Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Válečný velkofilm světoznámého režiséra Rolanda Emmericha (Den nezávislosti, Patriot, Godzilla) líčí příběh příslušníků amerického námořnictva a letectva v bitvě u Midway, která znamenala zlom na pacifickém bojišti druhé světové války. Hvězdně obsazený film (Luke Evans, Woody Harrelson, Patrick Wilson, Ed Skrein, Aaron Eckhart, Nick Jonas a další) působivě ukáže nejen pozadí konfliktu, ale zejména bitvu samotnou, která doposud nikdy nebyla natočena tak velkolepě. Zároveň nám jednu z rozhodujících námořních bitev druhé světové války přiblíží i z pohledu japonské armádní elity. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (17)

Trailer 2

Recenze (399)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Co se bitvy o Midway týče, tak vím akorát to, že byla a že v ní Američané vyhráli, takže jsem neměl potřebu se v tom rýpat. To je první plus. Tím druhým je skutečnost, že se Emmerich dokázal oprostit od své posedlosti hvězdami a pruhy a jestli se nepletu, praporem zamával snad jen jednou. Samozřejmě jsou tu správňáčtí piloti čelící smrti s pohrdavým úsměškem a žvýkačkou v hubě, velitelé jsou chlapi na svých místech a celkově je tu cítit kýčovitá vojácká sounáležitost, ale tady to nepůsobí protivně. Bavili i herci, ačkoliv bez Skreina bych se nejspíš obešel. Na druhou stranu o aplikování Stanislavského metod to tady nebylo. Očekával jsem spektakulární akci a té se mi dostalo vrchovatě. Sice nevím, jestli se dá s letadlovkou zatočit tak rychle, aby uhnula bombě, ale i kdyby ne, tak tady mi to nevadilo. Létadla i lodě bouchaly ostošest, bavily střemhlavé nálety a v nabídce je i několik nádherných obrazů zkázy hořícího bojiště. Bohužel jakmile utichnou motory, kulomety a děla, je Emmerich řádně nejistý a pokud se film omezí jen na dialogy, je to nuda, což platí i pro náhledy do štábů, které mám obyčejně rád. Ale to už asi v podání tohoto režiséra lepší nebude. Bavil jsem se. 75% ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Doufal jsem, že se Amíci konečně vzpamatují a natočí pořádný válečný velkofilm, vždyť CGI už je na takové úrovni, že už to nemůže být problém (není potřeba vyrábět makety historické techniky atd.), a zase to nebylo ono. Přitom útok na Pearl Harbor i následující akce mě vcelku mile překvapily, ale u Midwaye už to skřípalo. Letouny B-26 Marauder byly na atolu jen čtyři a všechny v torpédové verzi, nechápu proč si tvůrci nenechali vygenerovat nějaké ty stíhačky F4F, takhle to vypadalo fakt divně. Pokud se něco hodně povedlo, byl to casting. Kdyby mi někdo před shlédnutím filmu řekl, že Woody Harrelson bude hrát admirála Nimitze, díval bych se na něj jako na blázna, když jsem to ale viděl na vlastní oči- žasnu. Rád bych film ohodnotil lépe, ale už mě fakt sere, že Američané při svých možnostech nezvládnou důležité momenty své krátké historie zpracovat věrohodně. ()

