Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Jed PalmerHrají:
Logan Marshall-Green, Betty Gabriel, Harrison Gilbertson, Melanie Vallejo, Benedict Hardie, Simon Maiden, Richard Cawthorne, Christopher Kirby (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Za pár let už nebudeme muset ani hnout prstem, protože moderní technologie za nás všechno obstarají. Technofobům se v takové době nebude žít zrovna lehko. Grey Trace (Logan Marshall-Green) je pověstný tím, že jako jeden z posledních lidí dává před technologiemi přednost vlastním rukám. Jedna noc, která mu obrátí život vzhůru nohama, však tenhle přístup rázně změní. Autonehoda na noční dálnici a střet s bandou grázlů, kteří mu zavraždí přítelkyni a jeho nadosmrti zmrzačí. Greyovy vyhlídky na invalidním vozíku jsou víc než temné, dokud mu kamarád vědec nenabídne technologické vylepšení. S čipem v míše dokáže Grey nejen znovu chodit a pohybovat rukama, ale získává i další, dosud netušené možnosti. Experimentální zařízení zvané STEM totiž dokáže například i vystopovat pachatele onoho nočního přepadení a také Greyovi pomoci si to s těmi gaunery vyřídit ručně. Kdo by odolal? Grey rozhodně ne. Když však zanechá prvního z pachatelů v tratolišti krve, napadne ho, jestli by STEM neměl aspoň trochu zbrzdit. Otázka zní, jestli to půjde. A jestli to Grey vůbec chce. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (966)
Je to slušná jízda, která nestihne nudit a má určitě i pár zajímavých nápadů, ale zase nic víc jsem v tom neshledal. Takže zdejší houfné pětihvězdičkování jde jaksi mimo mě. Akční stránka je v pohodě, ale nějaké emoce tady na mě moc nefungovaly. Film určitě nabízí témata k zamyšlení, ale pracuje s nimi poněkud povrchně. Do velké míry tak souhlas s komentářem od Laca. Vidím to na slušný 3* a k nim přihazuji 60% ()
Skvěle natočené a vymyšlené akčně pojaté cyberpunkové sci-fi o budoucnosti, ne (asi) zas tak vzdálené. Opravdu mám rád tyhle menší filmy, které se objeví jako blesk z čistého nebe. Velmi chytrý koncept, v němž Umělá inteligence je tu ono pověstné Nietzscheovské natažené lano mezi člověkem a nadčlověkem...a opravdu skvělá formální stránka, především originálně zvládnuté akčně bojové scény, obvykle na toto nekladu vůbec důraz, ovšem australští tvůrci odvedli nezvykle povedenou práci...je skoro neuvěřitelné, že jde o čistě autorský projekt scenáristy/režiséra Leigha Whannella, už by měl zůstat jen u tohoto konceptu filmu. AI, autonomně řízené automobily, smart domy a domácnosti, fyzické modifikace prostřednictvím nanotechnologií, biomechanická vylepšení lidského těla (upomínající na raného Davida Cronenberga)...pozitivně-negativní vize budoucnosti...fascinující i děsivá.... Opravdu povedený akční příspěvek do cyberpunkového subžánru sci-fi filmů...a obecněji skutečně dobrý a chytrý sci-fi film! A těch je bohužel stále jako šafránu... ()
I přes četné akční scény jde o komorní drama ve sci-fi kabátě se stejným posláním, jaké už mělo R.U.R. od K. Čapka. Necháme-li stroje, roboty, mikročipy dělat práci za nás a pomáhat nám, jednou se může stát, že ony nás už potřebovat nebudou. Kyborg, android, umělá inteligence. Asi nikdy nezvládnou všechno, co dokáže člověk, ale k přežití jim to bude stačit. Napínavé, nelítostné, nejen pro hlavního hrdinu bezvýchodné, skvěle nasnímané a s atmosferickou hudbou (mé obavy z převažujícího retra se naštěstí nenaplnily). Varující. ()
Dej tohto hororu sa odohráva v blízkej budúcnosti. Grey (Logan Marshall-Green) stratí následkom nehody možnosť pohybu. Jedinou nádejou na návrat do normálneho života je mikročip nazývaný Stem, ktorý by mu umožnil opäť ovládať svoje končatiny. Po úspešnej operácii sa začína bláznivá cesta za pomstou. – Na Leigha Whannella som mal po tej šaškárni v Insidious 4 trochu ťažké srdce, ale týmto si to u mňa jednoznačne napravil. Námet znel nesmierne dobre a práca s ním sa vydarila. Jediným problémom je u mňa to, že mi to celé prišlo strašne, ale fakt strašne detinské. Tie choreografie súbojov sú úsmevné a to mi k tomu hlavnému motívu pomsty vôbec nesedelo, ale keďže je zjavné, že primárnym cielovým publikom nie sú len fanúšikovia hororu, ale aj trochu iných žánrov, dá sa to tvorcom odpustiť. Ale zase som rád, že to je R-ko, takže to je príjemne brutálna jazda. Ostatné veci sú už v rámci žánru nadpriemerné. Gore je krásne, postavy sú napísané tak, že divákovi na nich záleží a prežíva s nimi celú jazdu a v neposlednom rade môže celý projekt stavať na výbornej práci technikov, či už sa to týka kamery, osvetlenia alebo hudby. Najviac ma ale určite potešila nepredvídatelnosť a neopozeranosť, čo sa u hororov v posledných rokoch stáva len zriedkavo. Rozhodnutie Blumhousu neposlať toto do kín po celom svete s jednotným dátumom vydania je velkým krokom vedla. Hlavne že Truth or Dare do kín dorazil bez problémov. + herec z The Invitation + herečka z The Purge: Election Year, Get Out a Beyond Skyline + herec z Hounds of Love ()
Nápaditý snímok ktorému trvá 40 minút, kým sa konečne rozbehne. Myšlienka v podobe vyvolania závislosti "ľudstva" nad "budúcnosťou", nad ktorou zdanlivo máme, respektíve zároveň môžeme stratiť kontrolu, skutočne stojí za pozornosť. Škoda však, že vďaka tomuto nápadu, akoby miestami utrpel samotný príbeh, ktorý je občas akýsi nevýrazný. "Revenge" ako taký beriem s plnou vážnosťou, no v tomto prípade akoby bol druhoradý, pričom celkovo mi prišiel "Upgrade" poňatý viac menej na akčnú strunu, než tú hororovú. Dve parádne gore scény snímok osviežia, no vzhľadom k podstate samotnej story a jej možnostiam, som čakal viac. Medzi 3-4. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (20)
- Když Grey (Logan Marshall-Green) prochází chodbami do bytu Jamie (Kai Bradley), je na jedné zdi namalovaný Jigsaw z filmu Saw: Hra o přežití (2004), jehož spoluautorem je režisér tohoto snímku Leigh Whannell. (Tomas.Chvala)
- Vůz, který Grey (Logan Marshall-Green) na začátku filmu opravuje, je Pontiac Trans Am. (Nathaniell)
- Když se Eron (Harrison Gilbertson) snaží Stema (Simon Maiden) vypnout na dálku, jsou na obrazovce vidět identifikátory (anglicky process identifier či PID) některých vybraných procesů. Obzvláště nevěryhodný je proces PID 1 nazvaný Caches. V unixových systémech dochází ke spouštění procesu s PID rovno jedna hned na začátku systému a jedná se tak o první proces se zvláštním postavením (abvykle nazvaný init nebo např. systemd), který je primárně zodpovědný za spuštění a vypnutí systému. (honza.kuzel)
Reklama