Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek Bestie musí zemřít vznikl jako adaptace krimi románu Cecila Day-Lewise (otce oscarového herce Daniela), vydaného v roce 1938 pod pseudonymem Nicholas Blake. První čtvrtina může působit nepřehledně – vražda jedem je napojena na množství postav v komplikovaných vztazích. Potom se ale rozběhne retrospektiva a vyprávění se zkoncentruje kolem jediného protagonisty, spisovatele a autora krimi fikce Felixe Lanea (Narciso Ibáñez Menta). Zbytek stopáže má podobu revenge filmu, kdy se muž zapřísáhne odhalit a zabít člověka, který způsobil autonehodu, při níž zemřel jeho syn. Režisér uruguayského původu Román Viñoly Barreto a kameraman Alberto Etchebehere používají ostře řezané kontury, hloubkové kompozice a v některých sekvencích světlo rozptýlené v mlze. Stejnou látku v roce 1969 adaptoval žánrový specialista Claude Chabrol a v roce 2021 byla uvedena i desetihodinová TV verze. (Noir Film Festival)

(více)

Recenze (13)

freddy 

všechny recenze uživatele

Láska k dítěti je zřejmě tím nejsilnějším citem, který na světě existuje. Smrt dítěte je pak asi tou největší bolestí, kterou si člověk může protrpět. A touha po spravedlnosti zase může být jednou z nejsilnějších tužeb u člověka, který přišel o vše... Film se mi zpočátku jevil ne příliš přehledným, ale to se naštěstí velmi brzy změnilo a já se zvědavostí odkrýval příběh, který mě postupně dovedl k pochopení. Mnoho postav, mnoho nenávisti k jednomu člověku, až příliš chladné prostředí. Oběti nebo vrazi? Strhující a ve všech směrech silná story mě uhranula a neustále překvapovala až do samého konce, po němž zůstala určitá pachuť. Bestie těžko mohla být bestiálnější, a oběť těžko mohla být bezbrannější. Hned na začátek festivalu vysoce nasazená laťka a těžko jsem mohl být spokojenější. [11. Noir Film Festival 2023] ()

evapetra 

všechny recenze uživatele

Nejsilnějším místem filmu pro mě byla chlapcova cesta pro cigarety a to, co následovalo těsně potom. I kdybych předtím neviděla remake a nevěděla, co se odehraje, stačil by mi pouze pohled z okna na zlověstně temnou a nevlídnou cestu a její okolí a zavřela bych se doma a ještě dvakrát uzamkla. Byly to hodně strašidelné a vzápětí nato truchlivé momenty. Prostě noirová atmosféra jak má být. Podobně silné až mrazivé chvíle, které se zdály být delšími, než ve skutečnosti byly, nastaly před koncem filmu při lodním výletu spisovatele s bestií. I přesto, že člověk po zhlédnutí úplného začátku filmu věděl, že to dopadne jinak, než bylo plánováno. ()

Reklama

Slasher 

všechny recenze uživatele

Argentinský revenge noir, jehož zápletkou je pomsta za smrt dítěte. Úvodní detektivní část by mě spíš odradila, ale pozdější fáze s postavou Laury Hidalgo (hot alert), potažmo výsledný dojem už je hodný čtyř hvězd. Za zmínku stojí i zvláštní kočičí charisma herce v hlavní roli, výrazný je tu i záporák, samo prostředí je také deviza - mlhavé pobřeží a hřmící oceán dost připomíná naše oblíbené americké / britské lokace. ()

Marcos22 

všechny recenze uživatele

Strhující noirová detektivka, natočená na motivy stejnojmenného románu od Cecila Day-Lewise, ve které jsou hlavními tématy láska, zneužívání, násilí, nenávist a pomsta. To vše je zabaleno do velmi sofistikovaného hávu, ve které je velmi vhodně využíváno retrospektivního stylu vyprávění. Zcela nadstandardně kvalitně se zde pracuje s dvojsmysly ve scénách (střílení „krys“, kostka cukru potopená v kávě), jež jsou použity jako jakási paralela k příběhu. Za zmínku též stojí vynikající kamera v podání Alberta Etchebehereho, adaptovaný scénář dvojice Román Viñoly Barreto - Narciso Ibáñez Menta a herecký cast, kde výborné výkony podává kvarteto Narciso Ibánez Menta (Felix Lane), Guillermo Battaglia (Jorge Rattery), Humberto Balado (Ronnie Hershey) a Laura Hidalgo (Linda Lawson). 👌 (12.06.2024) ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Při vší úctě k Chabrolovi, jehož remaku z roku 1969 jsem před časem udělil 4 hvězdičky, kam se jeho ledově chladný snímek hrabe na tento původní argentinský majstrštyk ! Že jde o tentýž příběh, jehož novější francouzské zpracování jsem už viděl dříve, jsem si uvědomil navzdory stejnému názvu až v průběhu filmu po zásadním incidentu s autem poblíž mořského útesu (na což zde dojde explicitně výrazně později). To však nic neměnilo na napětí a sugestivním vystavení celého děje, které mě přesto naplno pohltilo. Román Viñoly Barreto si bere to nejlepší z temné stylizace a propracované dusné atmosféry soudobých amerických filmů-noir a současně přidává vlastní režijní nápady obdivuhodné i po letech... za všechny zmíním sekvenci s halucinacemi po objevení mrtvého dítěte, s montáží několika záběrů do obrazu + scény z plavby po divokém moři, po němž se spolu s člunem houpe i kamera a vytváří tím natolik autentický dojem, že vůbec nepřekáží ani dobové použití zadní projekce. Ale z filmu na mě sálalo jedinečné kouzlo nestárnoucí klasiky i během zcela tradičních ikonických scén, jakou bylo už i úvodné vyšetřování v „poirotovském“ stylu s hromadou svědků v jedné místnosti a herec v hlavní roli (Narciso Ibáñez Menta) film utáhl se silným charismatem. Silný příběh o kruté tragedii a pomstě, stylové vyprávění, výborné herecké výkony včetně dětských protagonistů... a z mé strany velká divácká spokojenost. [90%] ()

Galerie (35)

Reklama

Reklama