Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž 1900. Básník Christian (Ewan McGregor) vzpomíná, jak se stal členem divadelní společnosti, která právě zkouší novou hru. Jenže aby ji mohli v Moulin Rouge uvádět, potřebují přesvědčit majitele podniku (Jim Broadbent), na kterého platí jediná věc – krásná kurtizána Satine (Nicole Kidmanová). Rozhodnou se proto, že Christiana představí Satine. Ten večer se má ale Satine sejít s bohatým vévodou (Richard Roxburgh). Dojde k záměně a Satine vyzná lásku Christianovi v domnění, že je vévoda. Christian jí poví pravdu a vzápětí se objeví pravý vévoda. Satine situaci vyřeší po svém. Nabídne vévodovi samu sebe výměnou za to, že bude investorem nově vznikající hry. Vévoda souhlasí. Dojde láska Satine a Christiana naplnění? A co žárlivý vévoda? (AČFK)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 148)

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Slovy na konci titulků při tklivých tónech houslí: This story is about truth, beauty, freedom, but above all - LOVE. Ve srovnání s tímto skvostem je Austrálie odpad. Takto si představuju revolucionářský, novátorský a hlavně láskyplný přístup k filmu a Luhrmann se tímto dílem, které není jenom muzikál ani náhodou zapsal navěky do filmové síně slávy mezi nejvyšší díla kinematografie. Perfektní písničky v skvělých kulisách, dokonalá choreografie, hrátky s barvičkama a filtrama, a příběh tak klasický, ale díky perfekcionismu kolem tak úžasný, o lásce, která překoná vše. Nejkrásnější Kidman vůbec, a nevinného mladíka výborně hrající oblíbenec McGregor. Tohle je filmová Nirvána. Amen. The greatest thing you'll ever learn Is just to love and be loved in return. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Byl jednou jeden chlapec. Velmi zvláštní a okouzlující chlapec. Říká se, že urazil dalekou cestu, velmi dalekou. Přes hory a moře. Byl trochu plachý a smutné oči měl. Ale byl velmi moudrý. A pak jednoho dne. Jednoho kouzelného dne. Jsme se setkali. A mluvili spolu o spoustě věcí. O šašcích a králích. A on mi řekl tohle: "Nejúžasnější věc, kterou kdy můžeš poznat, je milovat a být milován." Děkuji ti Bazi! ()

