Režie:
Nicolas PesceKamera:
Zack GallerHudba:
The Newton BrothersHrají:
Andrea Riseborough, Demián Bichir, John Cho, Betty Gilpin, Lin Shaye, Jacki Weaver, Frankie Faison, William Sadler, Nancy Sorel, Tara Westwood (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Videa (2)
Recenze (166)
Bylo to teprve včera co jsem tento horor viděl v kině, ale už teď vím, že na něj velice rychle zapomenu. Je to takový ten film, kterých je na světě spousta, který nepřináší nic nového a za celou stopáž vás nijak nepřekvapí ani nevyděsí. Zkrátka sbírka filmových klišé. Možná tohle na někoho funguje, ale já to určitě nejsem. ()
Užívate Heero odporúča: "Doporučuji nekoukat se na trailer, protože nic víc ve filmu neuvidíte." Ja ale odporúčam pravý opak. Kuknite si trailer, uvidíte fakt všetko, ušetríte čas a napáľte tomu maximálne dve hviezdy. Pretože naozaj, všetko mimo traileru je vata a prázdne kecy. K tomu sa pridáva nejaká divná hudba, často pripomínajúca muchu chodiacu po mikrofóne. Hororové tu boli len tie vráskavé baby jagy s umelými zubami. ()
Je to jasný, Nicolas Pesce k smrti nenávidí sérii Nenávist a tak se jí rozhodl pomstít, zač je toho koleno. Nejvíc to odsrala chudák Kayako, která v celém filmu dostane prostor...chvilka napětí...počkej si...sedni si na to...sedíš?...tak jo...3 vteřiny !!! Ne, nedělám si prdel a jo, čteš správně, nebohý člověče. Kayako tam bude 3 vteřiny na začátku filmu. Proč? Proto! A tak jo, já to prásknu. Je to tím, že Pesce se rozhodl, že tuto sérii okoření a tak každá oběť nenávisti se stane aktuálním bubákem. Jo, je to tak, vole. Ve filmu tedy straší holčička, holka, ženská, tlustej chlap, kluk, každej kokot, co Tě napadne, jen Kayako ne (krom těch tří vteřin). To bych ještě překousla, prostě pokus udělat to jinak a třeba to bude i zajímavé a bude to fungovat, ne? Ne! Veškeré bubu scény jsou předvídatelnější než kurva v bordelu, lekačky jsou zde jediné - volume o 300% nahoru, a děj skáče jak kulička v pinbalu s tím, že díky tomu od začátku filmu víte, jak kdo dopadne (čti chcípne) a o "překvapení" tak není nouze. Není nad to ke konci filmu vidět, jak chcípla ta mrtvola, co jste viděli na začátku no ne? Člověk nemusí nikomu držet pěsti a ani se o nikoho bát. O všech se ví, že chcípnou. Pohoda. Postav je jako bonus po kokot, takže nějaký hlubší pouto k někomu si prostě nevytvoříte a víc opláčete, že Vám chcíplo tamagotchi od mého soukmenovce z Večerky, protože jste ho nekrmili, než aby Vás srala smrt hlavní postavy. Dále je tu báječně vykreslen vztah hlavní ženské postavy s jejím synem. Na začátku zjistíte, že má syna. A rejža si na to po hodině filmu vzpomene a dokonce toho kluka ještě jednou ukáže na obrazovce asi na dvě minuty a další čtyři minuty mu dá prostor na konci filmu. Kdo by této rodince pak nefandil, že? Celkově je to trapné, nestrašidelné, neatmosférické, tupé, zbytečné, laciné, extrémně zkurvené pokračování kdysi bezva série, které už v životě nechci vidět. Ale být to samostatný film, tak bych tomu možná i dvě hvězdy mrdla. Takhle jednu ze strachu, aby mě Pesce po nocích nestrašil, nebo, nedej Buddho, dokonce nenatočil pokračování. To by byla těžká kletba, pyčo !! ()
Co se děje/scénáře týče, nic nového pod Sluncem - japonská klasika, překopaná, předžvýkaná a natrávená pro euroamerického diváka. U mě spokojenost - atmosféra temná, kamera pečlivá a pomalá, spousta starých známých horrorových gagů či aspoň horrorových gagů podle známých vzorců. Plusem je tentokrát modernější look a taky herecké obsazení, konkrétně Lin Shaye v pár brutálních scénách, ale hlavně skvělá androgynní Andrea R. v hlavní roli. Mínusem je snad jen poněkud banální závěr, ale nakonec proč v téhle dobře zajeté sérii vymýšlet něco nového, že jo. ()
Ono to není zase tak zlé. S původní sérií to má společné snad jen poněkud kostrbaté napojení na Japonsko a temné vrčení, ale jinak se víceméně jedná o klasickou duchařinu s prokletým barákem, jehož kletbě propadne každý, kdo do něj strčí nos. Zpočátku jsem měl problém se stylem vyprávění o několika časových rovinách, ale to si po chvíli sedlo a nakonec to dalo i nějaký smysl. Strašidly se tu nešetří a i když jejich masky nejsou kdovíco, jejich nástupy fungují, stejně jako lekačky. U herců jsem byl trošku na rozpacích. Andreu Riseborough mám rád, ale nejsem si úplně jist, že se pro podobnou roli hodí a ani John Cho není tím typem herce, kterého bych tady čekal. Naopak bez Lin Shaye by se to asi neobešlo. Výrazný problém jsem měl s vizuálem, který je protivný až hnusný a film dost sráží. Každopádně jsem nečekal nic, takže jsem nakonec docela spokojen. 60% ()
Galerie (25)
Zajímavosti (7)
- V průběhu filmu si lze několikrát všimnout číselné symboliky. Vícekrát je v záběru „haunting house“ s číslem popisným 44. Naopak policejní stanice hlavní hrdinky má číslo popisné 999. „Andělské“ číslo 44 symbolizuje pozitivní energii a boží ochranu, naopak 999 – pokud jej obrátíme – značí „ďábelské“ číslo bestie 666, což je vlastně úplně obráceně (detektivové jsou přeci ti hodní a nenávistní bubáci naopak zlí). (Haymar)
- Na policejní stanici vybírá Goodman (Demián Bichir) mezi filmy 48 hodin (1982) a Francouzská spojka (1971). (Duoscop)
- Režisér čerpal insipraci z filmů Vymítač ďábla (1973) a The Changeling (1980). Rovněž uvedl, že je velkým obdivovatelem série Ju-On. (fiLLthe3DD)
Reklama