Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Eliška s malou dcerkou se po mnoha letech vrací do rodné vesnice svého muže, aby se zde pokusila o nový začátek. Kromě vlídného přijetí sousedů ji tu však čeká i setkání s místní podivínkou, ženou, která ve své pomatené mysli vleče tíhu vlastního dávného neštěstí. Kolem Elišky, vystavené traumatům z osamělosti a postupně vysilované boji s nekonečnými úředními stereotypy, se postupně začínají spřádat sítě prokletí. Podaří se Elišce zachránit sebe i dceru před mysteriózním zlem dřív, než ji zcela ovládne stín Polednice a nebo vlastní šílenství? (Falcon)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (434)

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Tohle je prostě horror po česku. Kdo čeká další US/západní klon horroru, bude nutně zklamán. U nás to bude pravděpodobně prakticky většinou vždycky ta psychologie, než čistokrevné bubu. A mě to vůbec nevadí. Polednici vnímám jako docela dobrý krok českého filmového horroru. Hodně se mi líbil příběh, pointa a celková zápletka (i když mě hrozně štvala, lhát v tomhle ohledu dětem je podle mě to nejhorší, co můžete jim i sobě udělat). Líbila se mi atmosféra. Líbily se mi postavy, ať už ústřední šukadelická Geislerová, tak parádní starosta (toho člověka jsem měl chuť obejmout). Jen škoda, že Kolářová z traileru působila mnohem děsivěji. Líbilo se mi propojení kamery s prostředím, většinou jen denní doba (kolik horrorů se odehrává za denního světla?). Líbila se mi i samotná Polednice. Jediné, co bych vnímal trochu negativně (ale rozhodně to není vážná výtka) - mohlo to z té horrorové stránky ještě trochu více přitlačit na pilu. Ale já jsem vlastně spokojen. 3,5* ()

classic 

všechny recenze uživatele

Český hókus - pokus o horor s herečkou Aňou Geislerovou, vychádza z časti, ledva, ledva. Na jednej strane má zaujímavú kameru, pôvodom slovenského kameramana, Alexandera Šurkalu, taktiež i intenzívny zvuk, ktorý až, až predznamenáva hororové scény, ktoré diváka nemajú dôvod vystrašiť, lebo to skrátka - očakáva. Snímok má celkom dobré herecké obsadenie, kde k p. Geislerovej, pridávam jej filmovú dcéru Anetku, čiže mladú herečku Karolínu Lipowskú, pre ktorú sa jedná o debut na poli hraného celovečerného filmu. Na druhej strane, vedľajšie postavy, ako je nadržaný sused z pozadia, alebo záhadný starosta, mi pripadali, ako zbytoční, liezli mi na nervy, okrajovo mi sem absolútne nikto nepasoval, ak nepočítam obidve hlavné postavy, t. j matka Eliška s dcérou Anetou, tak ostatné postavy, sú tu len do počtu, aby sa mal scenár, o čo oprieť. Scenár je tým hlavným dôvodom, prečo film stráca na atraktivite, ktorá tu vlastne, nikdy poriadne, ani nie je ! Slabučký scenár, M. Samira. K deju - Eliška prichádza so svojou dcérou do obce, odkiaľ je pôvodom jej manžel, o ktorom nič v podstate neviem, sú tu indície, ktoré mi vysvetlili, čo sa s ním stalo, a to som nemusel ani vidieť vysvetľujúcu scénu s Anetou. Je to predvídateľné. Nasťahujú sa do starého domu, v ktorom straší, starostova žena p. Mrázová, má záhadnú minulosť, keď Elišku stále varuje pred strašidelnou bytosťou, ktorá si odvedie jej dcéru, Anetu. Eliške po čase začne zo všetkého šibať, až bude čeliť životnej skúške, z čoho sa vykľuje psychologická dráma. Na filme si isto cením, najmä kameru + obidve herečky sa snažia, ako môžu, dávajú do toho všetko, ale nestačí to, kvôli blbému scenáru a réžii, ktorá na 90. minútach stroskotáva, film ma nedokáže zaujať počas celého trvania, ale len v niektorých pasážach, kde dominuje kamera a herečky - to je atmosféra, inak som sa dosť nudil, aj som chcel udeliť pekných 60 %, no svedomie mi to nedovolí. Je to zaujímavý český pokus o horor, ktorý sa dá pozerať, ale viac - menej, ja som pri tom trpel, ako Kristus na kríži ! Snaha sa cení, českým kolegom to v budúcnosti môže vyjsť, o čosi lepšie, ako v tomto prípade. Nechám sa prekvapiť, potenciál by tu aj bol, len trošku treba zmeniť myslenie, ako aj tu na Slovensku, kde sa moc dobrých filmov, taktiež nenakrúca... ()