Reklama

Lacike 

všechny recenze uživatele

Emmerich po dlhej dobe natočil film v ktorom fungujú postavy. Boli mi sympatické, fandil som im a bol som zvedavý jak skončia. Takisto ich obsadil skvelými hercami. Najviac ma bavil Wilson, Harrelson, Evans, Quaid a aj jeden z tých schopných japonských veliteľov. No a Ed Skrein tu je taky vychudnutý, že som ho nespoznal a rozmýšľal som, čo je to za herca. Oproti pôvodnej filmovej verzii ma trochu sklamalo, že je tu menej taktizovania a príprav pred veľkým bojovým finále. Trochu sa tu rieši dešifrovanie správ a to je tak zhruba všetko. Hlavným sklamaním filmu sú mizerné trikové scény, ktoré vyzerajú jak Hallmarkovské televízne trikové filmy spred dvadsiatich rokov alebo súčasné Asylum blockbustery. Fakt nechápem, že niečo tak mizerné natočil Emmerich. Nejde len o evidentne nedostatok peňazí na to množstvo trikových záberov, ale aj obyčajná kompozícia ľudí a nejakých predmetov v zábere, aby to pôsobilo aspoň trochu reálne je mizerná. Celý čas pri rozhovoroch postáv na lodi cítite, že je to natočené v jednej miestnosti s pridaným CGI pozadím a že ani tie blbé lietadlá v skutočnosti neboli na pľace. Nepomáhajú tomu ani dlhé zábery a menšia oldschoolová frekvencia strihu, ktoré len zvýrazňujú tú trikovú tragédiu. Úvodný útok na Pearl Harbor vyzerá totálne umelo, vôbec sa o postavy nebojíte aj keď unikajú pred ohňom z jednej lode na druhú pretože cítite, že to všetko čo sa deje vyzerá jak zo starej počítačovej hry. 20 rokov starý Bayov opus si po trikovej stránke s Emmerichom vytiera prdel. Akotak akceptovateľné je len finále v ktorom sa dynamickejšie strihá, kamera je trochu roztrasená a tá mizéria trikov v nich zanikne natoľko, že som ju prestal vnímať. Takže celkovo to je film v ktorom funguje dejová omáčka ale triková je sklamaním. Vzhľadom na nezvládnuté triky postráda zmysel táto verzia, keďže tá staršia je napínavejšia a po trikovej stránke stále pôsobivejšia, keďže v nej všetky scény pôsobia hmatateľnejšie. Ale vzhľadom na mizerné posledné Emmerichove filmy to je pokrok a celkom v pohode jednohubka. 5/10. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Originál musím někdy dohnat. Na tohle jsem původně ani neměl v plánu vyrazit do kina, ale chtěl jsem si užít něco výplachovýho a stupidně megalomansky akčního a tady je Emmerich jasná volba. Ne, že by v mých očích překročil svůj stín, ani tentokrát se u mě čtvrté hvězdy nedočká, ale tohle patří k těm lepším opusům co stvořil. Na velkolepou akci i když možná místy opravdu až moc cgi se rozhodně dobře dívá i proto, že Roland je přeci jenom stará škola a umí jí snímat, tak aby byla přehledná. Ano postavy jsou trochu ploché, ale na to už jsme si snad v jeho filmech mohli zvyknout. Každopádně slušná záležitost. Lepší jak poslední Téčko.60% ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režiséra Rolanda Emmericha mám rád. Oba díly Dne nezávislosti, Den poté, Godzilla z roku 1999, Patriot, 10 000 př. n. l, 2012 nebo Útok na bílý dům možná nejsou nejlepší filmy všech dob, jedná se ale o ty pravé přehnané akční filmy, které se sice většinou berou vážně, ony vážné momenty ale většinou dokázali prodat s méně odlehčeným ksichtem. Emmerichův nový film je nově válečný film, který zpracovává jednu z nejdůležitějších námořních bitev 2. světové války. Ano, stejně jako Michael Bay kdysi dávno s Pearl Harborem se Emmerich rozhodl zkusit svůj válečný film z období 2. světové, který byl financován zcela nezávislé, do hlavních rolí si získal známé tváře a zároveň se dušoval, že nepůjde o patriotický film ale konflikt nám bude přiblížen i z japonské strany. A jak se Emmerich s tímhle tématem popasoval? Bitva u Midway je ve finále bohužel to čeho jsem se obával. Bitva u Midway je totiž zcela vážný film. Nebo se alespoň pokouší být zcela vážný film. A na tom není nic špatného, události 2. světové války by se neměli zlehčovat a i když se to Bayovi u Pearl Harboru chvilkami povedlo velmi dobře, riskovat to a hraničit s tím, že si bude Bitva u Midway dělat z 2. světové války prdel není úplně ideální. Jenže Emmerich je právě člověk, který neumí moc prodat vážnější témata a vážnější filmy. Ano, u Patriota s Melem Gibsonem mu to vyšlo. 2012 dokonce taky chvilkami fungovala ve zcela vážných situacích. a Den nezávislosti přinesl jednu z nejdojemnějších scén v dějinách kinematografie. Jenže u Bitvy u Midway to Emmerichovo hrání na vážného tvůrce bohužel vůbec neprochází. A to i vzhledem k tomu, že je Bitva u Midway dost možná víc patriotická než by chtěla být. A opět nemám nic proti patriotickým filmům. Některé z nich jsou přece sice přehnané ale zároveň hrozně dobře fungují. Jenže Bitva u Midway se bere vážně. A i když by se vám oficiální synopse snažila tvrdit, že bude celý konflikt prodán i skrz pohled japonské strany..... Ano, máme opravdu možnost vidět několik scén z pohledu japonské strany. Jenže ve finále je poměr pohled Americké a Japonské strany zhruba 70:30. Ony řeči o tom, že se jedná o zcela objektivní válečný film, který nedělá zrůdy ani z Američanů ani Japonců jsou tedy ve finále celkem nikam nevedou. Emmerich má ale ve finále především problém s tím, že je ve filmu zhruba 10-15 hlavnějších/důležitějších postav. A to z různých vrstev- Piloti, japonští admirálové, velitelé, členové rozvědky nebo manželky. Takového nejhlavnějšího hrdinu tu ve finále hraje Ed Skrein, který dokázal, že hrát umí a zvládá uhrát protagonistu, který slouží jako hlavní hrdina na kterém by mělo divákovi záležet a přeje mu ať těch japonských torpédoborců rozstřílí co nejvíc a za Pearl Harbor se náležitě pomstí. Celá jeho pasáž s manželkou by ale ve finále mohla skončit na podlaze střižny a nic by se nestalo. A takových scén, které by mohli ve finále z filmu zmizet nebo alespoň být zkráceni tolik, že.... těch 138 minut je ve finále fakt až moc, protože je hodně scén zbytečně dlouhých nebo celkově zbytečných! Krom Skreina se i o nikom dalším nedá říct, že by nehrál dobře. Spousta herců ale nemá co hrát. Woody Harrelson jako Chester Nimitz je zase jednou totálně boží a společně se Skreinem ztělesňuje pravděpodobně nejzajímavější postavu příběhu, k nim by se vlastně ještě mohl přidat Patrick Wilson jako zpravodajský důstojník, který ještě před 2. světovou válkou byl v Japonsku a měl dokonce tu čest si s některými z nimi promluvit, z toho, že měl s japonci kontakt a ve finále si s nimi i tak trochu rozuměl ale ve finále nemá opodstatnění a tak trochu se tak dá tápat nad smyslem úvodní scény. A pak je tu spousta dalších dobrých herců- Luke Evans, Dennis Quaid, Aaron Eckhart... a právě zde už skutečně není co hrát. Všichni jsou to vojáci co bojují za svou vlast a chtějí válku vyhrát. Nic víc! Takový Aaron Eckhart se tu po delší době objevil v nějakém filmu a i když je na tom málem prostoru strašně super, ve finále má tak málo prostoru a nemá zase toho co tolik hrát, že je prostě jeho účast tak trošku zbytečná. A to neplatí jenom o Eckhartovi ale i o spoustě dalších herců (Darren Criss, který zářil v 2. sérii American Crime Story jako Andrew Cunahan ve finále bolí s Eckhartem asi fakt nejvíc....) Když se zrovna neválčí a nebojuje bolí to bohužel hodně výrazně. Jakmile se ale něco děje a bojuje se tak to stojí za to. Emmerich se vyřádil stejně jako u svých katastrofických filmů a především závěrečná bitva je epická z ranku toho nejlepšího Emmericha. Úvod útoku na Pearl Harbor mě sice bolel, protože mi přišel výrazně odbitý, Emmerich si ale alespoň část vykoupil onou finální bitvou, která by sice mohla mít lepší efekty a nemusela by se v různých pasážích opakovat, ve finále to ale opravdu není vůbec špatné a vlastně to i celkem ve finále zlepšuje finální pocity z filmu. Jen Emmerich bohužel nezvládl ty vážnější části- Ztráty sebedůvěry, traumata ze ztráty přítele, stesky po rodině.... z toho všeho se dalo vykřesat výrazně víc, čekat něco takového od Emmericha by ale bylo trochu až moc. Zároveň ale cením fakt, že se tu někdo snažil být skutečným událostem co nejbližší a nezaplnil Bitvu o Midway historickými nesmysly. Z pohledu historika dokonalý film, z pohledu filmového diváka průměr, který dodá jednu boží bitvu, která je ale proležena nefunkčními práci s charaktery a osobními dramaty a nedodává ani nejlepší vizuál a ani nejlepší efekty. Ve finále ale oukey patriotický film, který podle všeho ani větší ambice neměl a mít nemohl. Z Emmericha oscarový tvůrce lusknutím prstu není, mohlo to ale být o mnohem horší a za to jsem ve finále rád. Z Emmerichových filmů mám zatím Bitvu o Midway rád nejméně (společně s Anonymem), rozhodně si ale nemyslím, že jde o špatný film..... () (méně) (více)