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

Muzikály já obecně moc nemusim, protože mi přijde, že zpěv je upřednostňovanej před dějem a v záplavě všech těch písní nakonec nevim o co v tom filmu šlo. To je tak trošku případ Moulin Rouge, ale tady je naštěstí ten děj tak jednoduchej, že tady nebyl žádnej větší problém se v tom zorientovat. Na druhou stranu jsou ale v muzikálech většinou fakt krásný písně, který do děje pěkně pasujou. tady je to ale taková dost vykrádačka všech možných písní, škoda, že nebyly napsaný nějaký přímo do tohohle filmu, ale i tak se to pěkně poslouchá a koukat na zpívajícího McGregora je fakt zážitek, docea by mě zajímalo, jestli to fakt zpíval on. Stejnětak je zážitek koukat na Nicol Kidman. Baz Luhrmann se toho zhostil fakt pěkně, ale někdy mi přišlo, že z toho dělal až trošku moc velkej vizuální cirkus ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Co se týče viscerálního prožitku, jde o těžko popsatelné převyprávění, přezpívání a přebarvení mýtu o Orfeovi. Film zřejmě vymyšlený a natočený pod vlivem absintu (za asistence absintové víly s tělem Kylie Minogue) ovšem není (jenom) bezmyšlenkovitou muzikálovou extravagancí. V míšení stylů lze vysledovat řád, diktovaný hlavní dějovou linií. První romantické okouzlení se nese v jiném duchu než milostné námluvy ve "Slonovi" a zcela odlišně je pojatá druhá, pomalejší a méně třpytivá polovina filmu, odhalující, že jádrem vyprávění po celou dobu nebylo nic komplikovanějšího než ten nejklasičtější příběh tragické lásky. Luhrman však vyprávěcí schémata klasických románů paroduje, zveličuje nebo rozbíjí. Důsledně při tom vytěžuje popkulturní rezervoár, v němž najdete The Sound of Music i French Cancan, Marilyn Monroe i Nirvanu, screwball komedii i commedii dell'arte. Neustávající, pouze různě rychlý rej obrazů a zvuků brání tomu, aby film na jediný okamžik zevšedněl. Pořád na co koukat, co poslouchat, nad čím přemýšlet. Třeba nad tím, zda je zrovna napodobován styl muzikálů z Bollywoodu, od Minnelliho nebo od Berkeleyho, zda jde o narážku na Ophülse, Felliniho nebo Sauru. Stejně jako v jiných jeho projektech, nešlo Luhrmanovi ani v nejmenším o historickou věrnost. Proklamovaným cílem bylo zprostředkovat divákovi, jak mohlo místo typu Moulin Rouge v letech své největší slávy na návštěvníky působit. Ne fakta, ale zážitek. Tehdejší kulturu reinterpretuje z dnešního úhlu pohledu. S výpomocí současných umělců hledá vhodné vizuální a hudební paralely k tomu, co bylo tehdy v módě, ale co už by na nás dnes působilo zastarale a usedle. Moulin Rouge je film "pohupující" se na hraně mezi absolutním kýčem a emocionálním tornádem. Pro mne jde o výjimečné dílo v dobrém slova smyslu postmoderního režiséra a o jeden z audiovizuálně nejbohatších filmů, jaké kdy byly natočené. 95% Zajímavé komentáře: belldandy, Eddard, Aiax, Natascha, Callas, El Loco, Tequila ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Bol raz jeden mladík, zvláštny, kúzelný mladík, smutný pohľad mal, bol však veľmi múdry." Magické, opona sa roztvára a zavalí vás taký dvojhodinový pestrofarebný humbug, až vás na konci prekvapí, ako vás šialený Luhrmann dostal presne tam, kam chcel a vy ste mu neverili a na konci ste mu uverili a už pre vás bolo neskoro, zostali ste emočne zdrvení a rozložení na mikročastice. Zrazu ste dojatí, obzeráte sa, či niekto nejde, aby ste si mohli utrieť zaslzené oči a trúbite do vreckovky. MOULIN ROUGE je opulentný, bizarný, kuriózny, hlučný, akčný, farebný, drzý a krásny muzikál, ktorého úspech (celosvetová tržba 18O miliónov pri 5O-miliónovom rozpočte, osem nominácií na Oscara) vyvolal krátky boom muzikálov (CHICAGO, NINE). Luhrmann je diabol a z Nicole Kidman a Ewana McGregora skvelý, skvelý, skvelý pár. Pekná rozprávka ladená do pop-kultúrnej čipkovanej blúzky, aj keď celé je to miestami natoľko pojašené, že to samozrejme na IOO% nebude sedieť každému. Kino Považan 2001 ()

Galerie (36)

Zajímavosti (57)

  • Režiséra Baze Luhrmanna inspirovala k natočení filmu snaha přenést na plátno pocity, které prožil při sledování bollywoodského filmu s indickými diváky. (ČSFD)
  • Zápletka filmu je směs tří oper/operet. Mladý spisovatel s bohémskými přáteli, který se zamiluje do nevyléčitelně nemocné dívky, je "La bohème" založená na novele Henriho Murgera "La Vie de la Boheme". Kurtizána, která se dozvídá, že láska může být také pravá a idealistická, pochází z "La traviata" dle novely Alexandra Dumase "Camille" a také zahrnuje nevyléčitelnou chorobu. A třetí dějová linie o spisovateli, který se vydává do "podsvětí" Moulin Rouge, aby našel lásku a pokusil se jí dostat zpět, pochází z díla "Orpheus in the Underworld" Jacquese Offenbacha, jež má původ v řecké mytologii. (jajush)
  • Tim Wheeler z kapely Ash se ucházel o roli Christiana (Ewan McGregor), což jej přivedlo k napsání písně „Orpheus“. (HellFire)

Související novinky

Další muzikál pro Nicole

Další muzikál pro Nicole

09.04.2008

V Moulin Rouge byla neodolatelná a ukázala kromě podvazků a hereckého talentu i to, že je docela nadanou zpěvačkou, takže režisér Rob Marshall neváhal ani chvilku a obsadil Nicole Kidman do jedné z… (více)

Scarlett krade nejen srdce

Scarlett krade nejen srdce

07.09.2007

Každý ví, že nejlepšími přáteli krásných blondýnek jsou diamanty. Zpívala o tom kdysi Marylin Monroe a nedávno na houpačce vysoko nad parketem Moulin Rouge i Nicole Kidman. Teď si něco podobného bude… (více)

Na návštěvě u protinožců

Na návštěvě u protinožců

14.12.2006

Baz Luhrmann, režisér rozpačitě přijaté adaptace světoznámé Shakesperovy hry Moulin Rouge, se připravuje na svůj další projekt, ve kterém se nezahraje nikdo jiný, než dvě herecká esa největší… (více)

Reklama

Reklama