Reklama

Reklama

VOD (1)

Mandalorian spojí síly s bývalou výsadkářkou a brání farmáře proti nájezdníkům. (Disney+)

Recenze (100)

dO_od 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

// Holy shit, to bylo tak špatný. Cringe momenty se střídaly s facepalmy, herci jak z ochotnickýho divadla, mizerná a nesmyslná akce (haló, k čemu má hlavní postava loď když ne k přesunu po planetě a snadnému ničení podobně primitivních nepřátel?) a to nemluvě o ději, kterej jen sprostě vykradl Sedm statečných aniž by přišel s čímkoli vlastním. Bryce D. Howard je mizerná režisérka, tahle epizoda měla fakt mizernej scénář a celej ten seriál mi začíná být vrcholně protivnej svojí kolísající kvalitou a nejednoznačným stylem. Zlatej Cal Kestis. ()

Landauer 

všechny recenze uživatele

B. D. Howard by si měla výrazně vylepšit režisérské dovednosti. Tahle utahaná limonáda plná neskutečných klišé a předvídatelného děje ve stylu Sedmi statečných (samurajů) je neskutečným propadem v jinak zatím vcelku vysoko držené laťce seriálu. Je tu předěckováno, yodě ztratilo své kouzlo a celá vesnice vidláků je neskutečně otravná a hlavně aušusová. Ani na vteřinu jsem nevěřil, že ten rustikální ráj z reklamy na zájezd je skutečnou živoucí vesnicí. Obyvatele tvořil usměvavý komparz, nikde ani náznak po sebemenším mráčku vnitřních vztahů - kde byl starosta? Fakt nikomu nevadí cizinec ve vesnici? Nejsou tam frakce, které razí názor: no, tak tý bandě gaunerů vždycky dáme kousek úrody, hlavně že nás jinak nechávají žít, proč to zbytečně hrotit? Ne, tvl. Všichni se chovají jak plastoví panáci z nějaké dětské hry. V předchozích dílech Mandalorian potěšil realističností, špinavostí, syrovostí, živými postavami a zajímavým dějem. V tomhle díle sklouznul k laciné dětské frašce, která není uvěřitelná ani chviličku. AT-ST... děsivý stroj, kvůli kterému to chce Mando a ta jeho parťačka zabalit, obávaná příšera, postrach okolí a.... nakonec nikomu nezkřiví ani vlásek, protože i když svým obřím dělem střílí do nahuštěného davu vidláků, stejně se netrefí. Vždycky mine, protože musí... Jakékoliv násilí by přece mohlo být pro diváka traumatizující a hlavně by se na to nemohly dívat děti. Myslete na děti!!! Proto to musí být nudné a selankovité a úplně o hovně. Uf! Mrzí mě to celý o to víc, že Mandalorian se až do teď profiloval jako solidní, chytrý a svérázný seriál ze světa Star Wars a to všichni dávno chtěli (včetně dětí!), ale B. D. Howardová ho poslala rovnou do míst, kam slunce nesvítí a kde spočívají SW epizody 1 a 2 spolu z Ewoky. Gratulky! Snad tenhle Mandalorian svůj nečekaný pád do rekta rozměrů sarlacca v dalším díle vybere. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Čtvrtá epizoda znamená pro seriál Mandalorian konec první poloviny 1. série. Její režii si přitom vzala na starost Bryce Dallas Howard- dcera režiséra Rona Howarda (Solo: Star Wars Story) ale především známá herečka, která sice už natočila pár kraťasů a jeden dokument, 4. epizoda Mandaloriana s názvem Sanctuary je ale její reálně první akční filmovou tvorbou. A Howard dostala na starost tu epizodu 1. série, která ve finále opravdu neposouvá hlavní děj seriálu někam daleko, na druhou stranu ale opět dokáže hlavní postavě ,, Manda´´ v podání Pedry Pascala dodat nějaký vývoj a dozvíme se o jeho historii a charakteru zase něco trochu víc. Epizoda 4 se reálně dělí na dvě zásadní poloviny- Tu klidnější, která právě dává důraz především tomu jak lépe se poznává Mandalorianův charakter a teprve poté ona druhá akčnější polovina. Hrubá synopse Sanctuary opravdu odpovídá zápletce Sedmi statečných, tedy chránění jedné vesnice před zákeřnými bandity. Planeta Sorgan je planetou plnou farmářů s malými technických proporcemi. Už úvodní sekvence ale dokáže, že se ,, Mandalorian 4´´ nebude s akcí držet zkrátka a Mandalorian tak skutečně svým novým dílem nějak neklesl, naopak si pořád drží svou parádní úroveň a dokáže skvěle balancovat mezi akční a charakterní podívanou. Především se zde definitivně dočkáme již dávno ohlášené Giny Carano v roli Cary Dune, bývalé člence povstání, která po Bitvě o Endor a pádu Impéria žije právě na planetě Sancuary. Garano se v Hollywoodu už dávno cpali především akční role, nikdy ale nedostala postavu kde by měla vyloženě co hrát. A dovoluji si tvrdit, že Cara Dune je postava kde má snad skutečně poprvé v kariéře možnost se nějak herecky předvést. A doufám, že v dalších dílech dostane více prostoru, společně s Mandem jde totiž o parádní dvojku, která by navíc ve spojení s naším milovaným ,, McGuffinem´´, (který má pořád potřebu si krást každý moment pro sebe) mohla fungovat jako parádní trio. Krom Giny Carano je tu postava Omery v podání Julie Jones a i u Jones platí, že stejně jako Carano dostává konečně v kariéře možnost se herecky předvést a je tu opravdu dobrá. S Mandem naváže velmi zajímavý vztah, díky ní se o Mandovi dozvíme něco víc a ve finále je mezi nimi parádní jiskra, která snad nezhasla stejně tak rychle jako byla spuštěna. Sekvence trénování vesničanů v boji proti nájezdníkům je povedená, závěrečná akční sekvence je opět parádní a především finále dokazuje, že i když tohle byla spíše výplňková epizoda (podobně jako Chapter 2), rozhodně funguje jako důstojný následovník prvních tří epizod a donutí diváka aby opět odpočítával dny, hodiny, minuty a sekundy do Chapter 5. Jen je otázka jestli se další díly ponesou v duchu Chapter 4 a půjde tedy ve finále tedy spíš o seriál, který bude v každém díle předvádět jednu samostatnou misi nebo se v Chapter 5 opět budeme věnovat primárně hlavnímu příběhu spojeného s naším malým zeleným přítelem. Uvidíme, Mandalorian ale zatím rozhodně neklesá..... ()

