Režie:
Fred DurstScénář:
Fred DurstKamera:
Conrad W. HallHrají:
John Travolta, Devon Sawa, Ana Golja, James Paxton, Jacob Grodnik, Jessica Uberuaga, Jeff Chase, Luis Da Silva Jr., John Schwert, Kenneth Farmer, Neb Chupin (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Posedlý fanoušek v podání Johna Travolty pronásleduje svého nejoblíbenějšího herce a svou urputností mu zničí celý život. (HellFire)
Videa (1)
Recenze (45)
Totální bizár. John Travolta je v největších sračkách svý kariéry od dob KDOPAK TO MLUVÍ. Pokud chcete vidět fakt hodně špatný film, Fred Durst je nezpochybnitelnou zárukou. A nezáleží na tom, že za kamerou stojí Conrad W. Hall. Sračka na papíře od sračkáře na režisérský stoličce. Proti tomuhle exkrementu je FANATIK od Scotta se Snipesem a De Nirem Tarkovskij. Klipy Limp Bizkit Fredovi šly, nebylo to žádný umění, ale čirá, často improvizovaná zábava. Bohužel tady se snaží o vážnou strunu se scénářem, který působí jak first draft bez dalšího pitchování. Není tedy divu, že z toho vznikla taková kolosální píčovina. Za všechny recenze doporučuju tuhle, s kterou se naprosto ztotožňuju: https://www.youtube.com/watch?v=a-uiI_hCoOE ()
John Travolta i v tomto snímku potvrdil, že je vážně výborným hercem, jelikož jeho ztvárnění ústředního hrdiny, zaostalého Moose, je tu vážně výrazné, a ona proměna z neškodného lidumila se zálibou ve filmech a hercích na posedlého fanatika je skutečně přesvědčivá a uvěřitelná, o to víc je pak ovšem škoda, že se tomu tak nestalo v rámci jiného filmu, než právě této poměrně dost obyčejné podívané, kterou určitě ale zároveň nechci označit ani za celkově špatnou, jelikož jí spíš srážejí jednotlivosti, než aby vyznívala mizerně jako celek. Jinými slovy, tvůrci nedokázali udržet kvalitativní úroveň filmu po celou dobu jeho trvání, a tak se tu poměrně pravidelně střídají filmařsky silné, fungující a působivé momenty, s těmi vyloženě béčkovými, tuctovými a nepatřičnými, které navíc především v závěru začnou převažovat, čímž je to s celkovým dojmem pak jak na houpačce, kdy jsem si chvílemi říkal, že si to nic nezadá s tím nejlepším, co dramaticko/thrillerová tvorba nabízí, aby vzápětí přišla scéna vystřižená jak z brakové produkce. K negativním pocitům pak přispěla ale bohužel ještě i prakticky nulově navozená atmosféra a zcela nefunkční napětí, stejně tak jako pár nelogistických bot, takže ve výsledku toho pozitivního až tolik nezůstává, přesto všechno jsem ale i tak přesvědčen, že jako nenáročná filmová jednohubka The Fanatic jistě není vyloženě špatným filmovým produktem. ()
Fred Durst podle mě není žádná ořezaná tužka v penále. Má sice poměrně oblíbenou kapelu v rámci žánru, ale filmařsky nevím, co se do toho vůbec sere. Fanatik má v hlavní roli nerda jak hovado, který má na hlavě vpředu byznys, vzadu párty a ještě je to navíc nějaká forma autisty. No a jelikož je to Travolta, tak Vám to na něj vůbec nesedí. Jenže nejhorší je, že u něj vlastně nevíte, co si o něm myslet. Litovat ho? Nebo ho snad vnímat jako debila? Těžko říct. V každém ohledu je to tady ale dotaženo do absolutního extrému. Zajímalo by mě, jak moc je to založeno na pravdě. ()
Námět zajímavý, provedení veskrze pochybné. Nepochopil jsem, proč musel být Travolta retardovaný. Oscar bait? V tomto podání ani omylem. Film je koncipován jako thriller, ale Travoltův výkon nutí k neustálým posměškům. Celkový tón je tedy velmi rozporuplný. Přesto jsem se při sledování nenudil, jen jsem se častokrát pozastavoval nad podivnými volbami. V jedné scéně se např. zahradník vymluví, že musí jít domů, protože prší a on nemůže dělat svou práci. O 20 sekund později ale svítí slunce a v záběru na dopis ležící na zemi je jasné, že déšť se nekonal, protože obálka je dokonale suchá. Celá scéna byla pouhá výmluva pro to, aby mohl zahradník odejít a nechat doma o samotě uklízečku, kterou Travolta nechtěně zabije a nechá ji ležet venku na zahradě, aniž by si jí dalších pár dnů všiml zahradník. Asi byl víkend :). ()
Největším problémem filmu je fakt, že ho napsal a režíroval Fred Durst. Ten člověk je rok od roku víc a víc mimo a vrcholem jeho demence je scéna, ve které Devon Sawa pouští v autě nějaký sranec od Limp Bizkit a hrozně to hypuje. Takový Rob Zombie na rozdíl od Dursta tvoří kvalitní muziku a nedokážu si představit, že by do nějakého svého filmu vložil takto debilní scénu – holt není žádný egomaniak. Ke všemu ještě točí nesrovnatelně kvalitnější filmy. Fred Durst tvoří sračkoidní muziku a nyní i sračkoidní filmy. Už jsem si ani nemyslel, že někdy něco natočí, ale po mnoha letech se přece jen k tvorbě filmů vrátil a všem spadly čelisti. Jeho debut The Education of Charlie Banks je přitom docela slušný film, ale hlavně asi proto, že tam se ujal pouze režie a nepsal scénář. Jakmile má něco pod svou kompletní tvůrčí kontrolou, tak je evidentně zle. Ono by se z toho námětu dalo něco vytřískat, ale to by se toho musel ujmout někdo, kdo má talent. Durst vytvořil absolutně nepřesvědčivou retardovanou postavičku, u které nevíte, zda ho vám má být líto, nebo zda ho máte nesnášet. Chvílemi to dokonce působí, jako by se Durst vysmíval duševně nemocným lidem. Po silně negativních ohlasech jsem to čekal ještě mnohem horší. Opravdu jde o špatný film, ale jeho sledování zas tak bolestné není. Rozhodně nečekejte, že se u toho budete po celou dobu lámat. Ke konci to trošku nabere na obrátkách, ale těch WTF momentů tu zas tolik není. Podívejte se na to pouze v případě, že toužíte vidět Johna Travoltu v roli retardovaného filmového fanatika. Jinak ruce pryč! ()
Galerie (28)
Zajímavosti (5)
- Malý Moose sleduje v televizi film Noc oživlých mrtvol (1968). (MeanWhile)
- Ve scéně, kdy jede Dunbar (Devon Sawa) se svým synem autem, hraje z rádia písnička od skupiny Limp Bizkit. Jejím frontmanem je Fred Durst, jenž je zároveň režisér filmu. (MeanWhile)
Reklama