Galerie (113)

Zajímavosti (13)

  • Trosky japonských bitevních lodí Akagi a Kaga byly na dně oceánu nalezeny až zhruba měsíc přes premiérou filmu. (NiWi)
  • Filmové North American B-25 Mitchell jsou verze B-25J. Doolittlova letka ve skutečnosti letěla ve starších B-25B. Rozdíl je viditelný hlavně v umístění obranné výzbroje. (p3tris)
  • První film Rolanda Emmericha, ve kterém se zaměřil na válečné drama z období druhé světové války. (Nach)

Související novinky

Roland Emmerich zničí Měsíc

Roland Emmerich zničí Měsíc

09.05.2019

Režisér Roland Emmerich (Den nezávislosti, 2012) má pověst tvůrce, který rád ničí věci. Města, planety, kariéru Williama Shakespeara – ve jménu zábavy to zničí všechno. Jeho nový velkofilm Moonfall… (více)

Válečný Midway nabírá obsazení

Válečný Midway nabírá obsazení

10.08.2018

Nový film režiséra Rolanda Emmericha (2012, Den nezávislosti) akční thriller z druhé světové války Midway, začíná postupně uzavírat obsazení. Vedle již dříve potvrzených Woodyho Harrelsona, Mandy… (více)

Reklama

Reklama