitě ještě nikdy v žádném jiném filmu nesetkal, všechny jsem je od začátku upřímně nesnášel, srali mě a prostě byli děsivý jak jejich postavy, tak jejich představitelky, jednoduše katastrofa! Tento snímek si zkrátka nezaslouží nic jiného, než na něj nakydat co největší špínu, aby odradila co nejvíce diváků, je to odpudivý hnůj, zakopat a nenajít! ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Proč by tohle někdo točil? Film si odpovídá sám: For the lulz. Jiný význam tam asi není, když první hodina vypadá jako chytře natočená sonda do generace mladých vyrostlých na internetu, a pak se vše místo jakékoli gradace změní na Purge lusknutím prstu. Žádný postupný přerod do chaosu, který by nějakým punkovým způsobem aspoň trochu dával smysl, jen čistý What the fuck did just happend!? moment. Prostě další díl Očisty, jen točený partou postmoderních hipsterů - kde místo vybíjení si potlačované agrese se tu věší na kandelábrech za memy na facebooku. A celé je to jakože kritika Trumpovy bílé hetero ameriky, kde ženy a LBQT jsou tu čistě za oběti, které celý život všichni ojebávají, a pak je ti mávači americkou vlajkou ještě chtějí postřílet. Ne nerozumná myšlenka, ale zpracovaná satirou tak přízemně "shove it down your throat" primitivní, až je to vlastně docela otravné. Ale snad by to i fungovalo, kdyby film s takovým gustem nevyužíval zbraně které kritizuje. Protože když kritizovat objektivizování žen a tlak na to aby byly neustále sexy, tak proč to nedělat tím, že budeme objektivizovat ženy a ukazovat je permanentně co nejvíc sexy. To prostě dává smysl, ne? V tomto mám v podstatě stejné výtky jako v případě Sucker Punch. Za dravou režii palec nahoru, za všechno ostatní... meh. I ten samotný 4chan dokáže být trefnější kritikou společnosti než tohle. 6/10 ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Jasný komentár k aktuálnemu životu mladých v ére nových komunikácií. V súkromí si ľudia medzi sebou zdieľajú takmer všetko, čo sa týka tela, intimity a vzťahov. Akonáhle sa ale niečo z tohto dostane na verejnosť nastáva poprask. Teenageri sa zabávajú do zblbnutia, nuda konzumnými lákadlami presýtených životov ich núti k stále divokejším párty, plných alkoholu, sexu a drôg (syndróm zvyšovania dráždidiel). A zase: všetko je zdokumentované, zachytené v hľadáčikoch mobilov, či šikovne umiestnených kamier. Únik do verejnosti spôsobuje problém, rovnako tak únik týchto zachytení doby v neskoršom profesijnom živote účastníkov týchto párty. Môže to spôsobiť katastrofu, rovnako tak ako zachytené rôzne privátne sexuálne radosti, čo len trochu odlišné od normovaného vkusu, či verejne prezentovaných názorov ich nositeľa. Prečo je verejné pobúrenie tak silné? Ako vzniká a kumuluje sa davová psychóza, pri ktorej sa stráca rozum? Čo sa skrýva za ctihodnou maskou miestnych morálnych autorít? To všetko a zároveň aj o dosť viac vo veľmi hyperbolizovanom, no zároveň presnom filmovom komentári o povahe spoločnosti, s feministickým posostvom. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (1)

  • Celosvětová premiéra proběhla 21. ledna 2018 na Sundance FF. (ČSFD)

Související novinky

ČSFD výprava na nej horor fest světa

ČSFD výprava na nej horor fest světa

07.10.2018

ČSFD skvadra hororových geeků Filmmaniak, Goldbeater, POMO a RUSSELL (na horní fotce zleva doprava se zombie girls, odchycenými na slavném “Zombie Walk”) nás zdraví ze světového Nr. 1 festivalu… (více)

Reklama

Reklama