Reklama

Reklama

Eastwooda poznáváme v roli Earla Stonea, muže, který je ve svých osmdesáti letech zlomený, opuštěný a navíc čelí propadnutí majetku své firmy kvůli neplacení hypotéky. V této situaci je mu nabídnuta příležitost k výdělku – místo řidiče. Brnkačka. Jenže Earl neví, že se právě upsal jako kurýr drogovému Mexickému kartelu. Počíná si dobře — popravdě tak dobře, že zboží, které přepravuje, roste exponenciálně na objemu až vše dospěje do okamžiku, kdy Earl dostává celý kšeft na starosti. Earlovy potíže s nedostatkem peněz jsou tytam, jeho minulost je mu však neúprosně v patách a kartel není jediný, kdo na Earla dohlíží. Tajemný pašerák také poblikává na radaru snaživého agenta DEA Colina Batese (Bradley Cooper). Dávné hříchy na Earla doléhají a není jisté, podaří-li se mu všechny urovnat dříve než bude dostihnut strážci zákona nebo vymahači Kartelu. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (544)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Pomalá, starosvětská jízda ve stylu Gran Torina. Tzn. rukopisem typická eastwoodovka nového tisíciletí. Příběh o rodině a životních zkušenostech z úst dědka mrzouta. Tentokrát se do toho přimíchají sem tam nějaké drogy a drogové kartely. Eastwood z toho ovšem vybruslil s noblebou a grácií sobě vlastní. Není to nic, co bychom už neviděli v mnoha více živočišných a dramatičtějších variacích, ale málokdo to dochutí s takovou dávkou životní zkušenosti a satirického nadhledu. Škoda takového množství luxusních herců a tak málo prostoru pro jejich charaketry. Vše stojí a padá na Eastwoodovi a možná je to trochu škoda. Plus za Andyho Garciu, aka muže se zlatou zbraní. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Breaking Děd. Z rodinné linky hledání cesty ke smíření vyvěrá neoriginalita a vyčpělost, ta protizákonná je stejně naivní jako podloudník Earl, který si až do třetí fušky myslel, že po Státech vozí na korbě tortilly na burritos. Eastwoodovy hlášky a pojmenování objektivních potíží jeho generace se stále více kvaltujícím světem jsou pak jen slabou útěchou. Účel totiž ne vždycky světí prostředky.. Jedna věc se však Clintovi musí nechat. Drží svůj tvůrčí standard ve věku, kdy už já neudržím ani moč.. ()

Reklama

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Celkom chutná, ale príliš dlho naťahovaná žuvačka. To by však popravde až tak nevadilo. Prekážala mi skôr nevyrovnanosť medzi kriminálnou časťou filmu a vzťahom Earla k jeho rodine. Jeho práca v karteli prestala byť časom príliš zaujímavá (no i tak ju hodnotím lepšiu ako druhú) a z komunikácie medzi rodinou a Earlom som necítili veľkú autentickosť. Napriek tomu som si sledovanie snímky relatívne vychutnal, nemám s ňou väčšie problémy, no predošlé výhrady zostávajú. Bolo to o.k., na Eastwooda však slabšie. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Starej Clint je mazák. Nejen, že natočil další povedenou záležitost, ale ještě mi dneska filmem spravil dost porouchanou náladu a toho si vždycky cením! Je pravda, že masakr ve stylu Gran Torina se nekonal, přesto film o soudobém pašerákovi, kterej ještě pamatuje válku v Korei mi dost sednul. Clint evidentně vzpomíná na tu starou dobrou Ameriku jakou on pamatuje a řekl bych, že se to z jeho filmů dá snadno poznat. Ameriku zapadlých motýlků, nekonečných cest a milionů osudů ... Ameriku bez umečeného hnutí Meeeeetú a dalších šíleností, Ameriku, kdy jste černochovi mohli říkat černoch aniž by jste ho tím uráželi, protože on vám říkal běloch...Ameriku plnou Mexikánců hledajících svůj americký sen... A já se mu nedivím. Ač nejsem tak starej už teď se mi stejská po tom dřívějším normálnějším světě. Samozřejmě Clint na to jde z většího časového odstupu, který mu věk jeho hrdiny i věk jeho samotného umožňuje. Vrací se k tradičním hodnotám, vyzdvihuje rodinu, kterou staví nad práci byť by měla být sebedůležitější. Ačkoliv jinde by to asi znělo jako přiblblé moralizování, od něj jsem to bral. Bohužel a to je jediné ale co k filmu mám jsem tak trochu nepochopil Earlův přístup k tomu dobru. Sice se snaží šířit kolem sebe pozitivní energii, moudrost stáří a začne konat i dobré skutky, proti tomu ale na váze leží břímě nejlepšího pašeráka drog. Je zajímavé, že to ve filmu není nijak řešeno. Hrdina s tím nemá dilema, prostě ví co vozí a vozí to dál jako ty pekanové ořechy... A tady mi to trochu skřípalo. Závěr byl celkem zajímavý a měl jsem strach jak to dopadne, ale dopadlo to tak nějak všelijak kartel nekartel... I tak ale veliká spokojenost a veliký respekt k panu režisérovi i hlavnímu herci ! Dávám za 4 cibule lilií ! * * * * ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Jsou režiséři, které člověk pozná podle jejich obrazového rukopisu, ale Clinta já poznám podle jeho vyprávěcího stylu. Lidskost hlavního hrdiny, která se postupně a pomalu v průběhu příběhu tvaruje a s blížícím se finále emotivně graduje. Clint si samozřejmě svou postavu dokáže sám sobě přizpůsobit tak, aby působila věrohodně. Musím ho však pochválit i za Bradley Coopera, který tady nemá až tak prostoru, ale jeho postava i za krátký čas se mě dokázala dostat pod kůži. Naopak mě hodně zkalmalo, že Andy a Clint neměli jednu větší společnou dialogovou scénu, to by si tito dva pánové zasloužili a velectěné diváctvo užilo. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (16)

  • Snímek je věnován blízkým přátelům Clinta Eastwooda – „To Pierre and Richard“, jak zní na konci titulků. Pierre Rissient pomáhal Clintovi v jeho režisérkých začátcích a Richard Schickel je Clintův životopisec. (MATADOR)

Reklama

Reklama