Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Jed PalmerHrají:
Logan Marshall-Green, Betty Gabriel, Harrison Gilbertson, Melanie Vallejo, Benedict Hardie, Simon Maiden, Richard Cawthorne, Christopher Kirby (více)Obsahy(2)
Za pár let už nebudeme muset ani hnout prstem, protože moderní technologie za nás všechno obstarají. Technofobům se v takové době nebude žít zrovna lehko. Grey Trace (Logan Marshall-Green) je pověstný tím, že jako jeden z posledních lidí dává před technologiemi přednost vlastním rukám. Jedna noc, která mu obrátí život vzhůru nohama, však tenhle přístup rázně změní. Autonehoda na noční dálnici a střet s bandou grázlů, kteří mu zavraždí přítelkyni a jeho nadosmrti zmrzačí. Greyovy vyhlídky na invalidním vozíku jsou víc než temné, dokud mu kamarád vědec nenabídne technologické vylepšení. S čipem v míše dokáže Grey nejen znovu chodit a pohybovat rukama, ale získává i další, dosud netušené možnosti. Experimentální zařízení zvané STEM totiž dokáže například i vystopovat pachatele onoho nočního přepadení a také Greyovi pomoci si to s těmi gaunery vyřídit ručně. Kdo by odolal? Grey rozhodně ne. Když však zanechá prvního z pachatelů v tratolišti krve, napadne ho, jestli by STEM neměl aspoň trochu zbrzdit. Otázka zní, jestli to půjde. A jestli to Grey vůbec chce. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (961)
Je to slušná jízda, která nestihne nudit a má určitě i pár zajímavých nápadů, ale zase nic víc jsem v tom neshledal. Takže zdejší houfné pětihvězdičkování jde jaksi mimo mě. Akční stránka je v pohodě, ale nějaké emoce tady na mě moc nefungovaly. Film určitě nabízí témata k zamyšlení, ale pracuje s nimi poněkud povrchně. Do velké míry tak souhlas s komentářem od Laca. Vidím to na slušný 3* a k nim přihazuji 60% ()
Pre mňa zatiaľ film roka. Veľmi originálny film so skvelým príbehom, ktorý má veľký nábeh na filmový kult. Naposledy bol takto originálny a nápaditý Matrix, ale ten mal určite niekoľko násobne väčší rozpočet. To, čo dokázali Austrálčania za tak malé prachy natočiť, vyráža dych. Atmosféra blízkej budúcnosti je úplne fantastická, veľký podiel na tom má pomerne jednoduchá , ale veľmi účinná hudba ,ktorá miestami diváka doslova unáša. Zopár záberov je pomerne drsných, celý film ma neskutočne bavil a čo sa teda fakt nevidí často je úplne geniálny záver, ktorý to celé ešte dokázal vyšperkovať alebo ešte lepšie - "upgradovať". A kto že je to Logan Marshall-Green? Veľmi pripomína Toma Hardyho, ale som si istý, že po tomto filme ho bude hollywood doslova prosiť, aby sa presťahoval a pridal sa k slávnym kolegom z Austrálie. Nad filmom som dlho premýšľal a musím zhrnúť, že nemá slabé miesto, aspoň z môjho pohľadu. 100%. ()
Nasrat očipovaného kvadruplegika může být dost ošemetné. Nikdy nevíte, co do toho Intelu ti ťamani vlastně narvali, a tak se lehce přihodí, že ten gumový ležák náhle vyplivne jazykové ovládání, vypruží se ze zahálčivého horizontálu a precizně strojovým kunkfením vám pěkně nakope prdel. Takže od nynějška už radši nebudu parkovat před Tescem na kriplech a s ironickým úsměvem pak nabízet pičujícím vozíčkářům walkmany nebo je vyzývat k závodům ve skákání v pytlích. Každopádně Uanel, který kdysi dost zabodoval Pilou, avšak od té doby matlal jen skoro samé unylé sračky, si asi nějakým výkonným mikročipem apgrejdoval scénáristickou potenci, dokonce se naučil i jakž takž režírovat a překvapivě vypálil naprostou Vě-Fa pecku, u níž může jít pod tři snad jen totálně sebestředný artový velekokot. (Klidně mi, hoššy, zase napište něco hystericky milého, zas takový homofob nejsem.) Pecku natolik v detailech napěchovanou oblažujícími originálními vyfikundacemi, že ji odpustím i ten samoúčelný logický pičoid uprostřed filmu (scéna s hákováním čipu), za kterou by Uanelovi v kontextu s ne až zas tolik překvapivým závěrem Aristoteles dozajista pohrdavě pochcal levou hemisféru, načež by jej donutil vyžrat tak litr bolehlavu. Jinak je to ale čiré, zcela nevinné potěšení, skýtající naději, že filmy stále mohou být čistokrevnou zábavou, a nikoliv jen otravnou kulisou k honění gigantických eg a mikrošulinů umaštěným ufonům. ()
To je tak, kdyz se clovek po skouknuti ukazky tesi na drsnou nepretrzitou akci. Upgrade totiz o akci fakt neni, bliz to ma treba k Johnny Mnemonicovi. Hlavni hrdina, kterej bohuzel moc sympatii nebo hereckyho talentu nepobral, se 45 minut mota po byte a vy jen cekate, kdy konecne dostane ten upgrade a zacnou akcni jatka. Jenze ono ani potom se to prekvapive nerozjede. Akce tu samozrejme je a je spravne drsna a krvava a celkove fajnove natocena, jenze ji tu je zoufale malo. Ten zbytek je jen tezce prumernej pribeh a v podstate taky prumernej vizual ukazujici spinavej svet ne prilis vzdaleny budoucnosti. Jako na jedno skouknuti dobry, ale fakt jsem cekal neco jinyho a misty jsem se i krapet nudil. Slabsi 3*. ()
I když to pro autora úplně není debut, řekla bych, že to je film se všemi klasickými atributy (problematického) debutu. Zajímavý námět, pár do detailů vymazlených kick ass scén, mírně chudý dojem, zejména co se týče jakýchkoliv postav kromě hlavního hrdiny, snaha "šokovat" nebo "přechytračit" diváka či rovnou sám sebe, docela dost hlušiny a spousta rozsáhlých problémů s tempem, dávkováním informací a celkově koncentrací. A jak tak zkoumám svůj divácký zážitek, tak negativní dojmy určitě převažují. Strašně moc čekání a strašně málo odměn za to. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (20)
- Když se Eron (Harrison Gilbertson) snaží vypnout Stema (Simon Maiden) na dálku, používá některý (budoucí) unixový systém. Konkrétně ze shellové konzole spouští příkaz (resp. sekvenci příkazů s parametrem) "sudo shutdown -h now". Tento příkaz se, stejně jako uvedená konzole, na linuxových systémech běžně používá, přičemž první část příkazu udává, že chce Eron provést příkaz s administrátorským oprávněním a druhá pak okamžité vypnutí systému. (honza.kuzel)
- Film sa mal pôvodne volať "Stem," čo po holandsky znamená "hlas." (Astonko)
- Severoamerické tržby dosáhly 12 milionů amerických dolarů, součet těch celosvětových pak 16,7 mil. (NIRO)
Reklama