Reklama

Reklama

Eastwooda poznáváme v roli Earla Stonea, muže, který je ve svých osmdesáti letech zlomený, opuštěný a navíc čelí propadnutí majetku své firmy kvůli neplacení hypotéky. V této situaci je mu nabídnuta příležitost k výdělku – místo řidiče. Brnkačka. Jenže Earl neví, že se právě upsal jako kurýr drogovému Mexickému kartelu. Počíná si dobře — popravdě tak dobře, že zboží, které přepravuje, roste exponenciálně na objemu až vše dospěje do okamžiku, kdy Earl dostává celý kšeft na starosti. Earlovy potíže s nedostatkem peněz jsou tytam, jeho minulost je mu však neúprosně v patách a kartel není jediný, kdo na Earla dohlíží. Tajemný pašerák také poblikává na radaru snaživého agenta DEA Colina Batese (Bradley Cooper). Dávné hříchy na Earla doléhají a není jisté, podaří-li se mu všechny urovnat dříve než bude dostihnut strážci zákona nebo vymahači Kartelu. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (542)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Starej Clint je mazák. Nejen, že natočil další povedenou záležitost, ale ještě mi dneska filmem spravil dost porouchanou náladu a toho si vždycky cením! Je pravda, že masakr ve stylu Gran Torina se nekonal, přesto film o soudobém pašerákovi, kterej ještě pamatuje válku v Korei mi dost sednul. Clint evidentně vzpomíná na tu starou dobrou Ameriku jakou on pamatuje a řekl bych, že se to z jeho filmů dá snadno poznat. Ameriku zapadlých motýlků, nekonečných cest a milionů osudů ... Ameriku bez umečeného hnutí Meeeeetú a dalších šíleností, Ameriku, kdy jste černochovi mohli říkat černoch aniž by jste ho tím uráželi, protože on vám říkal běloch...Ameriku plnou Mexikánců hledajících svůj americký sen... A já se mu nedivím. Ač nejsem tak starej už teď se mi stejská po tom dřívějším normálnějším světě. Samozřejmě Clint na to jde z většího časového odstupu, který mu věk jeho hrdiny i věk jeho samotného umožňuje. Vrací se k tradičním hodnotám, vyzdvihuje rodinu, kterou staví nad práci byť by měla být sebedůležitější. Ačkoliv jinde by to asi znělo jako přiblblé moralizování, od něj jsem to bral. Bohužel a to je jediné ale co k filmu mám jsem tak trochu nepochopil Earlův přístup k tomu dobru. Sice se snaží šířit kolem sebe pozitivní energii, moudrost stáří a začne konat i dobré skutky, proti tomu ale na váze leží břímě nejlepšího pašeráka drog. Je zajímavé, že to ve filmu není nijak řešeno. Hrdina s tím nemá dilema, prostě ví co vozí a vozí to dál jako ty pekanové ořechy... A tady mi to trochu skřípalo. Závěr byl celkem zajímavý a měl jsem strach jak to dopadne, ale dopadlo to tak nějak všelijak kartel nekartel... I tak ale veliká spokojenost a veliký respekt k panu režisérovi i hlavnímu herci ! Dávám za 4 cibule lilií ! * * * * ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Je to dívatelné, k tomu založené na pravdivém příběhu což dodává punc něčeho lepšího. I když jen "založené" . Eastwood má charisma. Už natočil lepší filmy, ale této byste neměli vynechat. Je to sentimentální pohled na kriminálníka. Má to rasistický a sexistický podtón tak pozvěte do kina feministku. Tvůrci nemohou popřít, že hrdina spáchal zločin: vědomě, opakovaně a pro peníze, nicméně snaží se pro něho najít alespoň polehčující okolnosti. Přitom morální tanec mezi vejci je docela zbytečný, protože sympatie si umí Eastwoodův stařík získávat i bez pozdních výčitek svědomí. První půlka je krásně starosvětská. Jenže přehledné, popisné a předvídatelné vyprávění, které dost zbytečně vykresluje i kmetovy radovánky s krásnými slečnami, nejprve začne lehce uspávat, načež se změní v bolestínský výprodej pozdních citů, přiznání, sebeuvědomění a usmiřování. Napětí aby člověk celé dvě hodiny lupou hledal. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Pomalé vyprávění je Clintovi Eastwoodovi vlastní a ani si nemyslím, že čím je starší, tím je to vyprávění zdlouhavější. Pašerák je atmosférou hodně podobný Gran Torinu a tam byl Clint přeci jenom o deset let mladší. Jedinou nevýhodou filmu je ale fakt, že tím pomalým vyprávěním ani po půl hodině nemáte dojem, že by film vládnul nějakým důmyslným příběhem. Na Clinta ale i tak koukáte s chutí a sledujete každý jeho závoz, který napříč Amerikou zařídí. To, že je naivní až běda, berete s rezervou. Přeci jenom to totiž má jistý náboj a ten klid a jistota v jeho duši je až neuvěřitelná. Divákovi se pak ani nechce věřit, že Clintovi je tady skoro devadesát, když se prohání nekonečnými silnicemi v americkém jeepu. To se někdo má… ()

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Na to, jak nemusím tématiku kartelů, drog a nudné, táhlé dramata, se mi ve výsledku The Mule líbil víc, než jsem si původně myslel. Šel jsem do filmu trochu skepticky, nicméně Eastwood ukázal, že prostě umí, a to jak herecky, tak za kamerou. Ačkoliv má film pomalejší tempo a je prakticky bez akce, styl vyprávění, jakým je příběh a hlavní postava podána, jsou dostatečně chytlavé a podmanivé. Ve vedlejších rolích potěší Cooper, Fishburne, Peña nebo Taissa Farmiga, ale Clint si veškeré herectví ve filmu krade úspěšně pro sebe. Na závěr nechybí ani do života důležité a emocionální ponaučení, které se povedlo výborně. Hezký, citlivý snímek a pro mě nečekaný nadprůměr, který většinu rozhodně nenudil. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem něco vyčpělejšího a vida, zmýlil se. Další srdečná eastwoodovka, kde pořád mega charismatický “abuelito” vysekl slušný pašerácký drama, kam vtěsnal jak pěkný poselství o váze rodiny a spravování vztahů, tak spoustu srandy z interakce s krimi mexíky, písniček za volantem, amerických dálnic a krajin, nekorektních vtípků, hudrování do mobilů a internetů. Jeden z nejmilejších filmů, který letos uvidím - díky Clinte. ♪♫ ()

Galerie (17)

Zajímavosti (16)

  • Kostymérka Deborah Hopper použila ve filmu několik kostýmů z předchozích filmů s Clintem Eastwoodem. Např. jeden z obleků z filmu S nasazením života (1993) nebo košili z filmu Gran Torino (2008). Sám Clint Eastwood se tím bavil a pokaždé, když měl scénu s „novým“ kusem oblečení se Deborah Hopper ptal: „Ve kterém filmu jsem měl tohle?“ (Lukyy)
  • Film s rozpočtem 50 milionů amerických dolarů debutoval v USA a Kanadě na druhém místě žebříčku s tržbami 17,5 milionů dolarů. A protože Clintova cílovka chodí do kina pozvolna a ne nutně o prvním víkendu, po pětačtyřiceti dnech promítání tržby překročily hranici 100 milionů dolarů. Je to v jeho půl století trvající kariéře režiséra teprve pátý kousek, kterému se to povedlo. (Petr.Kocfeld)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno