Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Největší nebezpečí pro newyorské ochránce zákona - neúplatný policista... Kriminální drama Serpico vzniklo podle stejnojmenné knížky newyorského novináře Petera Maase, jenž v ní vylíčil skutečné osudy policisty Franka Serpica, který byl dlouholetým členem newyorského policejního sboru a v roce 1971 svědčil v rozsáhlém případu korupce proti svým kolegům. Režisér Sidney Lumet (nar. 1924) začínal v padesátých letech v televizi a patří k předním hollywoodským tvůrcům druhé poloviny minulého století (Dvanáct rozhněvaných mužů, Zastavárník, Pahorek, Televizní společnost, Rozsudek a další tituly). V době tzv. Nového Hollywoodu na počátku sedmdesátých let režíroval dva kriminální příběhy na motivy skutečných událostí, Serpico (1973) a Psí odpoledne (1975), jejichž dalším společným jmenovatelem byl hlavní představitel Al Pacino (nar. 1940). Policejní důstojník Serpico, který neváhá ani na okamžik a postaví se vlastním druhům, i když velmi dobře ví, že bude terčem jejich pomsty, patří k nejlepším Pacinovým hereckým kreacím (znamenal pro něho druhou v dlouhé řadě osmi oscarových nominací). Jeho neokázalé herectví, založené na hlubokém vnitřním prožitku v souladu se Stanislavského hereckou metodou, působí přirozeně v souboru vesměs málo známých představitelů podobného založení (mezi nimi se např. mihne i budoucí hvězda F. Murray Abraham) a rovněž souzní s realistickým režijním pojetím... Lumet ve filmu využil více než stovku newyorských lokací a ukázal s výjimkou Staten Islandu prakticky všechny newyorské městské části. Kladný divácký ohlas filmu měl za následek vznik stejnojmenného televizního seriálu (1976-77), na němž se však nikdo z původních tvůrců nepodílel. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (461)

Davies182 

všechny recenze uživatele

Dávno před kvanty policejních filmů, ve kterých se spravedliví a čestní strážci zákona potýkají se svými zkorumpovanými kolegy (naposledy např. Hrdost a sláva) tu bylo Serpico. Nebo vlastně "byl", protože stejně jako snímek se jmenuje hlavní hrdina-policajt v podání výborného Al Pacina. Film má podobný bezútěšný podtón, se kterým se lze setkat v nepříjemné realitě - nemohl jsem si pomoci, aby se mi během stopáže několikrát nevybavil zoufalý boj proti systému v nadnárodních korporacích a megalomanských firmách, které si se svými zaměstnanci dělají v podstatě co chtějí. Že to nemá nic společného s korupcí? Možná ne zase tolik, ale několik důležitých styčných bodů zde lze najít... Al Pacino pak v tomto působivém dramatu bojuje proti zkaženému systému tak urputně a bez ubývajících sil, že mu v dnešní době může jeho filmovou houževnatost závidět nejeden kravaťák... Bravurní. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Budu se opakovat. Další strhující kriminalní drama s Al Pacinem v hlavní roli z prostředí New Yorkského podsvětí. Asi bych dal největší hodnocení kdybych neviděl jiný společný film Lumeta s Pacinem a to Psí odpoledne. I tak se jedná o naprosto strhující zážitek. Nejvíc mě donutil k zamyšlení uplně poslední obraz filmu. ()