Reklama

poz3n 

všechny recenze uživatele

Po stránce technické, vizuální a herecké je Polednice nadstandardním českým snímkem. Problém mám vlastně jediný a tím je scénář. Příběh jako takový je v pohodě, ale poskládání jednotlivých sekvencí a tím i celkové vyznění jakoby vyšumělo trochu do prázdna. Jestli to je nejednoznačností symboliky, nebo něčím jiným, nedokážu přesně říct. I tak je ale pro mě Polednice spíše příjemným překvapením, které ukazuje, že i současný český film může dobře vypadat a kvalitně hrát. 6/10 ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"My si mohli, když jsme si chtěli něco vysvětlit, říct: 'Chceme to jako v tom a tom filmu.' Protože myslím, že máme filmy docela nadrcené," řekl o tvůrčí spolupráci za kamerou režisér Jiří Sádek. Kolikrát asi a v jakých všech fázích práce na "Polednici" zaznělo 'Chceme to jako v Babadookovi'? Diváci, kterým tento zásadní hororový titul posledních let neunikl, budou nevyhnutelně z filmu mít pocit permanentního deja vu. Podobnost konkrétních motivů, prvků i formálních postupů je natolik silná, že není možné, aby šlo o náhodu. Zatímco jiní mladí čeští filmaři kopírují formální postupy zahraničních vzorů, Sádek, Chlupáček a Samir se pohybují na hraně plagiátorství. Když to dovedeme do extrému, tak zatímco jiní poučenou formou oslovují především diváky, kteří také mají kinematografii nadrcenou, "Polednice" naopak sází na diváky nepoučené, kterým se může vydávat z originální dílo. Přitom tvůrci dokáží výtečně rozehrát lokální prvky, které byť čerpají z klasického kontrastu města a venkova, působí živě a přirozeně. Navíc základní koncept moderního nedoslovného přepracování kanonické básně, postavený na motivech neveselých stránek mateřství, skýtá velký potenciál. Paradoxně však "Babadook" představuje nejen vytříbenější a stylově sevřenější, ale i nosnější a věrnější adaptaci Erbenova textu. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Nemusí pršet, stačí, když kape? Snaha o budování atmosféry, napětí a následné gradování se účinkem příliš nemíjí, a to hlavně kvůli tomu nejlepšímu na filmu, hudbě. Dojem ale kazily postavy (na jejichž protagonisty bych to ovšem tak úplně nesvaloval). A ne snad ty vedlejší (z nichž mně některé přišly typově výborné, samotnou kapitolou je pak Daniela Kolářová), nýbrž hlavní. Zaprvé, dětská představitelka mě štvala snad stejně jako její postava, a pokud to měl být účel (nemyslím si), tak tohle fakt klaplo. A za druhé, hlavní ženské hrdince pro změnu začalo hrabat tak nějak skokově a ne příliš přesvědčivě (alespoň z mého pohledu). Možná jsem přespříliš náročný, ale čekal bych asi o něco propracovanější charakter její postavy. U hororu, já bláhový? Ne, u psychologického dramatu, tím je totiž Polednice ve výsledku nejvíce. V případě těch pár lekaček jde spíš o takové náznaky hororu, než žánr jako takový. Naopak mě příjemně překvapil opravdu krásný vizuál a solidní zvuk. A když si to tak sečtu, vychází mi z toho lepší průměr. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (5)

  • Štáb v průběhu natáčení sužovala úmorná vedra. Jenom za první den natáčení vypilo 70 lidí na 1020 půllitrových lahví s vodou a na slunci bylo přes 50 stupňů. (hippyman)
  • Přestože titul filmu Polednice odkazuje k slavné básni Karla Jaromíra Erbena, inspirace pro filmový příběh, zasazený do současnosti, je velmi volná. (Zdroj: Falcon)
  • Mladou Karolínu Lipowskou objevila castingová režisérka Maja Hamplová při hledání dětské tváře pro reklamu. V té si nakonec Karolína nezahrála, nicméně velmi zaujala producenta Matěje Chlupáčka, díky kterému získala roli ve filmu Polednice. (Zdroj: Falcon)

Související novinky

Polednice vchází do dveří

Polednice vchází do dveří

10.08.2015

V červenci řadu lidí potěšil český horor Nenasytná Tiffany a už tu máme další nadějnou domácí žánrovku. Tentokrát nás vyděsí Polednice, film debutujícího režiséra Jiřího Sádka, který se inspiroval… (více)

Reklama

Reklama