Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kolem roku 1921 je ve Španělsku přepaden armádní vlak se zbraněmi a veškerý náklad je ukraden. Stopy vedou mezi anarchistické hnutí, které připravuje revoluci. Z Madridu je do Barcelony povolán nesmlouvavý policista Aníbal Uriarte (Luis Tosar), aby do případu vnesl nový pohled na věc a především v co nejkratším čase přišel na to, kde se zbraně ukrývají. Hned po svém příjezdu však odhaluje, že barcelonská policie udržuje kontakty s nepříliš ctihodnými občany v čele s Baronem (Manolo Solo), který nejen že vede zábavní podnik, ale je namočený i do vydírání a kuplířství. (C0r0ner)

(více)

Videa (10)

Trailer 2

Recenze (43)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Zkorumpovaní policajti, politici sledující svoje cíle, dekadence v barcelonských klubech a sociální bouře v režii anarchistů. Výborně poskládaný mix zasazený do věrné dobové atmosféry, jejíž bezútěšnost zvýrazňuje fakt, že se tu nenajde snad jediná postava, která nemá špínu za nehty. Otazník se vznáší snad jen nad hlavním hrdinou v podání jako vždy výborného Tosara, ale i on má k vyloženému klaďasovi hodně daleko. Španělé zase zabodovali. 85% ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Stalo se poslední dobou již tradicí, že s Iberijci šlápnete do hovna jen stěží. A ani po tomhle vyšťourávat klackem rýhy v podrážkách, aby vám nesmrděl botník, rozhodně nebudete. Kulantně zrežírovaný, hutný a vrstevnatý příběh o počátcích ROH v Barceloně z dob, kdy Gaudí začal plácat Sagradu, kombinovaný s gengbengem, výpravný jako prase, koncertně zahraný a hlavně nasnímaný tak dokonale, že by za to kameraman zasloužil minimálně vyhonit mezi čtyřkama katalogové MILFky. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Pánové, je čas se pobavit, ne? Je to tu jak na pohřbu…“ Španělé opět nezklamali a na filmu si dali pořádně záležet. Už to vyobrazení města se moc podařilo, na pohled přenádherná Barcelona, pod povrchem ovšem zkažená a špinavá. Přispívá tomu i skvělý vizuál a pečlivé vykreslení dobové atmosféry, se kterou si tvůrci vyhráli, dýchá na vás z každého záběru. Postavy se též podařily, především tedy hlavní hrdina, tajnůstkář s neznámou motivací (Tosara mám spojeného se Zatímco spíš, takže docela změna, ale tenhle pán má charisma na rozdávání, tudíž bez problému). Nechybí ani nějaké ty podařené přestřelky, bitky či honičky, akcentování sociální otázky pak bylo zcela na místě, souvisela totiž (i historicky) se vším. Jediné, co mě trochu zklamalo, byl až zbytečně moc „cool“ konec (stupidní „podrážka“ a nesmrtelnost 1 z postav mu příliš nepomohly). Celkově dávám silné 4*. „Měl by ses přidat k nám. Mohli bychom vytvořit svoji vlastní akční skupinu.“ - „Policajt v anarchistické akční skupině?“ - „Policajti jsou taky pracující, ne?“ ()

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Brilantně promyšlená kriminálka odehrávající se ve dvacátých letech v Barceloně, kde půlka města drží stávku, policejní vyšetřovatelé se chovají jako gangsteři a v ulicích zuří anarchistické nepokoje. U hlavního hrdiny, policisty z Madridu, který přijíždí do města pomoct pátrat po pachatelích vlakové loupeže, téměř až do konce není jasné, jestli jde o křivého podrazáka nebo o mazaného super-klaďase, co chce všechny přechytračit a dovést ke spravedlnosti. Tyhle dva názory na něj se každou chvíli střídají, následkem čehož je film emocionální horskou dráhou, v níž každá z mnoha postav má svůj dramatický oblouk, četné příběhové linie se navzájem protínají a reagují na sebe, složitý příběh prochází komplikovaným vývojem a řadou překvapivých zvratů, vyšetřování se ubírá nepředvídatelnými směry a ještě se do toho podařilo nacpat feministickou rovinu, kritiku státního režimu a policejních sil i několikanásobný motiv pomsty. Po filmařské stránce čistá práce (včetně akčních přestřelek a rvaček), možná až na sporadické technické limity (automobilová honička, při níž oba vozy jednou tak 40 km/h), ale i ty obvykle z větší části zamázne skvělá a zřejmě i dost drahá retro výprava. ()

agentmiky 

všechny recenze uživatele

Jako ten naprosto luxusně propracovaný nádech dvacátých let minulého století se tomu odpřít nedá, herecké obsazení v čele s Luisem Tosarem vládne obrazovce, ale chyběl mi tomu větší tah na bránu a také i o trochu lépe vypiplaná zápletka. Španělé točit filmy umí, o tom jsem se již mnohokrát přesvědčil, a Gun City se v mnohých ohledech do této kolonky dá taktéž zařadit. Jenže pár aspektů tomu jaksi podrazilo nohy. Příběh točící se kolem zcizeného nákladu zbraní mě tak nestrhnul, taktéž se rozehrálo dost příběhových uliček okolo vedlejších postav, které ve výsledku spíše děj zpomalovaly. A hlavně mě spíše naštvala akce, která se sice na konci snažila dohnat manko za celý film a rozehrála se zde opravdu dlouhotrvající přestřelka, jež na mě spíše zapůsobila amatérským dojmem. Za jedinou čestnou výjimku bych označil automobilovou honičku, ta nabídla slušně vygradovanou podívanou. Zachránily to kostými, špičkové exteriéry a uhrančivý pohled Tosara, ale více než 67 % tomu jednoduše dát nemohu. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (2)

  • Väčšina natáčania filmu prebiehala na severozápade v Galícii, no filmári pracovali aj v katalánskej Barcelone. (MikaelSVK)
  • Vo filme zaznie viackrát slovo "Vasco". Španieli takto nazývajú rodených Baskov, ktorí sa narodili a žijú na severovýchode krajiny. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama