Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za deštivé noci poskytne železniční hlídač nocleh elegantnímu cestujícímu, kterému ujel vlak. Když je hlídač odvolán do služby, zůstane George, jak se cestující jmenuje, s jeho dcerou Andreou v domku sám. Na Andreu mladý světák velmi zapůsobí a ještě téže noci mu dívka podlehne. Ráno George odjede. Andrea po čase zjistí, že čeká dítě. George pokračuje ve městě ve svém nevázaném životě a stýká se důvěrně především s vdanou paní Gildou. Když dostane od hlídačovy dcery dopis, že je těhotná, pošle jí peníze. Andrea odjede do města, aby tam tajně porodila. Dítě se však narodí mrtvé. Andrea se později provdá za muže, který ji zachránil na opuštěné cestě před znásilněním. Andrea mu dala vlastní krev pro nutnou transfuzi po zranění, které mu násilník způsobil. Jednoho dne se náhodou ve společnosti svého manžela setká s Georgem, který ji začne znovu svádět. Záhy se i v mladé ženě probudí znovu dřívější touha, opouští manžela a chce odejít s Georgem... (ČSFD)

(více)

Recenze (118)

nunka 

všechny recenze uživatele

Erotika, to nie je súlož v priamom prenose a množstvo posteľových scén. Erotika je o sexuálnom správaní, sexualite, pohlavnom pude, zmyselnosti a zmyslovosti. Erotikon oslavuje sotva storočnicu, vznikol tak dávno, no cenné je na ňom to, že ľudia sa aj po sto rokoch správajú stále rovnako. Správajú sa tak ako herci na plátne. Milujú, ľutujú, smútia, plačú, robia tie isté chyby, hľadajú tie isté cesty ako chyby napraviť. Machatý točil v roku 1929 a erotiku stvárnil veľmi jednoducho. Zadefinoval ju príbehom zaľúbenia, vymyslel erotickú lovestory o impulzívnej a naivnej láske. Erotickosť vybičoval konkrétnymi pasážami, pohľadmi, gestami, mimikou, zmyslovým zážitkom, mužsko-ženskou interakciou. S radosťou a po dlhom čase som si pozrela starý staromódny film a veru dobre som urobila. Má v sebe svoje čaro a ocenila som najmä kúzlo prvých pohyblivých obrázkov bez slov. Na dramatičnosti pridáva mocná hudba. Slová a repliky neboli potrebné. Toto tu je príbeh starý ako Brno, ale všeobecne platný a dokola sa opakujúci aj v súčasnej dobe. ()

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Na jednej strane síce pribudlo zaujímavých avantgardných experimentov a kamerových trikov, na druhej však aj sentimentality a „humoru“ Chýbala vážnosť, realistickosť a fatálnosť KREUTZEROVEJ SONÁTY, nahradil ich rýchly prechod k efektným okamihom, bez vývoja či psychologickej opodstatnenosti. Nádherní predstavitelia, avšak silne skarikovaní, mimoriadne sympatická a krásna, no hlúpa vidiečanka, hrozne bezcharakterný zvodca. Prekvapujúci happyend. Dievčina však ide radšej do Paríža, a na starého utrápeného otca, čo ju tak srdnato bránil, sa zvysoka vykašle... Napriek týmto nedostatkom sa stále jedná o mimoriadne krásny, a predovšetkým UCELENÝ film, hlavne v porovnaní s neskoršími zvukovými dielami, v čele s preslávenou EXTÁZOU. ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

První český němý film co jsem viděl, a nedopadlo to vůbec špatně. Příběh by obstál i dnes, vizuální stránka je jak už je zvykem hodně dobrá. A režisér se taky nemá za co stydět. Hlavní herečka je pěkná i podle dnešních měřítek a vůbec celej tenhle film je good. Líbil se mi i dobře vypointovanej konec. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Samotný příběh je nesmírně naivňoučký, takže se na něj nedá příliš koukat. Fjord ovšem předvádí takové kousky s obličejem, že by mu je leckterý klaun záviděl. Protáhne bradu, natáhne obličej, smrští ho. Úžasné, ale koukat na to skoro hodinu a půl omrzí. Doprovodná hudba má neskutečné výkyvy v poslouchatelnosti. Ale co je naprosto skvělé, to je kamera. Nejen, že není statická, ale ona je i objevná. Nebýt závěrečného rozuzlení, kdy se Pištěk vypořádá s Fjordem a Rina díky tomu pochopí, byla bych snad ochotná hodnotit výš, ale samotný film je skutečně blbý, takže mě si získal jen technickou stránkou, přesněji kamerou. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Všude jsou, všude jsou, [...], pověst nám poskvrní, smyslníci smyslní. ♪ - Pověst není vše! I když uznávám, lidé s vámi zacházejí přeci jen jinak, když ji máte - předcházet si, či přecházet, toť oč tu běží. Přesvědčit se o tom můžeme právě zde. ;-)  __ Hotový rej upírů, nezdá se vám? Mám být konkrétnější? Jak je ctěná libost: vizte ony mrtvolné obličeje, obličeje nejběžnější z barvy pokojových stěn (Olaf Fjord)! Musí být zklamán ten, kdo čekal náběh ruměnců, vyvolaných smyslnými (erotickými) hrami. Postavy Erotikonu si neužívají, ó nikoliv, oni se navzájem využívají/zneužívají. Tyjí ze svých citových zmatků, potřeby být milován. Že by tedy nakonec skutečně byli upíry? __ Vždycky jsem chtěl vidět Th. Pištěka v tragické úloze; samozřejmě tato tužba spadá v ty, které si jeden uvědomí až a posteriori, tedy jsem na to přišel až dnes. 70% ()

Galerie (12)

Zajímavosti (11)

  • Premiéra proběhla v Karlových Varech. Pražská premiéra byla až 3. 1. 1930. Film byl znovu uveden roku 1933 v české a německé ozvučené verzi s hudbou Erno Košťála. Obě verze byly podstatně zkráceny. V NFA existuje kopie německé verze K-N 1860,0 m, kopie české verze na videokazetě. Film byl v letech 1993-95 rekonstruován v Národním filmovém archivu. Zdroj: Český hraný film 1898-1930, NFA 1995. (ČSFD)
  • Krátko po uvedení filmu podľahol režisér Gustav Machatý nervovému vyčerpaniu a niekoľko týždňov strávil v psychiatrickej liečebni. (Raccoon.city)
  • První československý film s "nahou" scénou. (džanik)

Reklama

Reklama