dennykr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ve svém komentáři k Last Jedi jsem se radoval, protože Rian Johnson uhnul od abramsovského fetišizování Lucase a zamířil k jeho původní inspiraci – filmům Akiry Kurosavy. Jon Favreau jde stejnou cestou. Mimo neustále se navracející odkazy na samurajské filmy představuje Sanctuary přiznanou poklonou Sedmi samurajům. Ať už na rovině celé zápletky epizody nebo konkrétních momentů – nácvik použití dřevěných kopí s vesničany je explicitním pomrknutím. Tahle transtextuální hra mě dost baví. // Celkově teď Mandalorian začal pracovat jako epizodický a vertikálně orientovaný seriál. Klíčový je epizodický svět, zatímco transkompoziční vlákna jsou pouze rámující. Připomíná tak staré a brakové dobrodružné příběhy o osamocených hrdinech, kteří přijdou do nového prostředí a vyřeší v něm konkrétní problém, aby jej mohli zase opustit. Znovu, především samurajské příběhy typu Yojimba, Lone Wolf and Cub nebo Rurouni Kenshin. // Mandalorian pracuje i transkompozičně, uvnitř ságy Star Wars. Na té nejvyšší úrovni ostentativně provokuje otázkami o stavu světa. Třetí díl nabídl první pojmenování post-imperiální galaktické společnosti, když Carga řekl „… report them to the New Republic“, Mando reagoval: „That's a joke.“ Nově se objevivší Cara má – jako bývalý rebelský Shock Trooper – podobný problém, pročež novému řádu utíká na planetu Sorgan. Co to říká o Nové republice? Jak moc složité bylo ustavování nového stavu světa po bitvě o Endor? Něco víme z knihy Star Wars: Aftermath, ale Mandalorian to ještě komplikuje. Blíží se nástup Prvního řádu? Je už zapuštěný v republice? // Další zajímavá otázka se objevuje ve vztahu k hrdinovi. Je Mando konvertita? Jeho zmínka z první poloviny dílu naznačuje, že není Mandalorianem, ale přijal jejich náboženství, když se ho rasa ujala. // Tahle epizoda se zdá trochu pomalejší, a ne tak dobrá, ale je extrémně důležitá. V první řadě ustavuje vztah hlavního hrdiny k tradičnímu osobnímu životu. Sice představí novou planetu, postavy a vrátí se populární Klatooniani, jenže řídící je touha usadit se, která stojí v rozporu s jeho mandalorianským kódem. Částečně jí podlehne, když usoudí, že vesnici pomůže bez finanční kompenzace, ale ve chvíli, kdy ho s možností zůstat přímo konfrontují, pracovní rovina znovu zasáhne. V minulém díle přišel o polovinu své identity: Mandalorian / Námezdní lovec -> Mandalorian. Její absenci se snaží kompenzovat integrací v novém prostředí a částečnou adaptací jejich hodnot. Avšak v závěru je prací nucen pokračovat dál v cestě. // A nevím, jestli se mi to zdálo nebo ne, ale AT-ST nemělo pilota? ()

Colby Sawyer 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Čtvrtá epizoda je mnohem více dialogová a i když se zde vyskytuje pár hodně klišé momentů, tak stále baví. Jsem rád, že se konečně pracuje s postavami, které se charakterově vyvíjejí. Prostředí a zápletka zajímavé. Především oceňuji noční atmosférické scény, které byly prostě parádní. Mandalorian má možná nejlepší triky, jaké byly v seriálové tvorbě, kdy vidět. Doufám, že se s takovou akcí i výstavbou charakterů bude pracovat i nadále, jen se ubere na těch klišé momentech. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Epizóda je odkazom na filmy Sedem samurajov (1954) a Sedem statočných (1960). Obsahuje rovnakú nosnú tému – miestni dedinčania si najmú skupinku profesionálov, ktorí ich majú ochrániť pred miestnou bandou a zároveň ich vytrénovať na boj o svoj domov. Rovnaký základ mala aj epizóda Bounty Hunters (2010) zo seriálu Star Wars: Clone Wars. (Piri)
  • Režisérka Bryce Dallas Howard prozradila, že během natáčení této epizody ani jednou nepracovala přímo na place s představitelem Mandaloriana Pedro Pascalem. Důvodem byla jeho vytíženost na Broadwayi. Jeho scény proto odehráli doubléři a hlas byl přidán v postprodukci. [Zdroj: Filmozrouti.cz] (Kinofil)
  • V epizodě můžeme při vstupu do baru vidět Lotharskou Kočku, která se doposud objevovala výhradně v animovaném seriálu Star Wars: Povstalci (od r. 2014). Jedná se o přímý odkaz na tento seriál. (UncleMorty)

Reklama

Reklama