Reklama

kinej 

všechny recenze uživatele

Při tomhle filmu jsem si uvědomil, jaký je to hnus, když už je úplatný i policajt. Dělal jsem diplomku o korupci, takže vím, že například u nás je podle odhadu minimálně 90% veřejných zakázek zmanipulovaných. Je to svinsto, tahleta naš veřejná správa. Ale když už je zmanipulovaná i policie, u které by měl člověk hledat zastání v základních věcech, tak je to na zblití. Jinak je Serpico takový klasický film ze satré školy, v tom dobrém slova smyslu. Al Pacino je dobrý, ale ty jeho kostýmy působí po letech komicky. Myslím si, že film je celkem realistický, vzhledem k tomu, že je podle skutečné postavy, a v závěru se vyhýbá patosu, což oceňuji. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Démonický Al Pacino jako zřejmě poslední spravedlivý polda ve zkorumpovaném New Yorku. V sedmatřicet let starém policejním thrilleru dokazuje, že po raketovém vzestupu zvládne utáhnout celý film i sám. Opět splynul s postavou, do které se hluboce ponořil. Tou je idealistický pochůzkář, rozčarovaný z policejních poměrů. Korupce sahá až do nejvyšších míst a jakákoliv revolta vůči systému jen ohrožuje jeho vlastního. Film čerpá ze skutečných událostí, realisticky tak vykresluje všednodennost policejní práce i s ní spojená nejrůznější lákadla. Legendární Sidney Lumet (*1924) v nejlepších letech.. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„A každýmu z nich jsem tady na tý točně říkal: Neber úplatky, neber úplatky, nebo se z toho zblázníš. Ale je to marný, je to marný…je to marný“. Je to marný, ale když se na počátku sedmdesátých let objevil zdánlivě poslední spravedlivý, poslední člověk, jenž zcela nerezignoval na mravní ideály, jeho životního příběhu se hbitě chopil Sidney Lumet. Natočil film, jehož myšlenka je důležitější než forma jejího podání. Frank Serpico věřil, Frank Serpico šel svou vlastní cestou, Frank Serpico bojoval. Bojoval odhodlaně a bojoval sám, připomínaje tvrdohlavého surfaře zas a znovu se vrhajícího vstříc rozbouřeným vlnám. Byl skutečně tak poctivý, nebo se neplánovaně dostal do bodu, z něhož již nebylo návratu? Když svému okolí příliš dlouho ukazujete falešnou tvář, je těžké vrátit se k té skutečné. Svým hrdinou, mužem odhodlaně jdoucím po cestě, která neodpovídá představám všech jeho blízkých, mi byl film velice blízký. Frankovy nálady, včetně sklonů k sebelítosti a návalům vzteku kvůli vlastní bezmoci, jsou dobře srozumitelné také díky strhujícímu výkonu Ala Pacina. Jeho „zažranost“ do postavy přidává filmu dostatek plusových bodů pro přimhouření očí nad nevhodnou strukturou vyprávění. Lumet, ve snaze zmapovat co největší část Serpicova života, ledabyle přeskakuje nepodstatné, nicméně pro stmelení příběhu důležité, scény. Ačkoliv věnuje pozornost výhradně zajímavým událostem, ty nedokáži bez patřičné hloubky zajistit stabilitu dramatického oblouku a po necelé hodině jsem zjistil, že mě baví sledovat chování Pacina, nikoliv filmu samotného. Dobrá hudba, dobré herecké výkony ostatních herců, v neposlední řadě také obavy pramenící ze žhavé aktuálnosti tématu, povyšují Serpica nad průměr, ale k nesmrtelnosti mu ještě pořádný kus chybí. 80% Zajímavé komentáře: Pohrobek, mm13 ()

Galerie (95)

Zajímavosti (17)

  • Když se Frank Serpico (Al Pacino) jede hlásit na své první místo pochůzkáře v roce 1960, v pozadí lze spatřit modely aut z poloviny 60. a počátku 70. let. (liquido26)
  • Když se Al Pacino rozhodl pro natáčení filmu, pozval k sobě skutečného Franka Serpica, aby s ním krátký čas bydlel a mohl ho zpovídat a pozorovat. (don corleone)

Související novinky

Zemřel herec M. Emmet Walsh

Zemřel herec M. Emmet Walsh

21.03.2024

Ve věku osmaosmdesáti let zemřel v americkém Vermontu herecký veterán M. Emmet Walsh. Výrazný představitel zejména vedlejších rolí ve filmech jako Blade Runner, Zbytečná krutost a Potíže s Arizonou… (více)

Sidney Lumet: 1924 – 2011

Sidney Lumet: 1924 – 2011

10.04.2011

Když debutujete filmem ráže Dvanácti rozhněvaných mužů, je jasné, že vaše režisérská kariéra bude krasojízda. V případě legendárního Sidneyho Lumeta, který zemřel v sobotu 9. dubna ve věku 86 let, to… (více)

Reklama

Reklama