Režie:
Noah BaumbachScénář:
Noah BaumbachKamera:
Robbie RyanHudba:
Randy NewmanHrají:
Scarlett Johansson, Adam Driver, Laura Dern, Alan Alda, Ray Liotta, Julie Hagerty, Merritt Wever, Mark O'Brien, Ayden Mayeri, Wallace Shawn, Amir Talai (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nicole (Scarlett Johansson) a Charlie (Adam Driver) sú manželmi stojacimi pred rozvodom, ktorý na začiatku obaja nechcú riešiť právnou cestou. Majú syna, o ktorého sa striedavo starajú po odsťahovaní Nicole k mame v Los Angeles. Neskôr sa Nicole rozhodne využiť právnu pomoc pri rozhodovaní o opatrovníctve syna. Trpký príbeh je zrkadlom osobnej skúsenosti režiséra, ktorý si prešiel rozvodovým konaním na vlastnej koži a scenáristicky obohatil snímok dialógmi zo života bez príkras a bez servítky. (Biopler)
(více)Videa (3)
Recenze (454)
Další zcela oprávněný oscarový kandidát, který se dá i přes svou délku slupnout jako malina. Pokud v minulosti někdo pochyboval o Scarlett s Adamem jestli jsou kvalitními herci, tady minimálně dostává poměrně jednoznačnou odpověď. Film je občas nepříjemný, ale také je dosti zajímavý. Podobně jako kdysi u sice slabého Rozchodu, zde vidíme že rozpad vztahu začíná vlastně zdánlivými maličkostmi, které působí jako maličká sněhová koule, na kterou se bohužel začne nalepovat další sníh a na jejím konci je to mohutný kolos, který už nedokáže nic zastavit. Vrátit zkrátka nic nejde.... PS: Velmi musím pochválit kvalitní vedlejší postavy. Alda, Dern nebo Liotta jsou prostě úžasní a dodávají snímku tu správnou tragikomickou rovinu! 80% ()
Autentické, bolestivé, hrozivé, smířlivé. Hluboká sonda do vztahu, který nevyšel. ScarJo a Adam Driver excelují v rolích skutečných lidí, procházejících skutečnou tragédií (Scarlett možná o kousek působivější než Adam, ale možná v tom jsou osobní sympatie). Děsivá analýza toho, kam až může dovést krásný, na první pohled ideální vztah nepochopení a špatná komunikace. Charlie a Nicole se milovali, ale přitom si ubližovali až do překročení hranice, z které není návratu. Těžko vybírat, komu fandit, oba dva jsou vykresleni komplexně, oba dokážou opravdu ublížit i vyvolat sympatie - život není černý a bílý a scénář si je toho naštěstí plně vědom. Je to opravdové, civilní, realistické - napomáhá tomu výborně napsaný scénář (až na pár momentů, kdy působil trošku uměle), již zmíněné herecké výkony v hlavních rolích (vedlejší postavy jsou v pořádku, ale až na Alana Aldu mě úplně nezaujaly) a v neposlední řadě také skvělá technická stránka - hlavně kamera opravdu pomáhá prodat ten pocit, že sleduji skutečný život, někdy až na úrovni domácího videa (ve vyšším rozlišení :) Důležitá je i zde výrazně přítomná kritika právního systému, který nebere v potaz individualitu a hodně mu chybí citlivost v takto obtížných případech. Nakonec mnohdy nevyhraje ve skutečnosti nikdo, pouze právníci, kteří na tom vydělali. Spirála, do které se pár po vstupu do systému dostane, končí v tragédii a žalu. Divák ale dostane jednu z nejsilnějších a nejintenzivnějších dialogových scén tohoto roku, bylo to nepříjemné ale stejnou měrou úžasné (jinak má film taky tři krásně napsané monology, které tvoří základní osu celého dramatu). Snad jen dítěti, jehož pohled byl naznačen jen velmi povrchně, mohl scénář dát více prostoru (zvlášť když byl problém, který může takový rozvod způsobit, několikrát opakován). Takto působil možná až příliš nevšímavě ke všemu, co se dělo. Ale to je jen docela malá výtka. Baumbach naštěstí nakonec zvládne celý příběh i přiměřeně ukončit. Závěr funguje skvěle po dramaturgické i emoční stránce a mně nezbývá nic jiného než hodnotit Marriage Story jako jeden z filmů roku. 9/10 ()
Jako divadelní představení vlastně výborné a scéna, kdy to ze sebe Nicole a Charlie konečně pustí, pečlivě připravená, efektní a skvěle zahraná. Na prknech by to bylo jistojistě na samostatný potlesk ve stoje. Komická cukrátka v podobě sociální pracovnice nebo kamarádky předávající rozvodové papíry na ehm, ehm, ale dají se přežít, holt pan Baumbach cítil, že musí svůj "niterně upřímný" příběh lehce vyvážit. Přes veškerou snahu o všední a hlubokou upřímnost, působí tahle historie právě až příliš precizně, uměle, akademicky a nakonec ve své podstatě pouze otřepaně. Emancipovaná právnička a macho právník...ach jo. Ovšem preciznost spočívá i v hereckých výkonech a Johansson i Driver pochopitelně vynikající. ()
Takové to, když zapomenete že koukáte na herce, na film, a odevzdaně žijete situací, kterou prochází hlavní protagonisté. Křehká dialogová vztahovka, při vyprávění příběhu bravurně pracující taky s kamerou a střihem. První spověď Scarlett její právničce je snad nejbrilantnější scénou filmu. Herecky na úrovni dech tajícího výstupu Naomi Watts ve scéně herecké zkoušky v Mulholland Drive. Dále třeba střihová eskalace s gradujícím přibližováním se k vypjatým tvářím v hádce s vyvrcholením, ve kterém se řekne to nejhorší, co se vzápětí musí olitovat. V divadle by to bez těch detailů tváří nebylo ono. Dialogy tak autentické a povahy postav natolik přesně tvarující, že hrát je musela být tvůrčí extáze. A nejen Driver se Scarlett zde krasobruslaří. Laura Dern na malé ploše comebackuje v plné síle a Ray Liotta na ještě menší ploše výsostně kompenzuje absenci v Irishmanovi. Jako to nejlepší od Woodyho Allena, s dotekem srdce La La Landu. Za mě nevyhnutný Oscar za scénář. ()
Biják plný emocí, který ze mě paradoxně nedokázal vyvolat téměř žádnou. Neživotný sled scén, kdy se k sobě hlavní představitelé (až na jednu zbytečně vypjatou scénu), chovají v podstatě korektně, což tzv. "skutečný život" připomíná ze všeho nejmíň. Za Alana Aldu, kterého jsem mohl zase po letech vidět hrát, ale dík. ()
Galerie (134)
Zajímavosti (12)
- Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo striedavo v New Yorku a Kalifornii. Natáčalo sa 47 dní. (MikaelSVK)
- Charlie (Adam Driver) nosí hodinky Rolex Oyster Perpetual 39. (Liqid)
- Adam Driver musel 15krát udeřit do stěny kvůli vícenásobným záběrům. V jednu chvíli uhodil tak tvrdě, že téměř prorazil stěnu. (Davidamper)
Reklama